Ingezonden persbericht


Meridea benoemt John Kraak tot Senior Vice-President Sales

Ontwikkeling en uitbouw lokaal sales- en partnerkanaal voor mobiel bankieren

Helsinki, 30 maart 2004 - Meridea Financial Software Ltd., leverancier van software voor mobiel bankieren en klantinteractie voor banken en financiële instellingen, heeft John Kraak benoemd tot Senior Vice-President Sales. In deze functie is Kraak verantwoordelijk voor verdere ontwikkeling en uitbouw van het sales- en partnerkanaal in de Benelux.

Kraak over zijn benoeming: "De potentiële voordelen van de Meridea-oplossingen zijn voor zowel financiële organisaties als hun eindgebruikers enorm. De consument beschikt over een laagdrempelige, gebruikersvriendelijke en bovenal veilige manier om snel over financiële informatie te beschikken via elk willekeurig kanaal: mobiel, online of zelfs via digitale televisie. Speciale aandacht besteden we aan Meridea's Smart Client - de eerste oplossing voor mobiel bankieren. Financiële instellingen krijgen met deze oplossing voor mobiel bankieren een nieuwe interactieve manier voor communicatie met de eindgebruiker in handen. Bovendien kunnen ze hun klanten dezelfde gedetailleerde informatie en functionaliteit bieden via de mobiele telefoon als via het internet. Het is mijn uitdaging om klanten en partners in de Benelux van deze voordelen te overtuigen."

Kraak heeft ruime ervaring in de verkoop van softwareoplossingen in de financiële markt. Voor hij in dienst trad bij Meridea, was hij bij content-managementleverancier Vignette Benelux-verantwoordelijke voor Enterprise Content Management & Enterprise Portal. Hij was hier verantwoordelijk voor accounts als ING Retail, ABN Amro en Euronext. Daarvóór verkocht hij bij VERITAS Software in Nederland Enterprise Storage Solutions voor de financiële markt.

Meridea
Met de oplossingen van Meridea Financial Software Ltd. kunnen retailbanken hun klanten zeer eenvoudige en toegankelijke bancaire diensten aanbieden. De Meridea Product Suite (MPS) is een compleet softwarepakket voor het beheer van klantinteractie. De oplossing biedt snelle en kosteneffectieve verbetering van interactie met de klant doordat het klanten op een eenduidige manier de mogelijkheid geeft via verschillende kanalen te communiceren met de bank en andersom. Op die manier kunnen financiële instellingen hun omzet maximaliseren en zeer flexibel opereren. Meridea Smart Client Edition is een onderdeel van MPS en was de eerste volledige oplossing voor mobiel bankieren. Deze oplossing biedt banken de vrijheid om hun klanten altijd en overal optimale service te bieden, ook als ze geen verbinding hebben met een draadloos netwerk. Meridea is in 2001 opgericht door Accenture, Nokia, de Finse financiële instelling Sampo en investeringsmaatschappij 3i. Momenteel werken er 100 mensen bij Meridea, dat zijn hoofdkantoor in Helsinki, Finland, heeft. Het bedrijf is ook vertegenwoordigd in Scandinavië, Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Singapore.

Voor meer informatie of digitaal fotomateriaal:
Lammers van Toorenburg Benelux PR
Evelien van Dongen
T: 030 65 65 707
evelien@lvtpr.nl