Ingezonden persbericht


Persbericht

Inkomsten advertising EuroBench.com meer dan verdubbeld in 1e kwartaal 2004

De advertentie-inkomsten van beleggersportal EuroBench.com en de maandelijkse nieuwsbrief EuroBench Update zijn in het 1e kwartaal van 2004 meer dan verdubbeld ten opzichte van het 1e kwartaal in 2003.

Vanaf september 2003 valt er een aanzienlijke stijging in advertentie-inkomsten te signaleren. Belangrijkste oorzaken hiervan zijn een aantal nieuwe, zeer goed responderende, advertentieformaten zoals rectangles (336x280) en large banners/leaderboards (728x90) en een forse toename van het aantal adverteerders van buiten de financiële sector. Adverteerders behalen met het formaat 336x280 praktisch allemaal een doorklikpercentage van meer dan 2% (het landelijk gemiddelde van een 468x60 banner ligt op 0,16%).

Financiële partijen maken al jaren gebruik van de exposuremogelijkheden op EuroBench.com. Door de toename van de bezoekcijfers, is EuroBench.com ook interessant geworden voor adverteerders uit andere branches die een kapitaalkrachtige doelgroep van 1,2 miljoen unieke bezoekers (2003, Bron Sitestat,) willen bereiken.

Maandelijks weten zo'n 90.000 nieuwe unieke bezoekers de weg naar EuroBench.com te vinden. De grotere advertentieformaten hebben dus geleid tot een aanzienlijke verbetering van resultaten voor adverteerders. De toekomst ziet er rooskleurig uit, de interesse voor beleggen is weer toegenomen en de tevredenheid onder adverteerders biedt basis voor een verdere inkomstengroei.

Naast het genereren van directe inkomsten heeft EuroBench.com ook als doelstelling om te dienen als marketingkanaal voor de eigen diensten en producten zoals realtime koersinformatie en beleggerssoftware.

Op het gebied van advertising wordt EuroBench.com vertegenwoordigd door Trustmedia.