Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems maakt met nieuwe toepassingen
'performance driven government' mogelijk

Belangrijke overheidsinstellingen verbeteren dienstverlening aan burgers en vergroten tegelijkertijd operationele effectiviteit en efficiency

SAN MATEO, Calif. - 30 maart 2004 - Siebel Systems heeft nieuwe toepassingen voor de overheid geïntroduceerd. Deze maken het mogelijk te komen tot zogeheten 'performance driven government'. Prestatiegerichte overheidsinstellingen zijn in staat de hoogst mogelijke dienstverlening aan burgers aan te bieden, weten de operationele efficiency verder op te voeren en slagen erin de productiviteit van ambtenaren belangrijk te vergroten. De Siebel Public Sector-oplossingen van Siebel Systems: Citizen Response, Benefits Case Management for Human Services, Single View of the Taxpayer, Better Manage Revenues, Immigration Services en Defense Personnel and Logistics Management. Deze maken het overheden mogelijk beter op de behoeften van burgers in te spelen, terwijl tegelijkertijd het hoogst mogelijke rendement op investeringen in ICT kan worden gerealiseerd.

"Performance Driven Government is zowel voor overheden als burgers zeer interessant", zegt Thomas M. Siebel, chairman en chief executive officer van Siebel Systems. "Het maakt het mogelijk om afscheid te nemen van inefficiënte, kostbare en intern gerichte dienstverlening en deze te vervangen door processen die op efficiënte en effectieve wijze inspelen op de behoeften van burgers, terwijl tegelijkertijd het hoogst mogelijke rendement kan worden behaald op door de overheid en de belastingbetaler opgebrachte investeringen."

In een tijd waarin de hoeveelheid werk die door overheden verzet moet worden toeneemt, budgetproblemen aan de orde van de dag zijn en het vergroten van de productiviteit van individuele medewerkers van groot belang is geworden, zijn overheidsinstellingen nu in staat zichzelf om te vormen tot prestatiegerichte organisaties. Met Siebel Public Sector worden overheidsorganisaties in de gelegenheid gesteld hun werkprocessen ingrijpend te verbeteren, kunnen zij een multichannel dienstverlening aan burgers introduceren, is een verbetering van de operationele efficiency mogelijk evenals een daling van de kosten en verbetert de motivatie en de effectiviteit van het personeel.

Overheidsinstellingen kiezen voor prestatiegerichte oplossingen Siebel Public Sector omvat nu zes standaard oplossingen die overheidsorganisaties de hulpmiddelen verschaffen om een uitstekende dienstverlening aan te bieden aan zowel burgers, bedrijven, partners als de politiek. Deze oplossingen zijn:

Citizen Response:
Overheden worden geconfronteerd met steeds meer meldingen en vragen van burgers die variëren van gevaarlijke situaties op straat tot verzoeken om informatie over parkeerreglementen. Tot nu toe worden deze contacten doorgestuurd naar tal van afdelingen en organisaties. Siebel Public Sector brengt alle lokale en regionale vragen en verzoeken om informatie bijeen in één call center, zodat overheden op deze verzoeken kunnen inspelen ongeacht het moment waarop een vraag binnenkomt of het communicatiekanaal dat hiervoor is gebruikt. Door het integreren van tientallen telefoonlijsten en ICT-systemen en één complete kijk (holistic view) mogelijk te maken, werken overheidsorganisaties beter samen, kan dubbelwerk worden voorkomen en worden bovendien goed geïnformeerde beslissingen genomen. Bovendien kunnen burgers voor al hun vragen en opmerkingen bij één telefoonnummer terecht.

Wereldwijd gebruiken inmiddels tal van overheden Siebel's Citizen Response-oplossing. Voorbeelden zijn: de steden Keulen, Hamburg en Indianapolis, de overheid van Catalonië, de Hong Kong Efficiency Unit, London Borough of Tower Hamlets en de Canadese regionale overheid van Halton.

