Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

AMSTERDAM, 8 APRIL 2004

Vanaf woensdag 21 April 2004:

24-7 Reporter volgt Katja Schuurman LIVE.

Katja Schuurman Real LIVE via MSN Messenger, Internet & mobiele telefoon.

Op 21 april aanstaande lanceren HotSMS, Media Republic en The Fame Game in samenwerking met MSN en hoofdsponsor Axe een nieuw crossmediaal concept, de 24-7 Reporter met in de hoofdrol Katja Schuurman.

De 24-7 Reporter zal Katja Schuurman 24 uur per dag, 7 dagen in de week volgen. Hij verspreidt zijn eigen verhaal, ondersteund door foto's van Katja's belevenissen direct live via MSN Messenger, de 24-7 Reporter website en mobiele telefoons.

Ø CONCEPT

De 24-7 Reporter; de naam van dit nieuwe crossmediale project, combineert interactiviteit met de kijker, de dynamiek van het 'live' beleven en absolute echtheid (real life) in 1 concept. Dus geen wekelijkse montage van een half uur op TV, maar zien zoals het 'real life' is, op elk moment van de dag: Real Time, Real LIVE dus.

De reporter zal 24-7 bij Katja in de buurt zijn. Naast haar werkzaamheden bij BNN en de opnames voor de nieuwe dramaserie Medea onder regie van Theo van Gogh, zal de kijker 24-7 het turbulente leven van Katja Schuurman live kunnen meemaken.

Via MSN Messenger en Internet is het Live Report geheel gratis te volgen. De kosten voor kijkers die Katja mobiel willen volgen zijn laag, tegen een kostprijs van ¤ 0,70 per week. Hiervoor ontvangt een kijker elke ochtend een sms bericht met een Wap-code waarmee ze de hele dag Katja via hun mobiele telefoon kunnen volgen. Voor "News Alerts!" kan een kijker een extra abonnement afsluiten voor tevens ¤ 0,70 per week.

"We verwachten hier heel erg veel van, het is heerlijk om als producent aan een dergelijk creatief en innovatief concept te werken. Het is een nieuwe stap in het succesvolle real life genre dat we met behulp van nieuwe mediakanalen weer een stapje verder brengen", volgens Bas Verhart, CEO Media Republic.

"Het unieke aan dit concept zien wij voornamelijk in de magie van de echtheid. We denken dat de kijkers tijdens een typisch 'wachtmoment' in de trein even checken wat Katja op dat moment aan het doen is. Daarnaast bieden we voor mobiele gebruikers de dienst tegen kostprijs aan", aldus Ruben Troostwijk van HotSMS.

"Het nemen van initiatief vanuit het talent is één van de pijlers van The Fame Game. Om zo'n uniek concept te realiseren is de samenwerking met HotSMS en Media Republic essentieel. Wij kijken met veel enthousiasme en vertrouwen uit naar de lancering", zegt Robin Goudsmit van The Fame Game.

Ø HOOFDSPONSOR 24-7 REPORTER

Axe 24-7 is hoofdsponsor van de 24-7 Reporter. De communicatie van de nieuwe Axe 24-7 deodorant sluit naadloos aan bij dit bijzondere concept.

"De 24-7 Reporter is 24 uur per dag actief. Daarom gebruikt hij Axe deodorant. Die werkt tenslotte de hele dag (en nacht) lang. Axe ondersteunt de 24-7 Reporter, omdat mannen die 24 uur per dag fris moeten blijven ruiken het beste Axe kunnen gebruiken", aldus Adriaan Thierry, brandmanager Axe.

Ø MEDIAKANALEN 24-7 REPORTER

­

De verhalen van de 24-7 reporter zullen op diverse manieren gevolgd kunnen worden. Het concept wordt voornamelijk gepusht door MSN messenger. Daarnaast zal de website www.24-7reporter.nl en de mobiele telefoon gebruikt kunnen worden om de belevenissen van Katja Schuurman 24-7, live te kunnen volgen. Sterke mediapartners als Sp!ts en Noordzee 100.7 FM zullen het concept dagelijks ondersteunen. Zij brengen het laatste nieuws en achtergronden van de belevenissen van

de 24-7 reporter en Katja.

Ø TOELICHTING MEDIAPARTNERS

MSN

MSN Messenger zal de voornaamste verspreider zijn met 4,1 miljoen dagelijkse gebruikers.

"MSN is verheugd de belevenissen van Katja en de 24-7 Reporter te mogen uitzenden via onze portal en via MSN Messenger. Katja is een echt idool en zal een groot deel van onze bezoekers aanspreken. Bijna driekwart van onze bezoekers is 5 tot 7 dagen in de week op MSN en/of Messenger te vinden. Binnen 1 click kunnen ze nu live het dagelijkse leven van één van Nederlands' grootste sterren volgen, entertainment anno 2004.", aldus Marc Hoenke, Marketing Manager MSN Nederland.

Mobiel

HotSMS participeert in 24-7 Reporter omdat het duidelijk de kracht van mobile marketing laat zien. Het concept sluit naadloos aan op de mogelijkheden van de mobiele telefoon als marketing kanaal: direct, altijd en overal.

Print

Sp!ts is exclusieve printpartner van de 24-7 Reporter.

Marketing manager Sp!ts Bart Mouter aan het woord: Sp!ts bereikt 1,5 miljoen lezers per dag. Maar Sp!ts is meer dan een krant alleen. Sp!ts weet een relatief jong en modern miljoenenpubliek te mobiliseren die nieuwsgierig zijn en vooral open staan voor de nieuwste trends en vormen van communicatie. De Axe 24-7 Reporter past prima binnen de formule van Sp!ts. Ervaringscijfers wijzen erop dat vanuit het sterke leesmoment in de ochtend (onderweg naar werk of studie) door veel Sp!tslezers er directe interactie met TV, radio en (mobiel) internet gedurende de rest van de dag gezocht wordt.

Radio

Noordzee 100.7 FM is exclusieve radiopartner van de 24-7 reporter.

Erik de Zwart, directeur van Noordzee 100.7 FM, ziet '24-7 Reporter' als een innovatie op het gebied van de interactieve media: "Het succes van real life programma's is ondertussen meer dan bewezen. Met '24-7 Reporter' wordt een uniek project gestart in het verlengde hiervan. En met Katja Schuurman wordt er een meer dan spraakmakend hoofdpersoon gevolgd door de, overigens benijdenswaardige, reporter. De nieuwe media worden bij dit project optimaal ingezet en het is voor Noordzee 100.7 FM dan ook een logische aanvulling op haar huidige activiteiten. Onthullende nieuwsfeiten uit het leven van Katja zullen door de reporter exclusief en live op Noordzee 100.7 FM uitgezonden worden. Ook op onze internetsite zullen wij aandacht besteden aan de spannende ontwikkelingen bij '24-7 Reporter'. Ik zie onze samenwerking dan ook met veel vertrouwen tegemoet."

-De 24-7 Reporter is vanaf 21 april te volgen op www.24-7reporter.nl



Ingezonden persbericht