Gemeente Bladel

> Inspraak bouwproject locatie voormalig Interfood te Hapert
---

Inspraak bouwproject 14 appartementen aan de Oude Provincialeweg 13 te Hapert

Informatie/inspraakavond op 6 april in Den Tref te Hapert

Van 22 maart tot en met 19 april 2004 is er gelegenheid om schrifte­ lijk of mondeling te reageren op een bouwplan voor 14 appartementen op de locatie Oude Provincialeweg 13 te Hapert (terrein voormalig Interfood). Gedurende de inspraakperiode kunt u de tekeningen van het plan bekijken bij de Centrale Balie in het gemeentehuis. Op dinsdag 6 april 2004 vindt om 20.00 uur een informatie/inspraakavond plaats in gemeenschapshuis Den Tref te Hapert.

Het project

Het project bestaat uit 14 appartementen voorzien van een lift. Deze nieuwbouw komt op de plaats van het voormalige kantoorpand aan dit adres. Het merendeel van de appartementen is bedoeld voor de doelgroep "starters". De oppervlakte van de appartementen varieert van 62 m2 tot 109 m2. Vóór dit voormalige kantoorpand liggen parkeerplaatsen die door de toekomstige bewoners kunnen worden gebruikt. De starterswoningen worden verkocht volgens het systeem "zeker kopen" (zie link onderaan deze pagina).

De realisering van dit project gebeurt onder verantwoordelijkheid van Bouwbedrijf Van Montfort b.v. te Bergeijk.

Inspraak en informatie

Het gemeentebestuur wil voor dit project vrijstelling verlenen op grond van artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening. In het nieuwe komplan zal voor dit project een passende bestemming worden opgenomen. Voordat de vrijstellingsprocedure start, krijgt iedereen gelegenheid om een inspraakreactie te geven op het plan. De inspraak/informatieavond vindt plaats op dinsdag 6 april om 20.00 uur in gemeenschapshuis Den Tref te Hapert.

Tegelijk met de inspraakprocedure vindt een registratie van belangstellenden plaats. Hierover kunt u meer lezen in deze Lantaarn. Tijdens de informatie/inspraakavond kunnen belangstellenden vragen stellen over dit bouwproject.

De door de Welstandscommissie goedgekeurde tekeningen liggen van 22 maart tot en met 19 april 2004 ter inzage bij de Centrale Balie in het gemeentehuis te Bladel. In de informatieruimte in de hal van het gemeentehuis zijn de tekeningen opgehangen.

Tot uiterlijk 19 april 2004 kunt u zowel mondeling als schriftelijk een inspraakreactie kenbaar maken. Een mondelinge reactie kunt u doorgeven aan de Centrale Balie. Een schriftelijke reactie kunt u sturen naar het college van burgemeester en wethouders, Postbus 11, 5530 AA te Bladel.

Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de heer C. van Hintum van de afdeling Ruimtelijke Ordening en Grondzaken, tel. 361691.

Registratie belangstelling

Criteria

Om in aanmerking te kunnen komen voor een van de woningen, moet u voldoen aan de criteria die gesteld zijn in het Uitgiftesysteem Gemeente Bladel 2003.

Kandidaten moeten starter of senior zijn en gedurende minimaal vijf jaren inwoner van onze gemeente. Kandidaten uit het dorp Hapert hebben de voorkeur. Kandidaten uit de kernen Hoogeloon, Casteren en Netersel kunnen zich wel aanmelden voor dit project.

Starters zijn meerderjarige personen die niet over zelfstandige woonruimte in eigendom beschikken of beschikten (dus ook huurders). Starters die in de periode van vijf jaar voorafgaand aan de ingangsdatum van het uitgiftesysteem (19 juli 2003) genoodzaakt zijn geweest elders onderdak te zoeken door gebrek aan huisvestingsmogelijkheden in de eigen kern, worden beschouwd als starter als zijzelf of hun eventuele partner geen zelfstandige woonruimte in eigendom hebben.

Senioren zijn personen die 55 jaar of ouder zijn. Zij mogen wel woonruimte in eigendom hebben (gehad).

