Ingezonden persbericht

Ad pepper media bereikt winst van 2,1 miljoen Euro's 2003

HOOFDDORP, 20040325 -- Neurenberg, Hoofddorp, Nederland, 23 maart 2004 ad pepper media International N.V. slaagde erin om van 2003 het beste financiële jaar in haar geschiedenis te maken.


Met een verkoopomzet van 20,7 miljoen Euro, stijgt de omzet van ad pepper media met 46% in 2003 (vorig jaar: 14,1 miljoen Euro). Het vierde kwartaal van 2003 was bijzonder, met een omzet van bijna 7 miljoen Euro (Vierde kwartaal 2002: 4,9 miljoen Euro).

"ad pepper media's positieve omzetontwikkeling is hoofdzakelijk gekomen door ons 'on-the-spot', pan-Europese dekking, maar ook door de mogelijkheid verfijnde internationale campagnes te ontwikkelen en te implementeren. Met ons wijdverspreide verkoopnetwerk, innovatieve advertising en veelomvattende bereik van klantspecifieke marketing oplossingen in media, direct marketing en technologie, kunnen we verzekeren dat marketing doelen zijn bereikt en onze klanten tevreden gesteld zijn. Onze organisatie heeft aan de ene kant van de totale toegenomen vraag in Europa geprofiteerd, en aan de andere kant van de toenemende behoefte aan internationale groepen voor een internationale actieve service provider" becommentarieerde Ulrich Schmidt, CEO van ad pepper media.

In het fiscale jaar 2003 bereikte de organisatie EBIT van 1 miljoen Euro, na -1,6 miljoen Euro in het fiscale jaar 2002. Deze aanblijvende stijging in rentabiliteit is te danken aan een verdere stijging van 2% in gross margin, alsmede het feit dat de verkoop en administratieve kosten minder dan proportioneel ratio stegen, ondanks de aanzienlijke verhoging in omzet. Geconsolideerde winst in het fiscale jaar 2003 is 2,1 miljoen Euro (2002: -0,7 miljoen Euro), welke een winst vertegenwoordigt van 0.21 EUR per aandeel (vorig jaar: -0,07 Euro).

De operationele cashflow voor het fiscale jaar 2003 was een positieve 1,3 miljoen Euro (vorig jaar: -2,5 miljoen Euro). Met een comfortabel onveranderd aandeel van liquide middelen en beperkte cash van rond de 28 miljoen Euro vanaf 31 december 2003, ontwikkelt ad pepper media zich op haar gewoonlijke solide basis.


De aandeelhouders vergadering van ad pepper media International N.V. vindt plaats op 7 mei 2004 in Hoofddorp (Nederland).


About ad pepper media
ad pepper media is an internationally-oriented sales and marketing organization for electronic advertising, which realizes cost-effective target group-oriented marketing solutions for both advertisers and agencies, allowing them to successfully implement their product and advertising strategies. ad pepper media presently markets its services and marketing solutions in over 40 countries through 13 branch offices in 9 European countries enabling it to execute national and global interactive marketing campaigns across its exclusive representation network of over 650 Websites generating over 1.2 billion ad impressions per month. ad pepper media is a one-stop-shop for advertisers and Web sites, offering end-to-end service based on the best available technology in each case, with innovative forms of advertising and a broad range of efficient marketing solutions - from branding and opt-in e-mail to address generation through to customer acquisition and customer loyalty models. ad pepper media uses its tried and trusted European sales and service model internationally, and adapts this model to meet the needs of the local markets. Today, ad pepper media represents world-leading Websites, such as
GelbeSeiten and Das Telefonbuch in Germany, Aftonbladet in Sweden, Marktplaats in Netherlands, Krak in Denmark, Interhotel in Spain as well as theme-specific sites including Monster and scores of others. ad pepper media is a listed company, and its shares are traded on the Prime Standard Segment of the Frankfurt Stock Exchange (German Securities Code Number: 940 883).




Ingezonden persbericht