Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -
Siebel Systems introduceert Siebel 7.7

Nieuwe versie versterkt toonaangevende positie op het gebied van branchespecifieke Customer Relationship Management (CRM)

CANNES, FRANCE - 23 april 2004 - Siebel Systems heeft Siebel 7.7 geïntroduceerd. Deze nieuwe versie breidt de branchespecifieke CRM-oplossing van het bedrijf aanzienlijk uit met nieuwe en verbeterde functionaliteit, businessprocessen, integratietoepassingen en robuuste analytische voorzieningen. Siebel 7.7 zorgt tevens voor een verdere verlaging van de 'total cost of ownership' (TCO) van Siebel-implementaties. Dit is mogelijk dankzij aanzienlijke verbeteringen in de onderliggende technologie en architectuur.

"Ons doel is oplossingen aan te bieden die organisaties helpen om snel en eenvoudig de obstakels te verwijderen die het aanbieden van een consistente en positieve klantenervaring in de weg staan", zegt David Schmaier, Executive Vice President van Siebel Systems. "Siebel 7.7 tilt hét toonaangevende CRM-platform naar een hoger niveau door de rijke branchespecifieke functionaliteit verder in de diepte en breedte uit te breiden, de bruikbaarheid en gebruikersvriendelijkheid verder te verbeteren en de total cost of ownership ingrijpend te verlagen. Met Siebel 7.7 zijn bedrijven beter gepositioneerd om de concurrentieslag met andere aanbieders aan te gaan en te winnen."

Sinds de introductie in november 2001 is de Siebel 7-lijn in gebruik genomen door 2800 klanten. Met de vrijgave van Siebel 7.7 omvat de Siebel 7-productreeks nu 23 branchespecifieke producten die gebaseerd zijn op de 'best practices' op het gebied van verkoop, marketing en serviceverlening. Alle branchespecifieke producten zijn gebaseerd op één onderliggende architectuur. Siebel 7.7 omvat in totaal meer dan 70 oplossingen en 490 toepassingen. Ondersteuning voor Web Services en de op standaarden gebaseerde Universal Application Network integratiearchitectuur completeren de familie en maken een snelle integratie mogelijk met andere bedrijfskritische informatiesystemen zoals ERP, human resources en legacy-systemen.

"De tijd dat 'one size fits all' CRM-systemen voldeden ligt duidelijk achter ons. Organisaties eisen steeds vaker een oplossing die beter bij hen past. Hierbij spelen 'embedded' branchespecifieke bedrijfsprocessen en functionaliteit een belangrijke rol", zegt Steve Bonadio, vice president van adviesbureau Meta Group. "Verticale CRM-oplossingen zullen naar verwachting de behoefte aan duur en zelf te programmeren maatwerk aanzienlijk verminderen. Dit resulteert in een lager total cost of ownership."

Uitbreiding van branchespecifieke best practices voor snelle ingebruikname De oplossingen van Siebel Systems zijn standaard voorzien van branchespecifieke functionaliteit en best practices. Deze oplossingen stellen organisaties in staat om een bedrijfsbrede kijk ('view') op klanten te ontwikkelen over alle business units, afdelingen, geografische locaties en communicatiekanalen heen. De veelomvattende functionaliteit minimaliseert de behoefte aan maatwerk en maakt het voor organisaties mogelijk om Siebel 7.7 snel in gebruik te nemen en branchespecifieke problemen op een kosteneffectieve manier op te lossen.

Met Siebel 7.7 worden alle 23 branchespecifieke applicaties en meer dan 70 oplossingen geleverd met compleet nieuwe, verbeterde en op specifieke branches gerichte CRM-faciliteiten, analytische voorzieningen en integratietoepassingen.

Siebel 7.7 biedt de volgende verbeterde brancheoplossingen:

- Siebel Automotive - maakt het fabrikanten, financiële organisaties en dealers mogelijk samen te werken gedurende de 'customer life cycle'. Nieuwe en verbeterde functionaliteit in Siebel Automotive 7.7 biedt nu ook ondersteuning voor onder andere Dealer Showroom Management, Dealer Marketing, Lease End-of-Term Management, Account Management en Servicing.

