Rabobank Nederland

RABOBANK OPENT KLANTENCONTACTCENTRUM IN GRONINGEN

Eind 2004 opent de Rabobank een tweede Rabobank Klantencontactcentrum (RKCC) in de stad Groningen, het eerste RKCC staat in Tilburg. Op termijn handelt het RKCC de telefonische dienstverlening van circa 50 deelnemende lokale banken af. Daaronder vallen service en transacties, zoals het sturen van nieuwe overschrijvingsformulieren en verkoop van producten aan particuliere klanten. Zo nodig leidt het RKCC de klantvragen door naar de desbetreffende Rabobank. Het RKCC is geopend op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur en biedt de deelnemende banken dus een hoog niveau in termen van openingstijden, continuïteit kwaliteit en snelheid van telefoonopname. Het RKCC te Groningen biedt werkgelegenheid aan ongeveer 300 medewerkers.

Ad Geerts, directeur Rabobank Groningen (een van de deelnemende banken aan het RKCC): "Door deelname aan het RKCC kan onze bank de telefonische dienstverlening verder professionaliseren en richten we ons actiever op de verkoop van en advisering over producten op het gebied van wonen en vermogen". Uit onderzoek blijkt dat klanten van de Rabobank veel belang hechten aan aspecten als snelheid, bereikbaarheid, deskundigheid en klantvriendelijkheid. "Mensen willen steeds meer geserviced worden via directe kanalen, daarbij is deelname aan het RKCC een goed middel waarmee de klantwaarde verder verhoogd wordt", aldus Ad Geerts.

De kwaliteit van het RKCC wordt meerdere keren per jaar gemonitord door een gerenommeerde organisatie uit de wereld van klantencontactcentra. Meetonderdelen van de klanttevredenheid zijn bereikbaarheid & wachttijd, snelheid van doorverbinden, vriendelijkheid, deskundigheid en algemene tevredenheid. "Het laatste onderzoek van het RKCC uit Tilburg geeft aan dat 84% van de klanten van de RKCC banken tevreden is over de telefonische dienstverlening (rapportcijfer > 7)", volgens Pieter Ketting, Programmamanager Telefonie & Fulfilment Rabobank Nederland.

Op grond van diverse criteria, waaronder bereikbaarheid, regionale aantrekkingskracht, personeelsaanbod en beschikbaarheid van geschikte huisvesting en op basis van de vraag van lokale banken uit de regio Noord komt de tweede vestiging van een RKCC in de stad Groningen.