Ingezonden persbericht


Ruud van Nistelrooy en Coca-Cola introduceren Coke 360

Coca-Cola brengt voetbalfans alvast in de stemming met toegankelijk straatvoetbalconcept

Amsterdam, 14 april 2004 - Vandaag heeft Coca-Cola samen met profvoetballer Ruud van Nistelrooy in Amsterdam een nieuwe vorm van straatvoetbal geĂŻntroduceerd: Coke 360. Bij het spel, een afgeleide van het bekende 'paaltjesvoetbal', spelen drie teams van twee personen in een cirkel met als doel het omverschieten van speciaal ontworpen, rubberen Coca-Cola-'contourflesjes'. In de aanloop naar het EK voetbal in Portugal vinden verschillende Coke 360-evenementen plaats. Daarvoor rijden omgebouwde 'Coke 360-minivans' met boarding, ballen, flesjes en een scheidsrechter kriskras door Nederland. Dit om het spel uit te leggen en omstanders het spel te laten spelen. Coca-Cola gelooft dat het plezier van voetbal en het met elkaar beleven ervan begint op straat. De Coke 360-gamesets zijn tegen bijbetaling in de supermarkt verkrijgbaar bij de aanschaf van Coca-Cola-producten. De gamesets zijn ook los verkrijgbaar. Coke 360 maakt deel uit van de Coca-Cola-campagne rond Euro 2004, waarvan Coca-Cola sponsor is.

Ruud van Nistelrooy, ambassadeur van Coke 360, speelde het spel vandaag met de talentvolle panna-spelers Giorgo Berkleef, Tininho Berkleef, Lenny Netteb en Edward van Gils en spelers uit de PSV-jeugdselectie op een pleintje op het KNSM-eiland in Amsterdam. De plaats van introductie lag voor de hand. Het spel moet volgens Coca-Cola immers toegankelijk zijn en passen in het moderne straatbeeld; voor iedereen, op elke leeftijd en op elke plaats.

Coke 360 wordt in een kring gespeeld met drie teams van elk twee spelers, een voetbal en drie rubberen Coca-Cola-'contourflesjes'. Doordat drie teams tegelijk spelen wordt extra dynamiek aan het bekende straatvoetbal toegevoegd. Omdat de flesjes relatief klein zijn en er gebruik mag worden gemaakt van de boarding, vereist het spel zowel inzet als techniek. Ruud van Nistelrooy demonstreerde Coke 360 vandaag samen met teamgenoot en panna-talent Nasrdie. Ruud van Nistelrooy: "Straatvoetbal helpt enorm bij de ontwikkeling van je techniek en tactisch inzicht, dat merk ik nog dagelijks op het veld." "Zelf voetbalde ik vroeger altijd met mijn broer op straat en op pleintjes, juist het plezier dat we daar samen aan beleefden is voor mij de essentie van aantrekkelijk voetbal."

Communicatie
In de aanloop naar het EK in Portugal zijn twee verschillende Coca-Cola-commercials te zien waarin Ruud van Nistelrooy een rol speelt. Vanaf 19 april is hij in de Europese commercial 'Kick' te zien. Vanaf 10 mei wordt de Coke 360-commercial uitgezonden, waarin Ruud de kijker uitnodigt het spel te spelen.

In Nederland werkt Coca-Cola samen met Volkswagen voor de landelijke tour van
Coke 360-minibusjes.


---



Ingezonden persbericht