- Siebel Communications and Media - maakt het aanbieders van vaste en mobiele telefonie, evenals internet-, kabel-, satelliet- en mediabedrijven mogelijk om de effectiviteit van de serviceverlening aan klanten te maximaliseren, de verkoop te stroomlijnen, de samenwerking binnen de 'supply chain' te verbeteren, de effectiviteit van de marketing te verbeteren en de ervaring van klanten tijdens het aankoopproces verder te verbeteren. Nieuwe en verbeterde functionaliteit in Siebel Communications and Media 7.7 biedt nu ook ondersteuning voor ATM, Frame Relay and Network Ordering, Create and Validate Voice of Data Order, Dispatch Unscheduled Activities, Resolve Bill Inquiry en Manage Current Subscription Account.

- Siebel Consumer Goods - maakt het merkeigenaren mogelijk om de effectiviteit van de marketinginspanningen te vergroten, de kosten van serviceverlening aan klanten te verlagen, de samenwerking met partners en klanten te verbeteren en de vraag en loyaliteit van klanten te maximaliseren. Siebel Consumer Goods 7.7 biedt nu ook ondersteuning voor onder andere Sales Volume Planning, Trade Promotions, Retail Execution en Handheld.

- Siebel Energy, Oil & Gas and Chemicals - maakt het nuts-, chemische, en olie- en gasbedrijven mogelijk klantenprocessen te integreren, de efficiency van de marketing te vergroten, de effectiviteit van serviceverlening in het veld te verbeteren en snel te reageren op veranderende marktomstandigheden dankzij een flexibel beheer van prijzen en contracten. Siebel Energy 7.7 biedt nu onder andere ook ondersteuning voor Billing Integration, One Contact Service Resolution, Oil Field Service, Pricing and Contract Management.

- Siebel Financial Services - maakt het retail banken, verzekeringsmaatschappijen en andere financiële instellingen mogelijk de winstgevendheid van klanten te maximaliseren, de klantentevredenheid en -retentie te vergroten en de kosten te verlagen. Siebel Finance 7.7 biedt nu ook ondersteuning voor Solutions for Branch Transformation, Customer Relationship Console, Business Services for Applications and Service Management, Asset Financing, Targeted Call List Management en Common Tasks Launchpad for Prebuilt Member Services Processes.

- Siebel High Tech and Industrial Marketing - maakt het ruimtevaart- en defensieondernemingen evenals fabrikanten van elektronica, machines en andere industriële producten mogelijk om relaties te beheren binnen de supply chain en gedurende de gehele levenscyclus van de producten of diensten, waardoor een grotere omzet kan worden gegenereerd uit reserveonderdelen en serviceverlening, terwijl de kosten voor dienstverlening aan klanten omlaag kunnen en de loyaliteit van klanten verbetert. Siebel High Tech and Industrial Marketing 7.7 biedt nu onder andere ook ondersteuning voor Design Opportunity Management, Special Pricing Authorization and Claims Management en Market Development Fund Management.

- Siebel Life Sciences - maakt het farmaceutische en biotechnologische bedrijven evenals aanbieders van medische producten mogelijk om producten sneller op de markt te brengen, de effectiviteit van verkoop en marketing te verbeteren, het voldoen aan wettelijke verplichtingen te garanderen en bovendien serviceverlening van wereldklasse aan te bieden, ongeacht het gebruikte communicatiekanaal. Siebel Life Sciences 7.7 biedt nu ook ondersteuning voor onder andere Adverse Events and Product Complaints Management, Field Analytics, Contract Compliance Management, Clinical Payments en Closed Loop Marketing.

- Siebel Retail - maakt het retailers en bedrijven die verkopen op basis van catalogi mogelijk om een volledige kijk op individuele klanten te ontwikkelen, de effectiviteit van de marketing te verbeteren, het gebruik van de winkelvloer te optimaliseren, de 'buyer experience' te verbeteren en de effectiviteit van de verkoopinspanningen te maximaliseren. Siebel Retail 7.7 biedt nu ook ondersteuning voor onder andere Customer Loyalty Management en Retail Marketing.

- Siebel Public Sector - maakt het nationale, provinciale, regionale en lokale overheden mogelijk om kwalitatief hoogstaande dienstverlening aan te bieden aan burgers en bedrijven, partners en wetgevers. Siebel Public Sector 7.7 biedt nu onder andere ondersteuning voor Electronic Case Management, Single View of the Taxpayer, Compliance with Government Regulations, en Case Management Analytics.

