Gemeente Dordrecht

Persbericht Dordrecht
De persberichten zijn een uitgave van de afdeling Communicatie van de gemeente Dordrecht Adres redactie:

Afdeling Communicatie
Postbus 8
3300 AA Dordrecht

Stadspromotiecampagne 2004 begonnen
Met de aankondiging van het terrassenseizoen, dat begint op 4 april, start de gemeente dit jaar met de stadspromotiecampagne 'Dit is Dordrecht'. Vanaf deze week zijn de uitingen van het terrassenseizoen te zien op verschillende billboards in de stad.

Marketing
De gemeente wil met de campagne meer inzetten op marketing en promotie voor de stad. Het doel is het bezoek aan de (binnen)stad te bevorderen, de regiofunctie van Dordrecht te versterken en trots op de stad onder de Dordtenaren te vergroten. De campagne richt zich op inwoners van Dordrecht, de regio en het hele land. Het totale budget voor stadspromotie, waar de campagne een onderdeel van is, bedraagt 365.000. Naast het promoten van evenementen wordt dit bedrag dit jaar bijvoorbeeld ook besteed aan de Beurs Wegwijs in Utrecht en een uitzending over Dordrecht van het TV-programma Bestemming Nederland.

Water, historie en cultuur
Van! af 2000 worden de Dordtse kernkwal iteiten water, historie en cultuur onderstreept met de 'Dit is Dordrecht'-campagne. Met de campagne wil de gemeente laten zien dat er het hele jaar wat te doen en te beleven is in Dordrecht, vooral op het gebied van evenementen en cultuur, en dat het een unieke stad is. De evenementen waar dit jaar het meeste accent op ligt in de campagne zijn Dordt in Stoom, de Boekenmarkt, Dordt Monumenteel, het Belcanto Festival, de Kerstmarkt en het Sinterklaashuis.

De nieuwe uitingen voor de 'Dit is Dordrecht'-campagne zijn bedacht door het Dordtse bureau Van den Berg & Van Schaik Reklame in opdracht van de gemeente.