Gemeente Den Helder

25-03-2004
Vergaderingen

Donderdag 25 maart: commissie Educatie, Sport en Cultuur. Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Veiligheid van middelbare scholen (toelichting door de heer C. van Meurs).

- Presentatie Chimer.

- Presentatie Helder Gekaapt.

- Voorstel tot het vaststellen van de financiële middelen en instemmen met een bouwkrediet voor het project Nieuwbouw Pijler / Herderschee (stukken vertrouwelijk ter inzage in de lees- en fractiekamer).
- Brief van de M.C. Roadrunner van 12 februari 2004 over De Nollen.
- Brief van J.M. de Vries (penningmeester HCSC) van 16 februari 2004 over energieverbruik voor het onderhoud sportvelden.
- Brief HRTC DOK van16 februari 2004 over vernielingen, graffiti en hondenpoep.

- Brief van diverse bewoners van de Janzenstraat van 28 februari 2004 over de situatie rond het voetbalveldje op het voormalige Vinkenterrein.

- Voorstel tot het vaststellen van de notitie voor- en vroegschoolse educatie de uitvoering in een nieuw perspectief als aanvulling op het Meerkansenbeleidsplan 2003-2006 Voorrang geven Voorrang nemen.

Woendsdag 31 maart: Rekenkamercommissie
Bij het samenstellen van dit bericht waren de agendapunten nog niet bekend.

Donderdag 1 april: commissie Stedelijk Beheer
Op de agenda staan onder andere de volgende onderwerpen:
- Voorstel tot het vaststellen van het havenbeheerplan 2003 - 2007.
- Brief van A.H.J. Deckers van 29 januari 2004 over het ongenoegen van bewoners over de uitvoering van de wegwerkzaamheden aan de Sportlaan.
- Brief van de Rijksdienst voor de Monumentenzorg van 6 februari 2004 over het eerdere verzoek om de Duitse Telefoonbunker aan de Boerhaavestraat aan te wijzen tot beschermd monument.
- Mogelijkheden tot realisering van invalidenparkeerplaatsen bij Triade.

U kunt bij de vergaderingen van raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of dat onderwerp op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken (tel. 678105). Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers. U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie (tel. 678105).

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en vinden plaats in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen op deze website onder de rubriek Bestuur & Politiek/gemeenteraad/vergaderingen. Een print van de agendas kunt u afhalen bij het Centraal Informatiepunt in het stadhuis, geopend van 08.00 tot 17.00 uur, donderdags tot 19.30 uur.