Ingezonden persbericht

Bruno De Herdt Commercial Manager Keramag Benelux

Reto Gadient Regional Account Manager Keramag Nederland

ROSMALEN, 20040413 -- Bruno De Herdt (44) is benoemd tot Commercial Manager Keramag Benelux. De Herdt beschikt over een veelzijdige, internationale ervaring in de marketing en verkoop van non-food consumentenproducten. De Benelux-functie is nieuw binnen Keramag. Eerder werden de commerciële activiteiten per land bestuurd. Met de verdergaande Europese eenwording en de ontwikkeling van grensoverschrijdende activiteiten is commerciële leiding op Benelux niveau een logische stap. Bruno De Herdt neemt als Commercial Manager Keramag Benelux tevens de activiteiten van Frank Ponjée over, die als Commercial Manager verantwoordelijk was voor de Nederlandse markt.


De woonbranche is De Herdt niet vreemd. Hij bekleedde diverse commerciële en leidinggevende functies bij organisaties in ondermeer de tuinmeubelbranche. De laatste jaren was hij werkzaam voor Finha -Hafin BV dat ondermeer de tuinmeubelmerken Flair en Lawn Comfort op de markt brengt. Hij was daar als Commercial Director Group lid van het managementteam. Als Director van de Franse commerciële unit was hij verantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering. Eerder was hij International Sales Director voor het Belgische Lawn Comfort en als zodanig verantwoordelijk voor de verkoop, marketing- en commerciële activiteiten.

Bruno De Herdt ziet het als een welkome afwisseling om, na het werken met seizoensgebonden producten, nu in een markt met meer continuïteit te opereren. 'Bovendien heb ik grote affiniteit met keramiek en porselein. Het Keramag assortiment spreekt mij bijzonder aan. Het zijn mooie, kwaliteitsproducten.' De affiniteit met porselein en keramiek deed De Herdt op bij organisaties als Callens-Lesage, D.B. Distribution en Rosenthal Benelux.

Duidelijkheid
'Think global, act local' is het devies van de nieuwe Commercial Manager Benelux. Daarmee geeft hij aan oog te houden voor marktspecifieke eisen en strategieën. 'De perceptie van de consument is daarbij bepalend.' Eén van De Herdt's aandachtspunten voor de Nederlandse markt is het bewerkstelligen van meer duidelijkheid omtrent recente ontwikkelingen. 'De verhuizing naar Rosmalen en de nauwere samenwerking met Sanitec-zuster Sphinx zijn in de markt afwachtend bekeken en hebben wat onrust veroorzaakt. Belangrijk is dat duidelijk wordt dat uitsluitend efficiency overwegingen hieraan ten grondslag liggen. Keramag blijft als zelfstandig merk op de markt, met een eigen strategie, een eigen assortiment en een eigen organisatie. De assortimenten en de marktbewerking van Keramag en Sphinx zijn dermate verschillend dat er geen sprake is of zal zijn van "kannibalisme". Keramag blijft zich, met een vrij selectieve distributie, richten op het hogere, luxe segment. Er verandert dus niets voor de Keramag relaties.'

Reto Gadient Regional Account Manager Keramag Nederland

Per 1 april is Reto Gadient (40) benoemd tot Regional Account Manager van Keramag Nederland. Hij is ondermeer verantwoordelijk voor de coördinatie van de buitendienstactiviteiten en voor de commerciële activiteiten. Reto Gadient beschikt over 24 jaar ervaring in verschillende functies in de sanitairbranche.

Reto Gadient werkte ondermeer voor Baderie vestigingen te Katwijk en Noordwijkerhout waar hij achtereenvolgens de functies bekleedde van showroomverkoper, adjunct directeur en bedrijfsleider. Zijn laatste werkgever was Baderie Noordwijkerhout waar hij bedrijfsleider was. Voordien deed hij bij een groothandel ervaring op als accountmanager, manager showrooms en projecten. Met deze veelzijdige, commerciële ervaring in de sanitairbranche is Gadient een welkome aanvulling binnen het Keramag-team en een kundig gesprekspartner voor de relaties.

Foto's zijn te download op www.presstige.nl/foto/Keramag




Ingezonden persbericht