Benefits Case Management for Human Services:
Overheidsinstellingen verwerken jaarlijks miljoenen aanvragen, dossiers en dergelijke. In veel gevallen gebeurt dit met suboptimale hulpmiddelen of aan de hand van tijdrovende handmatige procedures. Siebel Public Sector stelt overheidsinstellingen in staat om op geautomatiseerde wijze dossiers toe te wijzen aan en te routeren naar medewerkers op basis van hun kennis, ervaring en hoeveelheid onderhanden werk. De oplossing maakt het mogelijk op eenvoudige wijze digitaal vastgelegde dossiers te bekijken en vast te stellen of de aanvragers voldoen aan een reeks van basiskenmerken om voor behandeling in aanmerking te komen. De oplossing biedt een zogeheten 'single point of access' tot interne en door derde partijen aangeboden kennisbanken, documenten en 'engines' voor bijvoorbeeld het beoordelen van aanvragen. Hierdoor kunnen medewerkers op accurate en efficiënte vaststellen welke overheidsdiensten voor een burger op dat moment relevant zijn.

Wereldwijd gebruiken inmiddels tal van overheden Siebel's Benefits Case Management for Human Services-oplossing. Voorbeelden zijn: Agefiph Disability Services (Frankrijk), Centers for Medicare and Medicaid Services (VS), Commonwealth Department of Family and Community Services (Australië), Library of Congress (VS), New South Wales Department of Community Services (Australië), Leeds City Council (Engeland), Department of Human Resources van de staat Kansas (VS), Department of Employment Services van de staat Kentucky (VS) en Tesoreria General de la Seguridad Social (Spanje).

Single View of the Taxpayer
Als gevolg van continue druk op budgetten streven overheden naar zowel kostenbesparingen door het opheffen van ineffectieve programma's als het verhogen van de belastingopbrengsten door het vergroten van de efficiency en creativiteit in het ontvangen en genereren van inkomsten en belastingen. Siebel Public Sector maakt vanaf de desktop een beheer mogelijk van belastinggerelateerde informatie. Ook kan uit tal van communicatiekanalen en legacy-applicaties informatie worden geaggregeerd waardoor een complete en eenduidige kijk op burgers en bedrijven mogelijk is, evenals alle informatie die zij in het kader van belastingbetalingen hebben ingeleverd, ongeacht het kanaal dat hierbij is gebruikt. Siebel's Single View of the Taxpayer-oplossing vergroot tevens de tevredenheid van de belastingbetaler doordat vragen of problemen al bij het eerste contact kunnen worden beantwoord of opgelost. Bovendien voorziet de oplossing in efficiënte mogelijkheden voor 'self-service' waardoor een aantal handelingen kunnen worden overgeheveld van ambtenaren naar burgers, waardoor intern capaciteit vrijkomt voor andere taken en activiteiten.

"Single View of the Taxpayer levert de Zuid-Afrikaanse belastingdienst per week een besparing op van vele miljoenen dollars doordat we nu op een geheel nieuwe manier gebruik kunnen maken van informatiesystemen waar we vaak al vele jaren over beschikken", zegt Ken Jarvis, CIO van de Zuid-Afrikaanse belastingdienst. "Bovendien maken we nu gebruik van door Siebel Systems ontwikkelde standaard hulpmiddelen voor het met elkaar integreren van bestaande informatiesystemen. Hierdoor hebben we de tijd die we nodig hadden voor het in gebruik nemen van deze oplossingen met vele maanden kunnen bekorten. Tevens hebben we hierdoor in zeer korte tijd ongekende besparingen kunnen realiseren die we op een andere manier nooit hadden kunnen bereiken."

Immigration Services
Toenemende zorgen over veiligheid zorgen ervoor dat overheden waar ook ter wereld de programma's voor immigranten, buitenlandse bezoekers en vluchtelingen verbeteren. Siebel Public Sector maakt het mogelijk deze processen beter te beheersen en veiliger te maken. De Siebel Immigration Services-oplossing automatiseert het proces van aanvragen van asiel of burgerschap van de initiële aanvraag via testen en gesprekken tot het finale beslismoment. Gedurende dit proces kunnen aanvragers in realtime de status van hun aanvraag bekijken.

