UITGEVERIJ VASSALLUCCI
Uitgeverij Vassallucci begint nieuwe imprint: Bertolucci
Onder de naam Bertolucci begint Uitgeverij Vassallucci een nieuwe
imprint, die zich zal richten op Nederlandstalige fictie en
non-fictie, met als belangrijkste thema's media, high society en
lifestyle.
Onder de nieuwe imprint zal als eerste verschijnen 'Het liefje van
Oranje', een 'true fiction'-roman over Mabel Wisse Smit, geschreven
door Bert van der Veer, die tevens de voortrekker wordt van de
Bertolucci-lijn. Later dit jaar volgen boeken van de
royaltyverslaggevers Marc van der Linden en Peter van der Vorst
('Koninklijke affaires') en presentatrice/journaliste Beertje van
Beers ('Het recht van de vrouw op hoge hakken'). Daarnaast zal er een
boek verschijnen waarin werkelijk alles staat over zoenen, en een
bundeling van 'Vrij Nederland'-reportages uit de kleurenbijlage in de
jaren tachtig. De eerste roman die bij Bertolucci verschijnt is van de
hand van Natasja van Loon: 'Bemint eer gij begint', met als
veelzeggende ondertitel 'Ze gaat trouwen. Wat moet ze nou met die
ander?'
Bert van der Veer is jarenlang tv-maker (tegenwoordig regisseur van
Barend en Van Dorp) en zet zijn interesses en contacten in om van
Bertolucci een succes te maken.
Met de publicaties onder Bertolucci verwacht de uitgeverij het
marktaandeel in het segment van de populaire publieksboeken verder
uit te breiden, terwijl Vassallucci zich meer upmarket gaat
profileren. Zo verschijnen in het najaar nieuwe boeken van Arnon
Grunberg en Dave Eggers, en van architect Daniel Libeskind.
Uitgeverij Vassallucci is de uitgever van o.a. Heleen van Royen en
(Libris Literatuur Prijs-winnaar) Abdelkader Benali.
Zowel 'Het liefje van Oranje' als de imprint Bertolucci zal op 28
maart feestelijk worden gepresenteerd tijdens een bijeenkomst waar
boekenwurmen, filmgekken en tv-junks verzameld zullen zijn.