- Siebel Travel, Transportation and Hospitality - maakt het luchtvaartmaatschappijen, reisorganisaties, autoverhuurbedrijven, scheepvaartmaatschappijen, hotelketens en dergelijke mogelijk een optimale klantenservice aan te bieden, het gebruik van de beschikbare middelen te optimaliseren, de coördinatie met partners te verbeteren en de winstgevendheid per klant te vergroten. Siebel Travel, Transportation and Hospitality biedt nu ook ondersteuning voor Customer Loyalty Management and Group Sales en Event Execution.

Rijkere en bredere CRM-, analytische en ERM-functionaliteit

Siebel 7.7 biedt veel nieuwe en bovendien aanzienlijk verbeterde functionaliteit aan, waaronder:

- Sales Automation - Siebel Sales 7.7 omvat nieuwe en verbeterde functionaliteit als Sales Goal Planning, Salesperson Metric Dashboard en Integrated Sales Training.

- Marketing - Siebel Marketing 7.7 omvat verbeterde Segmentation and Targeting, Improved Usability, Enhanced Email Marketing, New Marketing Planning and Resource Management, evenals faciliteiten voor Customer Loyalty Management.

- Service/Contact Center - Siebel Call Center 7.7 komt met nieuwe en verbeterde functionaliteit als AICC/SCORM Learning Standards Support, Agent Balanced Scorecards, Real-Time Agent KPI Monitoring, Agent Career Planning en Objective Management.

- Field Service - Siebel Field Service 7.7 omvat nieuwe en verbeterde functionaliteit als Configurable Dispatch Board, Modularized Invoice Engine, Primary/Secondary/Tertiary Assignment en Location-Based Fulfillment.

- Order Management - Siebel Order Management 7.7 omvat nieuwe en verbeterde functionaliteit zoals Asset-Based Ordering, Quote and Order Validation/Approval, High Interactivity User Interface for Product Configuration en Contract-Based Pricing.

- Partner Relationship Management - Siebel Partner Relationship Management 7.7 omvat nieuwe en verbeterde functionaliteit zoals Delegated Assignment Administrator en Real-Time Business-to-Business Integration.

- Analytics - Siebel Analytics 7.7 omvat nieuwe en verbeterde functionaliteit als Intelligent Customer Interaction Application Family, Mobile/Disconnected Analytics Applications, Enhanced Business Process Integration, Complete Mobile Analytics Solution, Support for Web Services with New SOAP API. Support for Multidimensional Data Sources Using XML for Analysis, Guided Analytics, Deeper Industry Applications, DW Admin Console, en ETL Performance Enhancements.

- Employee Relationship Management - Siebel Employee Relationship Management 7.7 omvat nieuwe en verbeterde functionaliteit als Learning, Performance Management, Employee Service, Portal News en Content Publishing.

- Handheld - Siebel Handheld 7.7 biedt nieuwe en verbeterde functionaliteit zoals Store-and-Forward Wireless Messaging, Signature Capture, Intelligent Barcode Scanning en Consolidated Sync Administration.

- Mobile Web Client - Siebel Mobile Web Client 7.7 biedt mogelijkheden voor mobiele gebruikers om met vaste intervallen en zodra een netwerkverbinding beschikbaar is op geautomatiseerde wijze te synchroniseren met de server. Bovendien kunnen gebruikers nu gedetailleerd aangeven welke gegevens zij willen synchroniseren.

Cosmeticaconcern L'Oréal richt de aandacht vooral op het maximaliseren van de loyaliteit van klanten aan de gevoerde merken en de omzet per transactie. Ter ondersteuning van deze doelen is het concern onlangs begonnen met een CRM-project dat tot doel heeft de op consumenten gerichte marketingprocessen en -systemen opnieuw vorm te geven. L'Oréal heeft hiervoor bij twee business units Siebel Marketing Suite 7. 7 en Siebel Analytics 7.7 geïmplementeerd. De oplossingen van Siebel Systems hebben het bedrijf geholpen een beter begrip te ontwikkelen van haar klanten, waarbij het klantenbestand kan worden gesegmenteerd naar geografische locaties en koopgewoonten, terwijl tevens de effectiviteit en de ROI van marketingcampagnes kan worden verbeterd. "Siebel Systems biedt ons de oplossing waarmee wij in staat zijn om een end-to-end proces te beheren, van het analyseren en segmenteren van consumentengegevens tot het creëren, uitvoeren en meten van marketing campagnes", zegt Georges Edouard Dias van de strategic business development-divisie van l'Oréal.

