Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel CRM OnDemand nu ook beschikbaar in Europa

Siebel Systems en IBM bieden eerste en enige hosted CRM-oplossing voor stand-alone en hybride toepassingen

SAN MATEO, Calif. - 22 april 2004 - Siebel Systems en IBM hebben tijdens Siebel User Week 2004 in Cannes bekend gemaakt dat Siebel CRM OnDemand nu ook in Europa beschikbaar is.

Siebel CRM OnDemand is de 'on demand' hosted CRM-oplossing die door Siebel Systems en IBM is ontwikkeld en op de markt wordt gebracht. Siebel CRM OnDemand is de eerste en enige hosted CRM-oplossing die een stand-alone of hybride toepassing mogelijk maakt, zodat klanten de mogelijkheid krijgen om tot integratie te komen met traditionele 'on-premise' implementaties van Siebel Systems.

Siebel CRM OnDemand ondersteunt UK English, Frans, Spaans, Italiaans en Duits. Europese bedrijven kunnen nu op basis van een abonnementensysteem gebruik maken van de CRM-faciliteiten van Siebel Systems voor marketing, verkoop en serviceverlening aan klanten in hun eigen taal.

"Met wereldwijd meer dan 2,36 miljoen Siebel CRM-gebruikers, 82 Siebel-kantoren in 28 landen en meer dan 1100 gezamenlijke klanten zijn Siebel Systems en IBM uitstekend gepositioneerd om in te spelen op de sterk groeiende vraag naar goed geïntegreerde en gehoste CRM-oplossingen", zegt Mike Betzer, Vice President and General Manager OnDemand Products van Siebel Systems. "Deze aankondiging vormt een mijlpaal in ons streven naar 'CRM for Everyone' voor bedrijven van welke omvang, in welke branche en in welke taal dan ook. Of het nu gaat om een traditionele 'on premise' implementatie, een gehoste oplossing of een combinatie hiervan."

Volgens Gartner telt Europa meer dan vijf miljoen kleine tot middelgrote bedrijven1). De meeste van deze firma's moeten nog een CRM-systeem in gebruik nemen. Steeds vaker worden verkopers en servicemedewerkers in deze bedrijven én divisies van grotere concerns geacht zaken te doen met klanten in verschillende lokale markten. Het is daarom van groot belang te komen tot een geïntegreerde vorm van CRM, ongeacht de vraag hoe of waar men contact met een klant heeft.

"De uitbreiding van onze gezamenlijke dienstverlening naar de Europese Unie onderstreept ons commitment om on demand-oplossingen aan te bieden via een netwerk van zakelijke partners", zegt Daniel Chaffraix, IBM General Manager eBusiness Hosting EMEA. "De toonaangevende positie van Siebel Systems in de CRM-markt en IBM's ervaring met het aanbieden van businessprocessen via internet vormt voor onze klanten een uiterst krachtige combinatie."

Siebel Systems en IBM toonaangevend bij hosted CRM

Siebel CRM OnDemand biedt klanten nu een wereldwijde dekking, compleet met een gehoste integratieserver, evenals realtime analytische voorzieningen en een standaard en eveneens gehoste datawarehouse. Siebel CRM OnDemand wordt aan klanten aangeboden via IBM's e-Business Hosting Services, dat een betrouwbare en veilige hosting-omgeving aanbiedt. De dienstverlening maakt volop gebruik van IBM's toonaangevende best practices, processen en methodieken voor het hosten en beheren van Siebel-toepassingen, kennis en ervaring die gebaseerd is op de meer dan 1100 implementaties van Siebel CRM-oplossingen die IBM en Siebel Systems samen hebben gerealiseerd.

Belangrijke voorzieningen die Siebel CRM OnDemand aanbiedt, zijn onder andere:

- Globalisering en taalondersteuning - Om tegemoet te komen aan de eisen en wensen van een wereldwijd actief werknemersbestand ondersteunt Siebel CRM OnDemand UK English, Frans, Spaans, Italiaans en Duits, zodat medewerkers informatie kunnen invoeren, opvragen, bewerken en dergelijke in hun eigen taal. Siebel CRM OnDemand biedt ondersteuning voor meerdere talen, een groot aantal valutasoorten en talloze regionale instellingen, waardoor gebruikers een multinationale implementatie kunnen verzorgen die desondanks is gebaseerd op één centrale repository met klantengegevens.

- Nieuw: de eerste gehoste integratieserver - Siebel CRM OnDemand biedt als eerste een volledig gehoste enterprise applicatie integratie server. Dit maakt het mogelijk om in combinatie met een 'on premise' implementatie van Siebel-applicaties te komen tot een hybride, maar goed geïntegreerde CRM-aanpak. Het gebruik van een standaard integratieserver betekent dat bedrijven niet langer zelf een tijdrovend en kostbaar integratieproject behoeven uit te voeren. Bovendien betekent het gebruik van een gehoste integratieserver dat bedrijven niet langer in een eigen integratieserver behoeven te investeren. Het gaat bij deze gehoste integratieserver om veel meer dan alleen maar het uitwisselen van gegevens. De aangeboden functionaliteit betekent dat in een gehoste omgeving businessprocessen kunnen worden ingericht die steunen op meerdere applicaties. Siebel CRM OnDemand biedt tevens een complete reeks van Web Services API's die zijn gebaseerd op XML/SOAP-standaarden voor maatwerkintegratie tussen Siebel CRM OnDemand en andere applicaties, waardoor de kosten en complexiteit van integratieprojecten nog verder wordt teruggedrongen.

- Eveneens nieuw: de eerste gehoste analytische server - Siebel CRM OnDemand biedt daarnaast als eerste een gehoste analytische server, compleet met een datawarehouse, analytische dashboards, voorgeprogrammeerde rapporten en interactieve analysehulpmiddelen. Veelal bieden gehoste systemen alleen maar eenvoudige dashboards en rapporten die slechts informatie als snapshots in de tijd kunnen presenteren. Het standaard in Siebel CRM OnDemand aanwezige datawarehouse biedt daarentegen krachtige voorzieningen voor het evalueren van actuele gegevens in het licht van historische trends. Waar een eenvoudige hostingoplossing bijvoorbeeld alleen maar een lijst met huidige klanten kan presenteren, is Siebel CRM OnDemand in staat weer te geven hoe de demografische kenmerken van het klantenbestand zich in de tijd hebben ontwikkeld. Ook is Siebel's oplossing in staat trends in koopvoorkeuren weer te geven, terwijl tevens kan worden gepresenteerd welke klanten nu meer kopen dan bijvoorbeeld vorig jaar.

"De laatste versie van Siebel CRM OnDemand legt de lat in de markt voor hosted CRM-oplossingen aanzienlijk hoger", zegt Sherryl Kingstone, CRM-analist van Yankee Group. "Met de nieuwe voorzieningen beschikken bedrijven nu over ongekende mogelijkheden om te profiteren van lagere kosten en een kortere 'time to customer', terwijl tegelijkertijd toch de functionaliteit beschikbaar is van een traditionele 'on premise' CRM-oplossing."

Prijzen en beschikbaarheid

Bedrijven kunnen Siebel CRM OnDemand gratis gedurende 30 dagen evalueren. De dienstverlening kost 70 euro per eindgebruiker per maand en zal de komende weken beschikbaar komen. Kijk voor meer informatie op www.crmondemand.com


1) Market Analysis: CRM Software Applications Spending by SMBs on the Rise: T. Topolinski, W. Close, 15 January 2004.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op www.siebelsystems.nl .

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000