Eneco

ENECO

ENECO Energie licht klanten voor over misleidende verkoopmethodes

Rotterdam, 8 april - Ondanks eerdere waarschuwingen van verschillende energiebedrijven waaronder ENECO Energie, hanteren sommige partijen in de markt nog steeds misleidende en agressieve methodes bij het veelal telefonisch verkopen van groene stroom. ENECO Energie heeft daarover aan al haar klanten een brief gestuurd, met het doel om haar klanten zo goed mogelijk voor te lichten over de mogelijkheden in de energiemarkt. Directe aanleiding voor deze brief waren de vele vragen van verontruste klanten over een energieleverancier die hen had benaderd en zonder reden beweerde samen met ENECO Energie groene stroom aan te bieden. ENECO Energie juicht vrije marktwerking en gezonde concurrentie toe, maar zij is fel gekant tegen het gebruik van informatie die niet klopt en verwarring zaait onder klanten. ENECO Energie ziet het daarom als haar plicht haar klanten hierover zo juist en volledig mogelijk voor te lichten.

Dat telefonische verkoop, waar veel marktpartijen zich van bedienen, een mogelijk misleidende vorm van verkopen is, bestrijdt ENECO Energie. ENECO Energie doet zelf ook aan telefonische verkoop, met name in het segment midden- en kleinbedrijf. Daarbij geldt echter voor ENECO Energie, dat de klant een gewenste offerte, die hij krijgt naar aanleiding van het gevoerde telefoongesprek, niet hoeft te accepteren. Bij sommige energieleveranciers blijken afnemers ongevraagd aan een contract vast te zitten, als zij niet binnen zeven dagen bezwaar maken. ENECO Energie zal zich nooit bedienen van een dergelijke klantbenadering.