Ingezonden persbericht


Persbericht

TER PUBLICATIE: 16 APRIL 2004

Teleperformance Nederland en PerfectCall kiezen Newtel Essence als integratiepartner

De nieuwste technologie in de Contact Centers van de SR.Teleperformance Groep in Nederland.

VIANEN/TILBURG Teleperformance Nederland en PerfectCall beide onderdeel van SR.TELEPERFORMANCE, werelds tweede contact center organisatie en Marktleider in Europa, hebben haar complete communicatieplatform vervangen door de meest innovatieve apparatuur van Avaya.

AIC (Avaya Interaction Center) zal ingezet worden voor de afhandeling van inkomend telefoonverkeer en e-mail contacten. Daarnaast hebben zij hun NICE oplossing (voicelogging + monitoring) verder uitgebreid en de intelligente scripting software van SynTelate aangeschaft.

Newtel Essence, marktleider in Nederland op het gebied van Klantcontact Management, is gekozen als integratiepartner van deze oplossingen.

Teleperformance Nederland en PerfectCall hebben gekozen voor een hybride gedistribueerde oplossing voor hun contact centers in Tilburg (Teleperformance Nederland) en in Zoetermeer (Perfectcall) met een totaal van 262 werkplaatsen. Door te kiezen voor een hybride oplossing, met één gezamenlijk communicatieplatform, zijn de Nederlandse contact centers van de SR.Teleperformance groep in staat om IP technologie in te zetten daar waar het nodig is. Behalve de vergrote flexibiliteit voor hun klanten, levert deze oplossing ook kost efficiency op door goedkoper en eenvoudiger beheer.

Teleperformance Nederland en PerfectCall streven ook na om de nieuwste contact technologie aan klanten te kunnen aanbieden om optimale service kwaliteit te verlenen en kostenbesparend te werken. De nieuwe oplossing heeft een voice recording systeem dat volledige of semi-geautomatiseerde contacten mogelijk maakt. Ook zijn multimedia routing en verhoogde analyse van gesprekken belangrijke voordelen van deze oplossing.

Steph Hermans Directeur van Teleperformance Nederland, Door de vervanging van de huidige apparatuur door de meest geavanceerde apparatuur van Avaya zijn we als Teleperformance Nederland en PerfectCall in staat om onze klanten de meest optimale service te verlenen. Met name het predictive dialing systeem biedt voor onze organisaties grote voordelen omdat agenten optimaal kunnen worden ingezet. Door deze oplossing zijn wij in staat effectiever, productiever en daardoor kostenbesparend te werken.

Steph Hermans vervolgt: We hebben voor Newtel Essence gekozen omdat zij als systeem integrator in de afgelopen jaren bewezen heeft te beschikken over een vergaande expertise op het gebied van Klantcontact Management.

Norbert van Liemt Directeur van PerfectCall, Als resultaatgericht customer contact center hebben wij de gesprekken altijd centraal gesteld waarbij de technologie slechts als hulpmiddel diende. De geavanceerde technologische ontwikkelingen van de laatste jaren vereist een positieve aanpassing in deze filosofie. De technologie is niet langer een hulpmiddel maar een onlosmakelijk onderdeel van ons aanbod. Daarnaast biedt de investering een verbreding van ons aanbod waardoor wij nieuwe markten kunnen aanboren. Door onze keuze voor Avaya zijn wij in staat onze bestaande en toekomstige opdrachtgevers nog beter te bedienen. Tevens biedt de nieuwe oplossing een stuk risicospreiding omdat de drie vestigingen via een virtueel netwerk aan elkaar worden gekoppeld. Mede door het centraliseren van de ICT kennis en de manpower wordt een kostenbesparing gerealiseerd, wat PerfectCall en Teleperformance Nederland tot een nog interessantere partner maakt.

