Siebel Systems is een wereldwijde samenwerking aangegaan die leidt tot een
combinatie van de customer relationship management (CRM) oplossing van
Siebel Systems en de multichannel bankoplossing van Eontec. Deze
gezamenlijke oplossing biedt retailbanken één kijk op zowel
transactiegegevens als klanteninformatie over alle distributiekanalen heen.
Hierdoor kan de ervaring die klanten met de bank hebben verder worden
verbeterd doordat de dienstverlening sneller wordt en bovendien op maat van
de individuele klant kan worden aangeboden.
---
---------
- PERSBERICHT -
Multichannel oplossing voor retailbanken
van Siebel Systems en Eontec plaatst klant centraal
CRM en technologie voor geldautomaten verhogen productiviteit van kantoren
en vergroten snelheid en kwaliteit van dienstverlening aan klanten
SAN MATEO, Calif. - 29 maart 2004 - Siebel Systems is een wereldwijde
samenwerking aangegaan die leidt tot een combinatie van de customer
relationship management (CRM) oplossing van Siebel Systems en de
multichannel bankoplossing van Eontec. De gezamenlijke oplossing van de twee
bedrijven biedt retailbanken één kijk (een single view) op zowel
transactiegegevens als klanteninformatie over alle distributiekanalen heen.
Hierdoor kan de ervaring die klanten met de bank hebben verder worden
verbeterd doordat de dienstverlening sneller wordt en bovendien op maat van
de individuele klant kan worden aangeboden.
"Eontec wordt algemeen gezien als de toonaangevende aanbieder van
transactiesystemen voor retailbanken", zegt David Schmaier, executive vice
president van Siebel Systems. "De combinatie van de complete
CRM-functionaliteit van Siebel Systems en de bancaire oplossing van Eontec
levert een zeer complete oplossing op die een rijke functionaliteit biedt
die banken niet alleen helpt bij het optimaliseren van klantenrelaties, maar
die hen tevens volop mogelijkheden biedt voor cross-selling en up-selling
van winstgevende producten en diensten."
De gezamenlijke oplossing integreert Siebel Finance en Eontec's multichannel
banking-suite, die bestaat uit onder andere Eontec Branch Teller en Eontec
Internet Banking. De Siebel-Eontec-oplossing helpt banken de winstgevendheid
te maximaliseren en de klantenretentie te verbeteren door via één interface
toegang te bieden tot klantenservice, contactbeheer, het producten- en
dienstenaanbod, referrals en transacties.
"Wij zijn gestandaardiseerd op Siebel Finance en bieden meer dan vierduizend
werknemers realtime toegang tot complete klanteninformatie, ongeacht het
distributiekanaal dat de klant heeft gebruikt", vertelt Ursula Zweidler,
project portfolio manager en Siebel Systems Owner bij de Zurich Cantonal
Bank. "Een oplossing die toegang biedt tot klanteninformatie en
tegelijkertijd inzicht verschaft in transactiegegevens maakt het onze
werknemers mogelijk om een gepersonaliseerde service aan te bieden aan onze
klanten, terwijl vragen van klanten nog sneller en efficiënter dan voorheen
kunnen worden beantwoord."
Eontec Branch Teller is een snelle en complete oplossing voor het verwerken
van geldautomaattransacties, voor serviceverlening aan klanten en voor
fulfillment. Het kent een veelomvattende functionaliteit met faciliteiten
als een gecentraliseerd digitaal journaalpost- en cashbeheer. Eontec
Internet Banking biedt een uitgebreide functionaliteit aan die het voor
banken mogelijk maakt een schaalbare en gepersonaliseerde dienstverlening
aan te bieden. De functionaliteit van de Eontec-toepassingen wordt gedeeld
over alle communicatie- en distributiekanalen waardoor producten en diensten
snel kunnen worden geleverd en de 'return on investment' (ROI) verder kan
worden verbeterd.
Siebel Finance biedt bankkantoren de mogelijkheid de winstgevendheid te
vergroten door een gepersonaliseerde vorm van dienstverlening aan klanten
aan te bieden. Het maakt het bankmedewerkers mogelijk cross-selling en
up-selling tot stand te brengen door geldautomaten automatisch te voorzien
van informatie over aanvullende producten en diensten die aansluiten op de
behoeften van individuele klanten. Bovendien kent de oplossing een zogeheten
'referral capture tool' waarmee potentiële behoeften of wensen van een klant
kunnen worden vastgelegd en voor opvolging worden doorgestuurd naar de
juiste afdeling binnen de bank.
"Retailbanken streven er naar klanten via bankkantoren een gepersonaliseerde
interactie aan te bieden waarbij de bankmedewerker op maat van de klant
extra producten en diensten kan aanbieden dan wel inzicht heeft in de
klantenhistorie", zegt Jerry Silva, senior analist van adviesbureau
TowerGroup. "Eén oplossing die een combinatie biedt van transactie- en
klantenbeheer maakt het voor bankkantoren mogelijk de waarde van ieder
bezoek van een klant te optimaliseren, waardoor zowel de omzet als de
klantenretentie verder kan toenemen."
"Eontec en Siebel Systems delen een gemeenschappelijke visie: een oplossing
bieden die klanten- en transactie-informatie combineert met als doel banken
te helpen hun omzet te vergroten en tegelijkertijd een uitstekende
dienstverlening aan klanten aan te bieden", zegt Patrick Brazel, CEO van
Eontec. "De timing van deze samenwerking is uitstekend, zeker nu in de
Amerikaanse markt nieuwe reguleringen van kracht worden en banken overwegen
oude software te vervangen door systemen die een complete kijk op
individuele klanten bieden. Door banken in staat te stellen om tot een beter
beheer te komen van interacties met klanten over alle kanalen heen, zijn wij
in staat banken te helpen effectiever, efficiënter en meer winstgevend te
zijn."
Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van
zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan
klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via
meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 3.500 klanten
biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices',
CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig
zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in
de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure
klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden.
Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen.
Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op
www.siebelsystems.nl
© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het
Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn
in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen,
logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.
Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000
Meer informatie vindt u in onderstaand persbericht. Als u met iemand van
Siebel Systems wilt spreken, of nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat
graag.
Met vriendelijke groet,
Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl
Ingezonden persbericht