PERSBERICHT - 2004-03-23

Jordan Tourism Board intensiveert marketingin Nederland en België

Meer belangstelling voor reizen naar Jordanië

Op de afgelopen ITB in Berlijn heeft de Jordan Tourism Board bekendgemaakt de marketing activiteiten op de Nederlandse en Belgische markt te zullen intensiveren. Uit markt-onderzoek onder reisorganisaties in de Benelux is gebleken dat de animo voor Jordanie als bestemming stijgt. Met name de culturele rondreizen zijn populair.

Susan van Egmond, directeur van Travel Marketing Company die de Jordan Tourism Board vertegenwoordigt: "Kregen we verleden jaar slechts 5 telefoontjes per week voor informatie, nu bellen consumenten dagelijks. We zijn dan ook verheugd dat het kantoor in Amman extra budget heeft vrijgemaakt voor de Benelux-markt. Het is de bedoeling dat dit vooral wordt ingezet voor joint-marketing met Nederlandse en Belgische reisorganisaties. Ik denk hierbij aan studiereizen voor reisagenten en reserveringsmedewerkers, en aan hard-sell advertenties. Ook willen we Jordanie weer onder de aandacht brengen van reisorganisaties die in het verleden programma's op Jordanie hadden. In totaal zullen enkele tienduizenden euro's beschikbaar worden gesteld".

Toerisme uit Nederland stijgt, West-Europa daalt In het jaar 2003 hebben ruim 62.000 toeristen uit West-Europa Jordanië bezocht voor een vakantie. Dit is een daling van 13% in vergelijking met het jaar ervoor. Vanuit Nederland is daarentegen als enige West-Europese land een lichte stijging te zien van 5% in vergelijking met 2002. In totaal hebben ruim 8,000 Nederlanders Jordanie bezocht in 2003. Vanuit Belgie is het aantal toeristen afgenomen met 23%. Dit komt mede door het ontbreken van directe vluchten naar Amman vanuit Brussel.