Ingezonden persbericht


Persbericht

Cisco Systems breidt partnerprogramma uit met Cisco Partner Connect

Cisco Partner Connect optimaliseert communicatie met partners over verkoop, kennis en marketing

Amsterdam, 15 april 2004 - Cisco Systems breidt haar partnerprogramma uit met Cisco Partner Connect (CPC). CPC bestaat onder andere uit een website, maandelijkse nieuwsbrief, trainingen, workshops en rondetafel bijeenkomsten. Hiermee verbetert en structureert Cisco haar kennisoverdracht naar partners gericht op onder andere verkoop, specialisaties en marketing van Cisco producten en netwerken. CPC is ontstaan door voortschrijdend inzicht in partnercommunicatie binnen Cisco en door behoefte vanuit partners. Specifiek voor het MKB-segment biedt Cisco trainingen, waardoor partners meer helderheid verkrijgen over de vele mogelijkheden van Cisco's producten en netwerken en hoe deze te verkopen. CPC heeft een verkoopondersteunende en educatieve functie.

"Door middel van CPC krijgen onze partners meer kennis in huis en willen wij onze partners helpen bij het benaderen van klanten. Kennisoverdracht en het uitwisselen van ervaringen is essentieel om een effectief verkoopbeleid te voeren. Door het CPC structureren wij onze communicatie naar partners en gaan we gericht trainingen, workshops en brainstorms plannen ", aldus Frank van Tulden, director Channels Cisco Systems Nederland.

CPC ondersteunt partners met:

Verkoopondersteuning - Via de CPC-website ondersteunt Cisco haar partners met informatie over prijzen, producten en succesverhalen.

Tools - Nieuwe interactieve tools van Cisco helpen partners om de juiste producten voor de klant te selecteren, netwerken te ontwerpen en het rendement op de investering van de klant in Cisco producten te berekenen.

Trainingen - Cisco geeft verschillende klassiekale en online trainingen en workshops die partners kostenloos kunnen volgen. Cisco heeft in het CPC programma de trainingen gestructureerd en meer afgestemd op de verschillende doelgroepen binnen haar partners.

Certificering/ specialisaties - Cisco geeft advies over certificering en specialisaties. Wanneer partners zich specialiseren in een bepaalde Cisco technologie kunnen zij hun toegevoegdewaarde naar klanten verhogen.

Marketing - Cisco ondersteunt haar partners bij marketing-activiteiten gericht op eindgebruikers. Via de CPC-website beschikken partners over informatie over verschillende marktonderzoeken, communicatie uitingen, aankondigingen en over het bezoekerscentrum van Cisco in Amsterdam. Deze informatie helpt partners bij het genereren van verkooptrajecten.

Service en support - Cisco ondersteunt partners via de CPC-website bij after-sales. Hier zijn onder andere servicecontracten, garantievoorwaarden en het Reseller Assistance Center beschikbaar

Voor meer informatie over Cisco's MKB-programma, kijk op: www.cisco.nl/now.

Kijk voor meer informatie over het Cisco Partner programma op: www.cisco.nl/partners.

Over Cisco Systems

Cisco Systems Inc. (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkoplossingen voor

Internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië. In Nederland is Cisco gevestigd in Amsterdam. Cisco heeft ongeveer 34.000 werknemers en realiseerde in boekjaar 2003 een totale omzet van 18,9 miljard dollar. Cisco Systems International BV, eigendom van Cisco Systems Inc., is de leverancier voor Cisco apparatuur in Europa. Nieuws en informatie is beschikbaar via http://www.cisco.nl/.

Cisco, Cisco IOS, Cisco Systems en het Cisco Systems logo zijn geregistreerde handelsmerken van Cisco Systems Inc. en/of haar werkmaatschappijen in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken bedoelt in dit document zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

# # #

Perscontact:

Karin van Geelen
Cisco Systems
tel: 020-357 34 12
mailto:kgeelen@cisco.com
http://www.cisco.nl

Cisco Persdesk
Winkelman en Van Hessen
Telefoon: 070 416 16 59
ciscosystems@winkelmanenvanhessen.nl