RET / MHIR

Succesvol werkgelegenheidsproject in Rotterdam werk rotterdam werkloos

Succesvol werkgelegenheidsproject in Rotterdam

Rotterdam, 15 april 2004 - Het Mobiliteitscentrum Haven en Industrie Rotterdam (MHIR) is onlangs in samenwerking met de RET een grootschalig en uniek werkgelegenheidsproject gestart. Het betreft hier een project dat is opgezet om zo'n negentig mensen met een zekere afstand tot de arbeidsmarkt een nieuwe kans op de arbeidsmarkt te geven. De veelal bij het CWI ingeschreven kandidaten komen in dienst van het MHIR, waarvan vijfenzeventig mensen als service medewerker werken bij het RET. Daarnaast zijn wisselend vijftien mensen in opleiding, waarmee wordt geprobeerd om het gat dat deze mensen hebben ten opzichte van de arbeidsmarkt te verkleinen. Op dit moment zijn alle negentig projectplaatsen ingevuld. De eerste vijfenveertig project deelnemers zijn na een interne training inmiddels actief binnen de metro, de tweede groep zal binnenkort beginnen aan de opleiding.

Het feit dat er een dergelijk grote groep in een keer aan het werk kan en dat er structureel aan de mogelijkheden van deze groep op de arbeidsmarkt gewerkt wordt is uniek te noemen. Zowel het MHIR als de RET heeft dan ook al vele positieve reacties ten aanzien van het project mogen ontvangen. Ook de Gemeente Rotterdam heeft inmiddels laten weten het project een warm hart toe te dragen en daar waar mogelijk het project te willen steunen.

Het MHIR is een all-round kenniscentrum op het gebied van Human Resources. De kern van haar activiteiten bestaat uit het vinden van oplossingen voor arbeid en arbeidsmarkt gerelateerde problemen. Daarnaast biedt zij informatie en advies ten aanzien van wet- en regelgeving op dit gebied.

De RET brengt elke dag ruim 600.000 reizigers snel en veilig naar hun bestemming. Een fijnmazig netwerk van bus-, tram- en metrolijnen zorgt voor een optimale bereikbaarheid binnen de regio Rotterdam. Als moderne onderneming heeft de RET oog voor de veranderende behoeften en eisen aan het huidige en toekomstige openbaar vervoer. De reiziger staat daarbij centraal.