Hogere productiviteit en bruikbaarheid voor eindgebruikers

Siebel 7.7 breidt de gebruikersvriendelijk en bruikbaarheid voor eindgebruikers in belangrijke mate uit. De productiviteit van eindgebruikers wordt verbeterd en zij zullen sneller met de oplossing uit de voeten kunnen. Siebel 7.7 vereenvoudigt het verrichten van veelvoorkomende handelingen, kent een gestroomlijnde navigatie, verbetert de presentatie en leesbaarheid van gegevens en biedt eindgebruikers op rollen gebaseerde ondersteuning. Siebel 7.7 biedt een volledige integratie met Microsoft Outlook, waardoor Outlook als een volledig geïntegreerde agenda binnen Siebel Systems software kan worden gebruikt. Siebel 7.7 maakt het mogelijk om Outlook-records te koppelen aan gegevens in de Siebel-database, waarbij de Siebel Exchange Connector zorgt voor het synchroniseren van agenda-informatie, contacten en to-do-lijsten tussen Siebel 7.7 en Microsoft Exchange.

Andere verbeteringen hebben betrekking op 'home pages' die door eindgebruikers kunnen worden gebruikt als 'command centers', iHelp voor contextgevoelige ondersteuning, 'rapid form fill' en een uitgebreide versie van de 'back'-button en de 'history'-functie van de browser waardoor sneller en gemakkelijker door een Siebel-applicatie kan worden genavigeerd.

Klanten kunnen met Siebel 7.7 tot 40 procent kostenbesparing verwachten

Bij de introductie in oktober 2002 van Siebel 7 heeft Siebel Systems aangegeven dat het drastisch verlagen van de TCO een erg belangrijke doelstelling bij productontwikkeling is. Siebel 7.7 is de tweede release in de Siebel 7-lijn en kent inderdaad een significant lagere TCO. Siebel Systems had voor Siebel 7.7 specifieke doelstellingen geformuleerd en heeft deze gedurende de gehele ontwikkelingsfase nauwgezet gemeten en gevolgd. Hoewel de uiteindelijke TCO per klant zal verschillen, geven de volgende percentages aan welke TCO-verbeteringen klanten bij Siebel 7.7 mogen verwachten ten opzichte van Siebel 7:

Aandachtsgebied: verwachte verbetering:

Ingebruikname 32 procent

Operations 35 procent

Configuratie 27 procent

Testen 48 procent

Upgrade 30 procent

Prestaties en schaalbaarheid 30 procent

Integratie 40 procent

Deze verbeteringen betekenen dat de toonaangevende CRM-oplossingen van Siebel Systems een significante verbetering hebben ondergaan.

Siebel-oplossingen worden gebruikt door 2,36 miljoen gebruikers in meer dan 4.000 organisaties. Veel Siebel-klanten kennen bedrijfsbrede implementaties met vaak tienduizenden gebruikers. Voorbeelden van dergelijke klanten zijn Allianz First Life Insurance Company Ltd., Bank of America Corporation, BT, Deutsche Telekom AG, Dresdner Bank AG, HP, IBM, Northwestern Mutual Life Insurance Company, Société Générale, en Telecom Italia SpA.

Siebel 7.7 biedt de meest complete familie van CRM-toepassingen en maakt het organisaties mogelijk de relaties met klanten te beheren, ongeacht het communicatiekanaal of het moment van contact. Siebel 7.7 is per direct beschikbaar. Kijk voor meer informatie op .

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van zakelijke applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen via meerdere kanalen en meerdere divisies. Met wereldwijd meer dan 4.000 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-toepassingen, analytische producten en bedrijfsprocessen die volledig zijn afgestemd op specifieke branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Organisaties kunnen hiermee superieure klantervaringen bieden en winstgevendere relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan dertig landen. Meer informatie over Siebel Systems en haar klanten is te vinden op .

© 1990-2004 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000