Ingezonden persbericht


Siemens kiest assyst voor haar relaties in Duitsland

Amsterdam: 13 april 2004. Siemens Business Services (SBS), een van werelds top 10 IT-outsourcing- en beheerorganisaties, heeft de IT-service management software assyst van Axios Systems gekozen om te gebruiken bij de Norisbank en de commerciële financieringsgroep Hypo Real Estate in Duitsland. De contracten die gericht zijn op 'asset en incident management', vertegenwoordigen een belangrijk deel van de successen van Axios (www.axiossystems.com) bij onze oosterburen. SBS, E5.8 biljoen winst in het fiscale jaar 2002, koos voor de IT-sevice managementsoftware omdat zij een belangrijk onderdeel vormt van projecten voor de twee klanten aangaande verdere ontwikkeling van IT-infrastructuur en het verbeteren van de effectiviteit van hun helpdesks. Bepalende factoren in haar keuze voor assyst zijn onder andere de snelheid van de implementatie, systeemperformance en de aansluiting met de IT Information Library

(ITIL) - internationaal geaccepteerde richtlijnen voor 'Best Practice' in service management. 'We zijn verheugd onze succesvolle relatie met Siemens Business Services uit te kunnen breiden,' zegt Martina Heiniger, Marketing Manager van Axios Systems, Duitsland. 'Deze projecten zijn recente voorbeelden van hoe Axios meer en meer gekozen wordt door Europese outsourcingorganisaties die belang hechten aan kwalitatieve IT supportproducten.'

Het voornaamste doel van beide projecten is het opzetten van een configuratie management database (CMDB) om alle IT-assets te beheren en te koppelen aan gerapporteerde problemen aan de Helpdesk. De assyst CMBD zal het middelpunt worden van rapporten die worden gebruikt door het IT-management.

De Norisbank gevestigd in Neurenberg, overgenomen door de DZ Bank groep in oktober 2003, is een overeenkomst voor vijf jaar aangegaan waarin SBS internet banking en een on-line krediet applicatiesysteem zal ontwikkelen en beheren. Hypo Real Estate Group is een van Europa's grootste leveranciers van commerciële vastgoedfinanciering.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems is de toonaangevende leverancier van een op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossing.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.


---- --