Ingezonden persbericht


Nieuw onderzoeksbureau Kameleon Research van start met mysteryshop element als uitgangspunt

Amsterdam, 22 april 2004 Kameleon Research is een nieuw initiatief van Robert Adam (Direct marketing specialist) en Marleen Heidinga (relatiemarketing specialist).

Januari jl. is Kameleon Research opgestart en heeft inmiddels enkele incognito opdrachten naar volle tevredenheid weten te volbrengen. Het idee van Kameleon Research om als een mysteryshop onderzoeksbureau te fungeren is ontstaan uit de slechte ervaringen die vele mensen ondervinden op het gebied van de serviceverlening in Nederland.

Juist in deze economische turbulente tijden is het voor bedrijven van groot belang zich te onderscheiden door een zeer goede service te verlenen , aldus Heidinga. Dit kan een perfect middel zijn ten opzichte van de concurrentie van bedrijven en uiteindelijk omzetverhogend werken. Mysteryshop onderzoeken kunnen interessant zijn voor velerlei soorten bedrijven. Het varieert van ziekenhuizen en zorginstellingen tot grootwinkelbedrijven en telefonieoperators vervolgt Heidinga.

Heidinga (41) specialist op het gebied van evenementen en relatiemarketing - was tot 2001 managing partner van het voormalige Captijn++Heidinga Kommunikatie dat zij in 1990 oprichtte. Onlangs heeft zij ook het evenementenbureau WERKzaamheden opgezet, dat is gevestigd in Amsterdam.

Adam (38) is van huis uit een DM-specialist en heeft zijn expertise opgebouwd op het gebied van loyaliteitsprogramma s. Met name in de automotiv industrie heeft hij grootschalige direct marketing acties gevoerd. Zo weet hij als geen ander hoe belangrijk het is om een klant loyaal te houden aan een merk.

In Amerika is het fenomeen mysteryshopping al geruime tijd een volwaardige managementtool en is het een geïntegreerd managementproces dat continu gestaafd wordt met de situatie op de winkel- en werkvloer. Waar nodig, wordt ingegrepen en worden direct de nodige aanpassingen doorgevoerd.

Kameleon Research vervaardigd mystery-onderzoeken geheel tailor made en er wordt gewerkt met heldere transparante eindrapportages. Wanneer bedrijven ervoor kiezen bepaalde onderzoeken met een zekere regelmaat terug te laten komen, is er wel degelijk vooruitgang te maken. Kameleon beschikt over mysteryshoppers in alle soorten en maten. Van studenten tot pursers van vliegtuigmaatschappijen.

Kameleon Research is gevestigd in Amstelveen en heeft de ambitie hét instituut voor mysteryshopping in Nederland worden.

Bijgaand treft u een z/w foto van Robert Adam en Marleen Heidinga.