Gemeente Utrecht

VERBLIJFSVERGUNNING VREEMDELINGEN VOORTAAN VIA GEMEENTE

Vreemdelingen moeten vanaf 13 april een verblijfsvergunning bij de gemeente aanvragen. Deze taak nemen de gemeenten van de vreemdelingendienst over. Bij de gemeente Utrecht zal de dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen, Arthur van Schendelstraat 500, deze werkzaamheden gaan uitvoeren.

De taakherschikking moet leiden tot verkorting van de doorlooptijden in de toelatingsprocedures, verbetering van de dienstverlening en vereenvoudiging van procedures.

De gemeente zal de verzoeken tot toelating in Nederland in ontvangst nemen. Vervolgens worden de verzoeken doorgestuurd naar de Immigratie en Naturalisatiedienst van het ministerie van Justitie( IND). De IND behandelt de verzoeken en neemt de uiteindelijke beslissingen.

Noot voor de media:
Voor meer informatie kunt u contact openemen met Willem Stoker, dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen, 030 - 286 20 04 of e-mail: w.stoker@utrecht.nl

Utrecht, 8 april 2004.