NOC*NSF


Arnhem, 10 februari 2004

Sport in april landelijk onder de aandacht

Nationale Sportweek krijgt McDonald's als hoofdsponsor

Vandaag is op Nationaal Sport Centrum Papendal bekendgemaakt dat de eerste Nationale Sportweek dit jaar van 9 tot en met 18 april plaatsvindt. McDonald's Nederland gaat zich als hoofdsponsor inzetten voor de Nationale Sportweek. Tijdens deze week zullen de Stichting Nationale Sportweek en McDonald's gezamenlijk het belang van sporten onder de aandacht brengen, om zo meer Nederlanders aan het sporten te krijgen. De Nationale Sportweek is een initiatief van de sport, het onderwijs, gemeenten, sportwinkels en sportleveranciers.

De Stichting Nationale Sportweek en McDonald's zullen de komende weken actief de aandacht van het Nederlandse publiek vestigen op de Nationale Sportweek. Erica Terpstra, voorzitter van het Comité van Aanbeveling van de Nationale Sportweek, en Paul van der Stoel, algemeen directeur van McDonald's Nederland, onthulden vandaag het logo waarin de samenwerking tot uiting komt. Erica Terpstra (voorzitter van het Comité van Aanbeveling): "Ik vertrouw erop dat door de kracht van deze unieke samenwerking tussen alle sectoren die met sport te maken hebben, we hier het startschot hebben afgegeven voor een nieuwe traditie: dé Nationale Sportweek van Nederland!."

Evenementen

Het Nederlandse publiek zal op verschillende manieren met de Nationale Sportweek in aanraking komen. Onder meer via radio, sportzaken, sportverenigingen, de restaurants van McDonald's en gemeenten. Bovendien zullen organisaties en verenigingen worden opgeroepen sportevenementen te organiseren in de Nationale Sportweek. Tot nu toe hebben 260 organisaties aangegeven een event te organiseren. Op de site van de Nationale Sportweek (www.nationalesportweek.nl) is te zien welke evenementen al zijn aangemeld. Het varieert van de Amstel Gold Race en de Heart Dance Award van de Nederlandse Hartstichting tot een straattennistoernooi in Zutphen. Ook een aantal landelijke schoolsportfinales vindt tijdens de Nationale Sportweek plaats. Daarnaast krijgt iedereen die tijdens de Nationale Sportweek minstens 25 euro besteedt in deelnemende sportwinkels gratis het Nationaal Sportgeschenk.

Bewuste levensstijl

Sporten is goed voor de gezondheid, onderdeel van een bewuste levensstijl en vooral ook leuk. Dat is de boodschap van de Nationale Sportweek. "Deze boodschap past prima bij McDonald's, want ook McDonald's vindt plezier en bewust leven belangrijk", aldus algemeen directeur Paul van der Stoel. "Dat uit zich onder meer in een gevarieerd en verantwoord menu en de verbondenheid met sport. McDonald's ondersteunt al jaren tal van (inter)nationale sportevenementen, zoals het EK voetbal en de Olympische Spelen, maar ook tal van lokale sportverenigingen. De sponsoring van de eerste Nationale Sportweek sluit daar helemaal bij aan."

Sonya Schonewille
Afdeling Communicatie & Marketing
Persvoorlichting
tel. 026-4834750
fax. 026-4834741

---- --