Vakcentrum Levensmiddelen

21 - 04 - 2004 Rumour around the brand award 2004 voor Heineken (21 april 2004)

Introductiecampagne voor BeerTender wint nieuwe prijs

Het Vakcentrum heeft vandaag de Rumour around the brand Award, een nieuwe prijs voor het op originele wijze in de markt zetten van een merk of product, uitgereikt aan Heineken. Productmanager Jacobine Lotgering nam deze prijs tijdens de Dag van het Vakcentrum in ontvangst uit handen van voorzitter Herman H. van der Geest.

De award De Rumour around the brand award is in het leven geroepen om merken te belonen voor de gekozen strategie om rumour around the brand te creëren en mede daardoor succesvol hun merk of product in de markt zetten. Een strategie die wanneer op de juiste manier ingezet erg goed kan werken in de huidige markt. Het Vakcentrum heeft de volgende criteria voor deze award opgesteld: * Gewenste boodschap en emotie komen over bij de doelgroep * Originaliteit van de aanpak * Media-aandacht voorafgaande aan de introductie * Opvallend hoge merkbekendheid kort na introductie * Bewust en geïntegreerd onderdeel van de strategie

Het Vakcentrum heeft deze criteria gehanteerd voor de beoordeling van de kanshebbers.

And the winner isHeineken BeerTender Heineken BeerTender is een innovatief tapsysteem voor thuis, ontwikkeld in samenwerking met Krups. Met de unieke nieuwe technologie, het design en een totaal nieuwe bierbeleving zorgt BeerTender voor een revolutie binnen de brouwindustrie.