Ingezonden persbericht
Persbericht
AT&T versnelt uitbreiding van zakelijke VoIP-diensten
Eerste en enige IP service provider die samenwerkt met top vijf
leveranciers van IP-apparatuur
Bedminster, NJ, VS / Den Haag, 30 maart 2004 AT&T gaat haar zakelijke
Voice over Internet Protocol (VoIP)-dienstenpakket sneller uitbreiden.
Hierdoor hebben ondernemingen van kleine bedrijven tot grote
multinationals meer keuze en flexibiliteit om te voldoen aan de eisen van
klanten wat betreft VoIP-netwerkconvergentie.
Sinds 1997 biedt AT&T ondernemingen VoIP-diensten en gaat de zakelijke
VoIP-diensten nu sneller ontwikkelen en verbeteren op de volgende
vlakken:
* Interoperabiliteit van apparatuur Door de toevoeging van drie nieuwe
ondernemingen op het gebied van VoIP-apparatuur Alcatel, Nortel
Networks en Siemens is AT&T op dit moment de enige service provider
die zich volledig richt op interoperabiliteit met de vijf grootste IP PBX-
leveranciers. AT&T heeft al eerder interoperabiliteit met Avaya en Cisco
bekendgemaakt.
* 'VoIP-Enabling' van het Networking Portfolio AT&T zal dit jaar een
bredere keuze bieden op het gebied van VoIP-mogelijkheden binnen zijn
managed data en virtual private networking portfolio. Zo zal AT&T dit jaar
een IP local service option bekend maken aan haar managed service-
klanten, waardoor organisaties kunnen beschikken over end-to-end VoIP-
mogelijkheden. AT&T heeft reeds het merendeel van haar managed
services portfolio geschikt gemaakt voor VoIP.
* VoIP-applicaties AT&T gaat drie belangrijke VoIP-applicaties voor
zakelijk gebruik ontwikkelen en introduceren: IP Centrex-, call center- en
telewerkoplossingen. De proeven beginnen medio dit jaar.
"VoIP is voor ondernemingen op dit moment een belangrijke investering
met het oog op verbetering van productiviteit en prestaties. Onze relatie
en interoperabiliteit met de belangrijkste leveranciers van IP-apparatuur
spelen een essentiële rol in onze strategie om de VoIP-diensten en -
applicaties te ontwikkelen die ondernemingen willen", aldus Cathy Martine,
Senior Vice President, AT&T Internet Telephony. "Door goede
samenwerking helpen we ondernemingen in hun eigen tempo over te
stappen op een geïntegreerde voice- en data networking omgeving."
Tom Valovic, Program Director IP Telephony bij IDC (International Data
Corp.): "Ondernemingen vormen een belangrijk groeisegment voor VoIP,
nu deze opkomende technologie de volwassenheid bereikt op het gebied
van kwaliteit, beschikbaarheid en functionaliteit. AT&T's
uitbreidingsplannen en benadering zijn een bevestiging van de groeimarkt
en het momentum voor VoIP-diensten."
Een strategisch element bij de overstap naar VoIP waarbij AT&T kan
helpen is de interoperabiliteit met belangrijke leveranciers van IP-
apparatuur. Sinds 1999 biedt AT&T het breedste interoperabiliteits- en
certificatieprogramma, met de belangrijkste leveranciers van IP-
apparatuur, voor IP-telefonie en VoIP-diensten. Met AT&T's nieuwe IP-
telefonie service kunnen ondernemingen voor het eerst beschikken over
end-to-end VoIP diensten via wide- en local area networks (WANs en
LANs), met vele beheeropties voor extra flexibiliteit en keuzemogelijkheden
bij de overstap naar VoIP.
Via de AT&T IP Telephony LAN Services kan AT&T ondernemingen helpen bij
het ontwerpen en implementeren van een migratiestrategie van
gescheiden voice- en datanetwerken naar een geïntegreerd en op afstand
beheerd platform. AT&T kan de apparatuur van klanten, zoals call manager
servers, voice gateways, voice e-mail, IP-telefoons en IP soft phones,
beheren.
Als antwoord op de groeiende vraag naar VoIP-geschikte netwerken breidt
AT&T eveneens de serviceopties uit waarmee ondernemingen hun voice-
diensten over hun bestaande managed data networks en virtual private
networks VPNs) kunnen laten verlopen. Op deze manier kunnen
bestaande investeringen, infrastructuur en activiteiten behouden blijven.
AT&T introduceerde afgelopen najaar een VoIP-optie voor zijn wereldwijde
IP VPN service. Deze optie is zeer populair gebleken bij klanten. AT&T's
VoIP-enabled services worden aangeboden via het eigen wereldwijde
MPLS-gebaseerde IP-netwerk en bieden hoge kwaliteit, veiligheid en
betrouwbaarheid.
Het VoIP-dienstenpakket zal dienen als basis voor applicaties met zeer
veel mogelijkheden, waarmee hogere productiviteit en betere ROI mogelijk
worden. Naast IP Centrex, contact center en telewerk VoIP-applicaties zijn
AT&T's netwerkdeskundigen in samenwerking met honderden klanten
eveneens reeds actief bij het ontwerpen en implementeren van de vele
stadia van de overstap naar VoIP.
AT&T is de enige leverancier van zakelijke VoIP-diensten die voice-kwaliteit
biedt op basis van service level agreements (SLAs) en reeds honderden
zakelijke VoIP-klanten ondersteunt. Alleen al over het afgelopen jaar heeft
AT&T een verviervoudiging gezien van het aantal zakelijke klanten dat
gebruikmaakt van de VoIP-diensten.
Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice-
en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T
biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij
ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T
Labs. De organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en
internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie
voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied
van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde
diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect
calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in
2003 $34,5 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke
klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige
communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor
uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie
over AT&T in Europa: www.att.com/emea
Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
prinflux@attglobal.net