Ingezonden persbericht


Persbericht

AT&T versnelt uitbreiding van zakelijke VoIP-diensten

Eerste en enige IP service provider die samenwerkt met top vijf leveranciers van IP-apparatuur

Bedminster, NJ, VS / Den Haag, 30 maart 2004 ­ AT&T gaat haar zakelijke Voice over Internet Protocol (VoIP)-dienstenpakket sneller uitbreiden. Hierdoor hebben ondernemingen ­ van kleine bedrijven tot grote multinationals ­meer keuze en flexibiliteit om te voldoen aan de eisen van klanten wat betreft VoIP-netwerkconvergentie.
Sinds 1997 biedt AT&T ondernemingen VoIP-diensten en gaat de zakelijke VoIP-diensten nu sneller ontwikkelen en verbeteren op de volgende vlakken:

* Interoperabiliteit van apparatuur ­ Door de toevoeging van drie nieuwe ondernemingen op het gebied van VoIP-apparatuur ­ Alcatel, Nortel Networks en Siemens ­ is AT&T op dit moment de enige service provider die zich volledig richt op interoperabiliteit met de vijf grootste IP PBX- leveranciers. AT&T heeft al eerder interoperabiliteit met Avaya en Cisco bekendgemaakt.

* 'VoIP-Enabling' van het Networking Portfolio ­ AT&T zal dit jaar een bredere keuze bieden op het gebied van VoIP-mogelijkheden binnen zijn managed data en virtual private networking portfolio. Zo zal AT&T dit jaar een IP local service option bekend maken aan haar managed service- klanten, waardoor organisaties kunnen beschikken over end-to-end VoIP- mogelijkheden. AT&T heeft reeds het merendeel van haar managed services portfolio geschikt gemaakt voor VoIP.

* VoIP-applicaties ­ AT&T gaat drie belangrijke VoIP-applicaties voor zakelijk gebruik ontwikkelen en introduceren: IP Centrex-, call center- en telewerkoplossingen. De proeven beginnen medio dit jaar. "VoIP is voor ondernemingen op dit moment een belangrijke investering met het oog op verbetering van productiviteit en prestaties. Onze relatie en interoperabiliteit met de belangrijkste leveranciers van IP-apparatuur spelen een essentiële rol in onze strategie om de VoIP-diensten en - applicaties te ontwikkelen die ondernemingen willen", aldus Cathy Martine, Senior Vice President, AT&T Internet Telephony. "Door goede samenwerking helpen we ondernemingen in hun eigen tempo over te stappen op een geïntegreerde voice- en data networking omgeving." Tom Valovic, Program Director IP Telephony bij IDC (International Data Corp.): "Ondernemingen vormen een belangrijk groeisegment voor VoIP, nu deze opkomende technologie de volwassenheid bereikt op het gebied van kwaliteit, beschikbaarheid en functionaliteit. AT&T's uitbreidingsplannen en benadering zijn een bevestiging van de groeimarkt en het momentum voor VoIP-diensten."
Een strategisch element bij de overstap naar VoIP waarbij AT&T kan helpen is de interoperabiliteit met belangrijke leveranciers van IP- apparatuur. Sinds 1999 biedt AT&T het breedste interoperabiliteits- en certificatieprogramma, met de belangrijkste leveranciers van IP- apparatuur, voor IP-telefonie en VoIP-diensten. Met AT&T's nieuwe IP- telefonie service kunnen ondernemingen voor het eerst beschikken over end-to-end VoIP diensten via wide- en local area networks (WANs en LANs), met vele beheeropties voor extra flexibiliteit en keuzemogelijkheden bij de overstap naar VoIP.
Via de AT&T IP Telephony LAN Services kan AT&T ondernemingen helpen bij het ontwerpen en implementeren van een migratiestrategie van gescheiden voice- en datanetwerken naar een geïntegreerd en op afstand beheerd platform. AT&T kan de apparatuur van klanten, zoals call manager servers, voice gateways, voice e-mail, IP-telefoons en IP soft phones, beheren.
Als antwoord op de groeiende vraag naar VoIP-geschikte netwerken breidt AT&T eveneens de serviceopties uit waarmee ondernemingen hun voice- diensten over hun bestaande managed data networks en virtual private networks VPNs) kunnen laten verlopen. Op deze manier kunnen bestaande investeringen, infrastructuur en activiteiten behouden blijven. AT&T introduceerde afgelopen najaar een VoIP-optie voor zijn wereldwijde IP VPN service. Deze optie is zeer populair gebleken bij klanten. AT&T's VoIP-enabled services worden aangeboden via het eigen wereldwijde MPLS-gebaseerde IP-netwerk en bieden hoge kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid.
Het VoIP-dienstenpakket zal dienen als basis voor applicaties met zeer veel mogelijkheden, waarmee hogere productiviteit en betere ROI mogelijk worden. Naast IP Centrex, contact center en telewerk VoIP-applicaties zijn AT&T's netwerkdeskundigen ­ in samenwerking met honderden klanten ­ eveneens reeds actief bij het ontwerpen en implementeren van de vele stadia van de overstap naar VoIP.
AT&T is de enige leverancier van zakelijke VoIP-diensten die voice-kwaliteit biedt op basis van service level agreements (SLAs) en reeds honderden zakelijke VoIP-klanten ondersteunt. Alleen al over het afgelopen jaar heeft AT&T een verviervoudiging gezien van het aantal zakelijke klanten dat gebruikmaakt van de VoIP-diensten.

Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2003 $34,5 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie over AT&T in Europa: www.att.com/emea

Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
prinflux@attglobal.net