Ingezonden persbericht


Nieuwegein, 8 april 2004

PERSBERICHT

Start borrelnootjesactie tijdens Dag van de Lach

DUYVIS & PARTNERS SCHENKEN E 100.000 AAN CLINICLOWNS

Donderdag 8 april is door Duyvis uitgeroepen tot 'Dag van de Lach'. Duyvis heeft dan ook reden om te lachen. Vandaag overhandigde Eugène Scholten
- algemeen directeur Duyvis - een cheque van E 100.000 aan Tom Doude van Troostwijk - directeur Stichting CliniClowns Nederland. De uitreiking vond plaats in de Duyvis fabriek in Zaandam. Deze donatie is het resultaat van een samenwerking tussen Duyvis medewerkers en relaties die samen E 100.000 hebben bespaard bij de productie van 700.000 zakjes Borrelnootjes. Tijdens de Dag van de Lach werd het startsein gegeven voor de Borrelnootjesactie voor CliniClowns: de laatste actiezakjes vertrokken richting supermarkt - waar ze vanaf half april verkrijgbaar zijn.

Borrelnootjesactie in een notendop
Het bijzondere van de Borrelnootjesactie voor CliniClowns zit in de productie hiervan. Op verzoek van Duyvis was vrijwel iedereen in de productieketen bereid een 'rode neus' op te zetten voor Stichting CliniClowns. Zo hebben Duyvis medewerkers gezamenlijk bijna 1.000 uur vrijwillig onbetaald gewerkt, gaven leveranciers korting op geleverde producten en accepteerden supermarkten een hogere inkoopprijs van Borrelnootjes. Op deze manier kon maar liefst E 100.000 worden bespaard op de productie van Borrelnootjes. De Borrelnootjesactie is met recht een bijzondere co-productie te noemen van Duyvis en 'partners in business'. Waarbij alle neuzen in dezelfde richting wezen. Richting CliniClowns.


-2-

Media-aandacht
Het succes van de Borrelnootjesactie voor CliniClowns is geheel te danken aan de persoonlijke bijdrage van medewerkers en relaties van Duyvis die CliniClowns een warm hart toedragen. Duyvis is blij met het eindresultaat en wil hier bekendheid aan geven. Dat doet zij onder andere met speciale actiestickers op de zakjes Borrelnootjes voor CliniClowns. Daarnaast kan de Borrelnootjesactie vanwege haar sympathieke karakter rekenen op veel gratis media-aandacht. Zo maakte het reclamebureau belangeloos een radiocommercial die door radiostations gratis wordt uitgezonden in week 16. En dankzij de pro deo medewerking van mediabureau, abri-exploitanten en dagbladen krijgt de Borrelnootjesactie diezelfde week ook aandacht in het straatbeeld en in dagbladen.

Verkrijgbaarheid
Borrelnootjes voor CliniClowns zijn vanaf half april verkrijgbaar in de supermarkt in de smaken Cocktail, Poesta, Carnaval en Special Mix en zijn te herkennen aan de speciale actiesticker. Consumenten ondersteunen de actie door te kiezen voor Borrelnootjes voor CliniClowns.

-EINDE BERICHT-

Achtergrondinformatie:
Marcel van Kerkwijk
Coördinator Marketing Services
Tel :030-630 99 99
Fax:030-630 93 50
E-mail: mvankerkwijk@duyvis.nl
Internet: www.duyvis.com

Achtergrondinformatie

Duyvis voor CliniClowns
Lachen en fun. Duyvis heeft er een neus voor. Een rode neus om precies te zijn. Want ook de lach van een ziek kind neemt Duyvis heel serieus. De medewerkers van Duyvis hebben CliniClowns gezamenlijk geadopteerd als goed doel. Vorig jaar hebben zij met initiatieven als een kerstkaartenactie, een kerstpakkettenloterij en een beachvolleybal toernooi een bedrag bijeengebracht van E 33.000. Duyvis juicht dit soort initiatieven toe en stelt hiervoor tijd en middelen ter beschikking. Dit jaar wilde Duyvis het groter aanpakken met een initiatief waarin ook externe relaties konden participeren. Dit resulteerde in de Borrelnootjesactie voor CliniClowns die maar liefst E 100.000 opleverde voor de lach van een ziek kind!

Stichting CliniClowns
Duyvis heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Stichting CliniClowns Nederland die zich inzet voor kinderen die het moeilijk hebben door ziekte, handicap of trauma. Op dit moment spelen zo'n 60 CliniClowns in ruim 100 ziekenhuizen in Nederland, waaronder de acht academische ziekenhuizen. Stichting CliniClowns wil graag meer kinderen kunnen bezoeken, met name in de academische ziekenhuizen. Hier verblijven veel langdurig en ernstig zieke kinderen die een moment van plezier en afleiding zo hard nodig hebben. Duyvis wil CliniClowns hierbij helpen door jaarlijks een groot bedrag bijeen te brengen. Met de opbrengst van de Borrelnootjesactie heeft Duyvis voor 2004 dit doel al bereikt!


-2-

Toekomstplannen
Als structurele partner zal Duyvis zich ook in de toekomst blijven inzetten voor het werk van Stichting CliniClowns. Daarnaast probeert Duyvis haar enthousiasme voor Cliniclowns over te dragen op externe partners. Het volgende initiatief hiervoor staat al op stapel: het Duyvis-voor-CliniClowns Beachvolleybal toernooi dat in juni 2004 plaatsvindt in Zandvoort!

-EINDE BERICHT-


---- --