AutoRai

16-4-2004

Ford verlaagt adviesprijzen van originele schadedelen

Sinds begin april dit jaar kunnen klanten van Ford tot twintig procent besparen op de prijs van veel originele, volledig gegarandeerde, Ford schadedelen voor oudere Ka, Fiesta, Escort, Mondeo en Transit modellen. De kwaliteit van het schadeherstel kan met deze maatregel verhoogd worden.

Het betreft de schadedelen bumpers, deurpanelen, voorschermen, motorkappen, radiateuren, koplampen en radiator grillen onderdelen die meestal vervangen moeten worden na een aanrijding. De prijsverlagingen gelden voor schadedelen, die gemonteerd worden op Ford automobielen die geregistreerd zijn tussen 1989 en 2000.

Deze prijsverlagingen maken het mogelijk dat loyale klanten van Ford bij schadeherstel steeds de beste waar voor hun geld krijgen. De modellen waarop de prijsverlagingen van toepassing zijn vertegenwoordigen 60 procent van het Ford wagenpark, dus er zijn aanzienlijke besparingen te realiseren.

Ford's Europese Directeur Marketing van de Customer Service Division, Axel Wilke zegt hierover: "Wij zijn vast besloten om de kosten voor onderhoud en reparatie van Ford automobielen te verlagen, of het nu gaat om nieuwe of om oudere modellen. Dat houdt in, dat wij onze klanten het vertrouwen en de kwaliteit bieden van originele, volledig gegarandeerde, Ford vervangingsonderdelen tegen de best mogelijke prijs".

Onderzoek toont steeds weer aan dat klanten de voorkeur geven aan de kwaliteit van schadeherstel, die gegarandeerd wordt door het gebruik van Ford originele onderdelen. Dit neemt iedere onzekerheid weg met betrekking tot de resterende dekking van de carrosserie garantie tot maximaal 12 jaar, afhankelijk van het model, op de gehele auto. Het gebruik van Ford originele onderdelen geeft ook de zekerheid dat er wordt voldaan aan Ford's strenge veiligheidsstandaards.

Tegelijkertijd geven schadeherstellers de voorkeur aan het werken met originele onderdelen omdat deze gemakkelijk beschikbaar zijn, precies en gemakkelijk passen, waardoor de werkplaats efficiëntie verbetert en reparatietijden voor klanten verkort kunnen worden. Deze prijsverlagingen vormen een onderdeel van Ford's totale benadering van het schadeherstel, waarvan alle Ford klanten voordeel zullen hebben. Ford's Europese Manager voor Schadeherstel Rainer Burkart vat het als volgt samen: "Onze nieuwe strategie voor schadedelen werd in de zomer van vorig jaar aangekondigd. Wij willen hiermee bereiken, dat originele Ford onderdelen en Ford Erkend Schadeherstelbedrijven de vanzelfsprekende keuze zijn voor al onze klanten. De verlagingen van de door Ford aanbevolen verkoopprijzen zullen ten goede komen aan de autoverzekeringsmaatschappijen en de eigenaren van Ford automobielen, die eventueel zelf de reparatiekosten moeten betalen, zoals dat vaker het geval is bij oudere auto's".