Netgear opent vestiging in de Benelux

Lokale vestiging stimuleert verdere groei van het lokale dealerkanaal

Rotterdam,15 april 2004 - Netgear, leverancier van geavanceerde netwerkproducten voor middelgrote en kleine organisaties en thuisgebruikers, heeft in Rotterdam een kantoor geopend voor de Benelux-regio. Michel van den Berg is aangesteld als Country Manager voor de Benelux. Met deze lokale vestiging wil het bedrijf de verdere groei van het dealerkanaal in Nederland en omstreken stimuleren en het grote marktpotentieel in deze regio optimaal benutten.

De als Country Manager voor de Benelux aangestelde Michel van den Berg, was voorheen onder andere werkzaam als Country Manager Benelux voor Micrografx, Sales Manager Benelux & Nordics voor Microtek, en Sales Manager Benelux, Nordics en ROE voor Handspring. Van den Berg zal zich vooral richten op het verder versterken van de relaties met het bestaande distributiekanaal en het leggen van nieuwe relaties met resellers. De netwerkproducten van Netgear - routers, switches, kabel/ADSL-routers en draadloze (WiFi) netwerkapparatuur - worden in Nederland momenteel gedistribueerd door Azlan, TechData en - sinds maart 2004 - ook door Actebis.

"We hebben hoge verwachtingen van de Nederlandse markt, die een groot potentieel biedt voor de producten van ons bedrijf", zegt Van den Berg. "In Nederland beschikken inmiddels ongeveer 950.000 huishoudens over een ADSL-aansluiting, terwijl ongeveer 1 miljoen huishoudens een breedband Internetverbinding via de kabel hebben. Deze groei zet gestaag door. Daarmee behoort Nederland tot de Europese top qua groei. Tegelijkertijd hebben steeds meer mensen thuis een klein netwerk met meerdere gebruikers die allemaal snel en veilig willen Internetten. Daarnaast zien we dat zowel bij consumenten als bij het midden- en kleinbedrijf de vraag naar draadloze (WiFi) netwerken toeneemt. Hierbij genieten oplossingen met een hogere snelheid al snel de voorkeur."

Met de komst van de lokale vestiging wordt de ondersteuning van zowel resellers als klanten op een hoger niveau gebracht. Zo zal de huidige hotline-support, die nu 24x7 in het Engels beschikbaar is, tijdens kantooruren ook in het Nederlands beschikbaar komen. Alle verkoop- en informatiematerialen, zoals brochures en factsheets, zullen vertaald worden naar het Nederlands, terwijl er ook een volledig Nederlandstalige website zal komen. Daarnaast hebben de Nederlandse resellers nu een lokale aanspreekpartner voor al hun zaken. Netgear zoekt tevens actief naar samenwerkingsmogelijkheden met Nederlandse Internet-, kabel- en ADSL-aanbieders.