Serge Poppes, algemeen directeur van Newtel Essence: Ik ben bijzonder verheugd dat gerespecteerde contact centers als Teleperformance Nederland en PerfectCall kiezen voor Newtel Essence als partner bij een implementatietraject. We kunnen met recht zeggen dat Teleperformance Nederland en PerfectCall op technisch gebied één van de best geoutilleerde call centers zijn op dit moment. Newtel Essence telt inmiddels ruim tien (facilitaire) contact centers in Nederland als klant. Door het verwerven van Teleperformance Nederland en Perfectcall wordt de rol en de kennis van Newtel Essence in deze branche opnieuw bevestigd.

Meer gedetailleerde informatie over the technologie:

Teleperformance Nederland is al jarenlang gebruiker van voornamelijk Avaya hardware producten maar heeft in verband met einde lifecycle van de huidige apparatuur gekozen om haar bestaande communicatieplatform te vervangen voor de meest geavanceerde Avaya apparatuur waaronder de Communication Manager®, waarop geïntegreerd een Interactive Voice Recording systeem, een call management systeem en een voicemail applicatie. Daarnaast heeft Teleperformance het Avaya Predictive Dialing Systeem aangeschaft welke is gekoppeld aan de Communication Manager. De aankoop van Avaya s Interaction Center zorgt voor de multimedia-oplossing waarmee spraak, email en webverkeer direct worden gerouteerd naar de juiste agent of afdeling. Door middel van de aanwezige CTI-koppeling worden telefoonnummers nu meteen gekoppeld aan de gegevens van de persoon die belt of gebeld wordt. Deze informatie wordt weergegeven op het beeldscherm van de agent nog voordat er is opgenomen.

Teleperformance was al gebruiker van het NICE monitoring systeem maar is door de huidige uitbreiding in combinatie met Avaya s predictive Dialer en de intelligent scripting tool van SynTelate - in staat gesprekken nog beter te analyseren.

Met name het predictive dialing systeem biedt voor onze organisatie grote voordelen. Het systeem herkent de opname van een oproep waarbij deze direct doorgeschakeld wordt naar een beschikbare medewerker, en zal afhankelijk van deze status een verdere afhandeling kiezen volgens de intelligente scriptingtool van SynTelate. Daarnaast kan het predictive dialing systeem ook worden gebruikt om de automatische uitgaande oproepen te combineren met de inkomende oproepen. Het geavanceerde algoritme zorgt ervoor dat inkomende gesprekken altijd een agent aan de telefoon krijgen en als er voldoende agenten vrij zijn, worden uitgaande oproepen geïnitieerd.

Over SR.Teleperformance

SR.Teleperformance is in 1978 in Parijs opgericht en heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een beursgenoteerd global player op het gebied van telemarketing, teleservices, customer care en expert-niveau technical support en debt collectie. Vanuit het hoofdkantoor in Parijs is in 1985 begonnen met een internationale expansie. Inmiddels beschikken wij over ruim 135 call centers en over 27,000 werkplaatsen in 33 landen. Teleperformance Nederland is reeds 10 jaar actief in Nederland en PerfectCall maakt sinds 2000 onderdeel uit van onze groep.

Informatie op: www.srteleperformance.com of info@srteleperformance.com

Over Newtel Essence

Newtel Essence is een Nederlands bedrijf dat zich richt op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. Met de behoeften van deze klanten/zakenpartners, inclusief de daarbijbehorende contactmomenten als uitgangspunt, combineert Newtel Essence in haar Klantcontact Management-oplossingen zowel informatie- als (tele)communicatietechnologie. Newtel Essence ondersteunt haar opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met o.a. Avaya, Genesys, NICE en Siebel Systems. Meer informatie op: www.newtelessence.com

++++

Jose Baas
Marketing Communications Manager
Newtel Essence
P.O. Box 112, 4130 EC Vianen
Mijlweg 7, 4131 PJ Vianen, The Netherlands
t: +31 (0)347 881152
f: +31 (0)347 881100
e: jbaas@newtelessence.com
i: www.newtelessence.com
Newtel Essence B.V. consists of the following subsidiaries: NewTel BC Solutions B.V., NewTel BC Systems B.V. and NewTel BC Services B.V.



Ingezonden persbericht