UITGEVERIJ VASSALLUCCI

Uitgeverij Vassallucci begint nieuwe imprint: Bertolucci

Onder de naam Bertolucci begint Uitgeverij Vassallucci een nieuwe imprint, die zich zal richten op Nederlandstalige fictie en non-fictie, met als belangrijkste thema's media, high society en lifestyle.

Onder de nieuwe imprint zal als eerste verschijnen 'Het liefje van Oranje', een 'true fiction'-roman over Mabel Wisse Smit, geschreven door Bert van der Veer, die tevens de voortrekker wordt van de Bertolucci-lijn. Later dit jaar volgen boeken van de royaltyverslaggevers Marc van der Linden en Peter van der Vorst ('Koninklijke affaires') en presentatrice/journaliste Beertje van Beers ('Het recht van de vrouw op hoge hakken'). Daarnaast zal er een boek verschijnen waarin werkelijk alles staat over zoenen, en een bundeling van 'Vrij Nederland'-reportages uit de kleurenbijlage in de jaren tachtig. De eerste roman die bij Bertolucci verschijnt is van de hand van Natasja van Loon: 'Bemint eer gij begint', met als veelzeggende ondertitel 'Ze gaat trouwen. Wat moet ze nou met die ander?'
Bert van der Veer is jarenlang tv-maker (tegenwoordig regisseur van Barend en Van Dorp) en zet zijn interesses en contacten in om van Bertolucci een succes te maken.

Met de publicaties onder Bertolucci verwacht de uitgeverij het marktaandeel in het segment van de populaire publieksboeken verder uit te breiden, terwijl Vassallucci zich meer upmarket gaat profileren. Zo verschijnen in het najaar nieuwe boeken van Arnon Grunberg en Dave Eggers, en van architect Daniel Libeskind.

Uitgeverij Vassallucci is de uitgever van o.a. Heleen van Royen en (Libris Literatuur Prijs-winnaar) Abdelkader Benali.

Zowel 'Het liefje van Oranje' als de imprint Bertolucci zal op 28 maart feestelijk worden gepresenteerd tijdens een bijeenkomst waar boekenwurmen, filmgekken en tv-junks verzameld zullen zijn.