Zeker Kopen

De gemeente Bladel wil niet alleen betaalbare duurzame starterswoningen bouwen, maar wil deze ook behouden voor starters. Dat wil zeggen dat niet alleen de eerste koper de woning tegen een lagere aankoopprijs kan kopen, maar ook de opvolgende koper(s). Om dit te bereiken hanteert de gemeente de regeling "Zeker Kopen/Koopgarant". Dat houdt in dat de starter de woning koopt tegen een lagere prijs dan de marktwaarde (onderhandse verkoopwaarde vrij van huur en gebruik). Hier staat tegenover dat de starter bij doorverkoop van de woning de eventuele waardestijging niet helemaal vergoed krijgt. Maar ook als de waarde daalt hoeft hij dat verlies niet helemaal voor zijn rekening te nemen. Hierdoor kan de volgende starter/koper deze woning ook weer kopen voor een lager bedrag dan de marktwaarde. Voor volledige tekst zie link onderaan deze pagina.

Deze regeling moet nog definitief worden vastgesteld. Binnenkort wordt hierover een informatieavond georganiseerd voor alle starters in de gemeente Bladel.

Inschrijving voor woning

U kunt zich aanmelden via het inschrijfformulier dat u op deze pagina kunt downloaden. Daarbij moet u duidelijk aangeven voor welk type woning u in aanmerking wilt komen. Kandidaten kunnen zich individueel aanmelden (dat betekent dat samenwonenden en gehuwden elk op eigen naam kunnen aanmelden). Uiteraard komt u samen uiteindelijk maar voor aankoop van één woning in aanmerking.

Inschrijfformulieren moeten uiterlijk 15 april 2004 vóór 17.00 uur worden ingeleverd bij de Centrale Balie of in de brievenbus van het gemeentehuis aan de Markt 21 te Bladel. Inschrijvingen die later worden ontvangen, worden niet in behandeling genomen.

Loting

Als er meer aanmeldingen zijn dan woningen, wordt er geloot. De loting vindt plaats op 27 april 2004 om 17.00 uur in de raadszaal van het gemeentehuis. Er worden kandidaten en reservekandidaten geloot. Vervolgens worden de gegevens van de kandidaten getoetst aan de gegevens in de bevolkingsadministratie. Ook wordt nogmaals gecontroleerd of de kandidaten voldoen aan alle gestelde criteria. Als blijkt dat de gegevens op het inschrijfformulier niet juist zijn ingevuld of er wordt niet voldaan aan de criteria, wordt de kandidaat uitgesloten van deelname aan het project. Degenen die zich hebben aangemeld, kunnen de loting bijwonen. U ontvangt hiervoor geen aparte uitnodiging.

De lotingslijsten worden doorgegeven aan de ontwikkelaar, die de kandidaten in volgorde van die lijst rechtstreeks benadert.

Verkoopprijzen

Het project bestaat uit 14 appartementen. Het appartementencomplex heeft een lift. Voor 10 appartementen kunnen alleen starters inschrijven. Voor de overige 4 komen zowel starters als senioren in aanmerking. De vermelde afmetingen (en daarmee samenhangend ook de verkoopprijs) staan nog niet helemaal vast. Het is mogelijk dat het plan nog iets wijzigt.

Starters


· 3 woningen met een oppervlakte van ± 63 m2; verkoopprijs ± EUR 130.000,00 v.o.n.


· 2 woningen met een oppervlakte van ± 70 m2; verkoopprijs ± EUR 143.500,00 v.o.n.


· 5 woningen met een oppervlakte van ± 75 m2; verkoopprijs ± EUR 153.750,00 v.o.n.

Starters en senioren


· 1 woning met een oppervlakte van ± 83 m2; verkoopprijs ± EUR 170.150,00 v.o.n.


· 1 woning met een oppervlakte van ± 92 m2; verkoopprijs ± EUR 188.600,00 v.o.n.


· 1 woning met een oppervlakte van ± 98 m2; verkoopprijs ± EUR 200.900,00 v.o.n.


· 1 woning met een oppervlakte van ± 110 m2; verkoopprijs ± EUR 225.500,00 v.o.n.

Informatie

Voor algemene informatie kunt u contact opnemen met de Centrale Balie in het gemeentehuis (tel. 361636). Voor specifieke informatie over de woningen kunt u bellen met de heer C. Schellens van Bouwbedrijf van Montfoort B.V. uit Bergeijk (tel. 573133).

Voor informatie over Zeker Kopen klik hier.

Inschrijfformulier Inschrijfformulier

---