Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Tijdsbesparing en betere stuurinformatie voor pomphouders dankzij samenwerking AccountView en OranjePoort B.V.

Amsterdam, 19 april 2004 - OranjePoort B.V., specialist in het toegankelijk maken van financiële gegevens via branchegerelateerde periodieke managementrapportages, biedt haar klanten het gebruik van AccountView aan op basis van het ASP-model. Voor tankstations doet zij dit middels het webgebaseerde Oilflex-administratiesysteem. Dankzij een koppeling tussen AccountView, het kassasysteem FuelPOS en het inkoopsysteem Easy Order worden gegevens nu automatisch ingelezen in AccountView en vice versa. Op deze wijze neemt OranjePoort veel handmatig invoerwerk uit handen van de klant. Daarnaast biedt zij haar klanten branchegerelateerde periodieke managementrapportages en betere stuurinformatie.

"We werkten eerst met Accept, maar dit pakket was nog niet zo ver met Windows. Dan kom je al snel uit bij Exact en AccountView. We hebben een gedegen pakketvergelijking gedaan, en we hebben zowel accountants als gebruikers gevraagd naar hun voorkeur. De accountants vonden AccountView het prettigst werken en gebruikers vonden dit pakket het gemakkelijkst te begrijpen. Behalve de gebruikersvriendelijkheid was de beveiliging voor ons de doorslaggevende factor bij onze keuze. AccountView biedt namelijk de beste beveiliging per gebruiker", aldus Thorsten Bakker, directeur OranjePoort B.V.

Iedere klant heeft bij OranjePoort een individuele website van waaruit de administratie gevoerd kan worden in AccountView, en werkplekonafhankelijk zaken als verkoop- en personeelsgegevens kunnen worden vastgelegd. Het kassasysteem op het tankstation wordt elke nacht leeg gelezen, waarna de verkoopgegevens (zelfs op artikelniveau) direct in AccountView worden weggeschreven. De volgende ochtend ontvangt de klant een bericht dat de gegevens zijn verwerkt en ook een overzicht van de omzet van de vorige dag uitgesplitst naar warengroep inclusief het aantal verkochte liters brandstof. Personeelsgegevens die de klant heeft ingevoerd, zoals gewerkte dagen per medewerker en beter- en ziekmeldingen, zijn automatisch gekoppeld met het salarissysteem. De loonjournaalposten die aan de hand van deze gegevens worden opgemaakt, komen volstrekt automatisch in AccountView terecht.

"Het systeem is ontworpen om onze klanten werk uit handen te nemen. Zij zijn nu minder tijd kwijt met de administratie dankzij het elektronisch invoeren van kassastaten met behulp van onze kassakoppelingen en dankzij het automatisch inlezen van bankafschriften en leveranciersfacturen. De inkoopfactuur van de groothandel wordt nu automatisch ingelezen in AccountView via een aparte koppeling. Dit levert enorme tijdsbesparingen op als je bedenkt dat een tankstation enorme stapels facturen per dag moet verwerken. Deze tijd kunnen zij nu gebruiken voor het managen van hun bedrijf. Daarnaast leveren wij onze klanten een managementrapportage binnen twee dagen nadat de maand is afgesloten. Deze informatie kunnen zij gebruiken om hun strategie, indien nodig, direct bij te sturen", besluit Bakker.

Per maand ontvangen de klanten een rapportage met allerlei gegevens uitgesplitst per omzet en kostensoort. In de rapportage wordt ook een voorspelling gegeven voor de resultaten van de rest van het jaar. Daarnaast kunnen in de rapportage verschillende tankstations binnen de branche met elkaar vergeleken worden. Dit is belangrijke informatie voor een pomphouder. Uiteraard zijn dit anonieme gegevens en worden vergelijkbare tankstations met elkaar vergeleken. Deze rapportage wordt op de persoonlijke website van de klant geplaatst. Indien gewenst kan de oliemaatschappij via internet ook toegang tot de rapportage krijgen.

Doordat klanten gegevens elektronisch inlezen is er minder kans op fouten, waardoor de accountant sneller met zijn controle klaar is. Daarnaast kan de accountant de controle ook via internet verrichten. Dit werkt van beide kanten kostenbesparend.

Over Oranjepoort BV

OranjePoort is specialist in het toegankelijk maken van financiële gegevens door branchegerelateerde periodieke managementrapportages en het koppelen van externe systemen aan AccountView. OranjePoort geeft klanten direct toegang tot hun administratie op basis van het ASP-model tegen een vast bedrag per maand per gebruiker. Na de accountantscontrole stelt OranjePoort de branchegerelateerde managementrapportages op internet beschikbaar voor de klant. Klanten van OranjePoort zijn geselecteerde tankstations van bijvoorbeeld BP, Esso en Texaco via het Oilflex administratiesysteem. Andere klanten zijn bijvoorbeeld vestigingen van MultiCopy, IZO Thuiszorg en De Visscher. OranjePoort heeft momenteel koppelingen ontwikkeld voor de kassasystemen RAP, FuelPOS en PrintSmith. Meer informatie vindt u op www.oranjepoort.nl en www.oilflex.nl.

Over AccountView

Sinds 1987 levert AccountView modulair opgebouwde business software aan meer dan 12.000 klanten in Nederland, Duitsland en Engeland. Deze flexibele en snel te implementeren software automatiseert en integreert meerdere bedrijfsprocessen, waaronder de financiële administratie, handel, logistiek, project- en urenadministratie, relatiebeheer en accountancy - al dan niet met een internetkoppeling. AccountView wordt verkocht en ondersteund door een netwerk van onafhankelijke partners die evenals AccountView de nadruk leggen op langdurige relaties. Bekende namen in het klantenbestand van AccountView zijn onder andere: Allianz Europe, De Jong Intratours, GIBO Groep, Toyota Industrial Equipment Nederland, KLM Exel, Mazars en Free Record Shop Online. Meer informatie over AccountView vindt u op www.accountview.com.