Siebel's Immigration Services automatiseert het immigratieproces door het voor overheidsinstellingen mogelijk te maken om informatie te delen met andere kantoren en vestigingen, maar ook met mobiele medewerkers. Hierdoor bestaat altijd een volledig en actueel beeld van de status van een dossier. De douane kan snel analyses uitvoeren, bijvoorbeeld door een aanvraag voor een visum te vergelijken met lijsten van gezochte personen. Op vliegvelden, grensovergangen en dergelijke kunnen douanemedewerkers direct gegevens over visa en paspoorten van bezoekers controleren.

Citizenship and Immigration Canada (CIC) gebruikt Siebel Public Sector om een aantal oude en niet-geïntegreerde legacysystemen te vervangen door een nieuw en geheel geïntegreerde oplossing die tegemoet komt aan alle eisen die CIC stelt aan het beheer van dossiers. Het project heet Global Case Management System (GCMS) en vormt de kern van de toekomstvisie van CIC.

Better Manage Revenues
Overheidsorganisaties die verantwoordelijk zijn voor het genereren van inkomsten anders dan belastingen richten zich dankzij de opkomst van concurrentie uit de private sector steeds meer op het verder vergroten van de inkomsten. Siebel Public Sector maakt het voor verheidsinstellingen mogelijk om met behulp van weldoordachte campagnes en gestroomlijnde werkprocessen de inkomsten te vergroten en tegelijkertijd de eigen klanten beter te bedienen. Better Manage Revenues biedt overheidsmedewerkers een eenduidige kijk op klanten, inclusief historische gegevens over eerdere aanschaffingen, verzoeken om ondersteuning, nog openstaande vragen en dergelijke. Door gebruik te maken van ingebouwde 'best practices' op het gebied van omzetbeheer, zijn medewerkers in staat op effectieve wijze kansen te benutten.

Wereldwijd gebruiken inmiddels tal van overheden Siebel's Better Manage Revenues. Voorbeelden zijn: Civil Aviation Safety Authority (Australië), Florida Department of Business and Professional Regulation, La Poste (Frankrijk), Royal Mail (Engeland), Singapore Economic Development Board en de U.S. Postal Service.

Defense Personnel and Logistics Management
Defensieorganisaties dienen continu op hun operationele taken voorbereid te zijn door het maximaliseren van de effectiviteit van militair personeel en het vergroten van de beschikbaarheid van wapensystemen. Siebel Public Sector biedt een kwalitatief hoogstaande dienstverlening voor zowel militair als burgerpersoneel. De oplossing verschaft een helpdesk die een complete kijk op personeel mogelijk maakt, zodat een consistent en accuraat antwoord op vragen kan worden gegeven, ongeacht het communicatiekanaal dat hierbij wordt gebruikt. De oplossing automatiseert tevens veelvoorkomende processen als ordermanagement, het verwerken van verzoeken voor verlof en dergelijke.

Siebel Public Sector biedt tevens geïntegreerde logistieke faciliteiten op basis van een complete asset management- en onderhoudsoplossing. Ongeacht de lokatie of de gebruikte toegangsmethode kunnen militairen logistieke verzoeken indienen, zodat ondersteunende diensten snel en efficiënt kunnen reageren. Verzoeken uit het veld worden op intelligente wijze gerouteerd zodat de juiste onderhoudsdiensten het verzoek behandelen, zodat op basis van 'service level agreements' de beschikbare medewerkers en onderdelen tot een optimale planning kan worden gekomen.

Meer informatie over Siebel Public Sector is te vinden op: www.siebel.com/products/industries/public_sector/index.shtm .

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 3.500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl .

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000

Siebel Systems heeft nieuwe toepassingen voor de overheid geïntroduceerd, die het mogelijk maken te komen tot zogeheten 'performance driven government'. Prestatiegerichte overheidsinstellingen zijn in staat de hoogst mogelijke dienstverlening aan burgers aan te bieden, weten de operationele efficiency verder op te voeren en slagen erin de productiviteit van ambtenaren belangrijk te vergroten.

Meer informatie vindt u in onderstaand persbericht. Als u met iemand van Siebel Systems wilt spreken, of nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Karin Schop
Account Executive
Text 100 Public Relations
Tel: +31 20 5304347
E-mail: karins@text100.nl


---

---------