AutoRai


23-4-2004

Hyundai Getz regelrechte verkoophit

Hyundai heeft met Getz de wind vol in de zeilen. In minder dan veertien maanden zijn er van dit model al ruim 100.000 exemplaren verkocht in heel Europa. Ook Nederland heeft de smaak van de Getz goed te pakken; sinds de introductie medio 2002 zijn er maar liefst 8.297 verkocht.

De Getz is dan ook beslist een pijler onder het succes dat Hyundai momenteel boekt. Gerekend over het eerste kwartaal van dit jaar zijn de totale verkopen van het merk op de Europese markt maar liefst met
17 procent gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar.

De Hyundai Getz heeft sinds zijn komst ook al flink wat prijzen geoogst, wat al aangeeft dat hij volop in de belangstelling staat. De Getz is bijvoorbeeld door het Britse blad What Car uitgeroepen tot beste aanbod gezien prijs en uitrusting. In Schotland heeft hij de titel Small Car of the Year in de wacht gesleept en in Portugal is hij verkozen tot Supermini van 2004.

Olympische Spelen
Voor de Getz is 2004 met recht een olympisch jaar. Niet alleen qua verkopen maar ook in de realiteit, want hij speelt een hoofdrol tijdens de Olympische Spelen in Athene. Hij is uitgekozen als de officiële auto voor het vervoer van officials en organisatoren. Dit is mede een belangrijke impuls voor een verdere stijging van de verkopen in Europa. Hyundai rekent over heel 2004 uit te komen op een aantal van 110.000.

De recente uitbreiding van het leveringsprogramma met de geavanceerde driecilinder 1,5-liter CRDi diesel draagt aan die groei bij. Hyundai verwacht dat die versie dertig procent van de totale Getz-verkopen voor zijn rekening neemt.