Ingezonden persbericht



---

---------


- PERSBERICHT -

Multichannel oplossing voor retailbanken
van Siebel Systems en Eontec plaatst klant centraal

CRM en technologie voor geldautomaten verhogen productiviteit van kantoren en vergroten snelheid en kwaliteit van dienstverlening aan klanten

SAN MATEO, Calif. - 29 maart 2004 - Siebel Systems is een wereldwijde samenwerking aangegaan die leidt tot een combinatie van de customer relationship management (CRM) oplossing van Siebel Systems en de multichannel bankoplossing van Eontec. De gezamenlijke oplossing van de twee bedrijven biedt retailbanken één kijk (een single view) op zowel transactiegegevens als klanteninformatie over alle distributiekanalen heen. Hierdoor kan de ervaring die klanten met de bank hebben verder worden verbeterd doordat de dienstverlening sneller wordt en bovendien op maat van de individuele klant kan worden aangeboden.

"Eontec wordt algemeen gezien als de toonaangevende aanbieder van transactiesystemen voor retailbanken", zegt David Schmaier, executive vice president van Siebel Systems. "De combinatie van de complete CRM-functionaliteit van Siebel Systems en de bancaire oplossing van Eontec levert een zeer complete oplossing op die een rijke functionaliteit biedt die banken niet alleen helpt bij het optimaliseren van klantenrelaties, maar die hen tevens volop mogelijkheden biedt voor cross-selling en up-selling van winstgevende producten en diensten."

De gezamenlijke oplossing integreert Siebel Finance en Eontec's multichannel banking-suite, die bestaat uit onder andere Eontec Branch Teller en Eontec Internet Banking. De Siebel-Eontec-oplossing helpt banken de winstgevendheid te maximaliseren en de klantenretentie te verbeteren door via één interface toegang te bieden tot klantenservice, contactbeheer, het producten- en dienstenaanbod, referrals en transacties.

"Wij zijn gestandaardiseerd op Siebel Finance en bieden meer dan vierduizend werknemers realtime toegang tot complete klanteninformatie, ongeacht het distributiekanaal dat de klant heeft gebruikt", vertelt Ursula Zweidler, project portfolio manager en Siebel Systems Owner bij de Zurich Cantonal Bank. "Een oplossing die toegang biedt tot klanteninformatie en tegelijkertijd inzicht verschaft in transactiegegevens maakt het onze werknemers mogelijk om een gepersonaliseerde service aan te bieden aan onze klanten, terwijl vragen van klanten nog sneller en efficiënter dan voorheen kunnen worden beantwoord."

Eontec Branch Teller is een snelle en complete oplossing voor het verwerken van geldautomaattransacties, voor serviceverlening aan klanten en voor fulfillment. Het kent een veelomvattende functionaliteit met faciliteiten als een gecentraliseerd digitaal journaalpost- en cashbeheer. Eontec Internet Banking biedt een uitgebreide functionaliteit aan die het voor banken mogelijk maakt een schaalbare en gepersonaliseerde dienstverlening aan te bieden. De functionaliteit van de Eontec-toepassingen wordt gedeeld over alle communicatie- en distributiekanalen waardoor producten en diensten snel kunnen worden geleverd en de 'return on investment' (ROI) verder kan worden verbeterd.

Siebel Finance biedt bankkantoren de mogelijkheid de winstgevendheid te vergroten door een gepersonaliseerde vorm van dienstverlening aan klanten aan te bieden. Het maakt het bankmedewerkers mogelijk cross-selling en up-selling tot stand te brengen door geldautomaten automatisch te voorzien van informatie over aanvullende producten en diensten die aansluiten op de behoeften van individuele klanten. Bovendien kent de oplossing een zogeheten 'referral capture tool' waarmee potentiële behoeften of wensen van een klant kunnen worden vastgelegd en voor opvolging worden doorgestuurd naar de juiste afdeling binnen de bank.

"Retailbanken streven er naar klanten via bankkantoren een gepersonaliseerde interactie aan te bieden waarbij de bankmedewerker op maat van de klant extra producten en diensten kan aanbieden dan wel inzicht heeft in de klantenhistorie", zegt Jerry Silva, senior analist van adviesbureau TowerGroup. "Eén oplossing die een combinatie biedt van transactie- en klantenbeheer maakt het voor bankkantoren mogelijk de waarde van ieder bezoek van een klant te optimaliseren, waardoor zowel de omzet als de klantenretentie verder kan toenemen."

"Eontec en Siebel Systems delen een gemeenschappelijke visie: een oplossing bieden die klanten- en transactie-informatie combineert met als doel banken te helpen hun omzet te vergroten en tegelijkertijd een uitstekende dienstverlening aan klanten aan te bieden", zegt Patrick Brazel, CEO van Eontec. "De timing van deze samenwerking is uitstekend, zeker nu in de Amerikaanse markt nieuwe reguleringen van kracht worden en banken overwegen oude software te vervangen door systemen die een complete kijk op individuele klanten bieden. Door banken in staat te stellen om tot een beter beheer te komen van interacties met klanten over alle kanalen heen, zijn wij in staat banken te helpen effectiever, efficiënter en meer winstgevend te zijn."

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 3.500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl .

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Siebel Systems is een wereldwijde samenwerking aangegaan die leidt tot een combinatie van de customer relationship management (CRM) oplossing van Siebel Systems en de multichannel bankoplossing van Eontec. Deze gezamenlijke oplossing biedt retailbanken één kijk op zowel transactiegegevens als klanteninformatie over alle distributiekanalen heen. Hierdoor kan de ervaring die klanten met de bank hebben verder worden verbeterd doordat de dienstverlening sneller wordt en bovendien op maat van de individuele klant kan worden aangeboden.

Meer informatie vindt u in onderstaand persbericht. Als u met iemand van Siebel Systems wilt spreken, of nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl