Time : 4:09:43 PM
Date : Friday, April 23, 2004
Sender Name: Rodin Foundation

De ongefilterde waarheid...

Audiovisuele anti-tabakscampagne in België

De Rodin Stichting lanceert op de verschillende nationale televisiekanalen een anti-tabakscampagne zoals nog nooit eerder in België werd vertoond. Deze campagne zal van 26 april tot 6 juni 2004 worden uitzonden binnen de reclamezendtijd van VRT, VTM, Kanaal 2, VT4, Canvas, RTBf, RTL-TVi, Plug TV en Club RTL.

Gedurende 6 weken zal Rodin Stichting zes spots vertonen die op een zeer expliciete manier de gevaren die verbonden zijn met een regelmatig tabakgebruik aantonen. De inhoud van deze campagne zal het onderwerp zijn van debatten en zal zelfs gevoelige mensen choqueren. Dit is onze keuze: het is belangrijk om de waarheid over het gevaar van tabakgebruik uiteen te zetten zonder omwegen en ongefilterd...

Vanaf deze vrijdag 23 april om 18 uur kan U deze campagne en haar wetenschappelijke argumentatie ontdekken op onze internet site: www.rodin-foundation.org/mediacampaign/index.html

Deze campagne werd op vraag van de regering ontworpen in Australië en werd reeds gedeeltelijk uitgezonden in Noorwegen en heel recent nog in Ierland.

De Rodin Stichting heeft aan het OIVO gevraagd om van deze campagne een onafhankelijke evaluatie bij adolescenten uit te voeren.

We stellen u voor om meer over deze campagne te komen ontdekken tijdens onze persconferentie:

Maandag 26 april om 10 uur
Reyerslaan 110
1030 Brussel

Contactpersoon:
Wim Oscé
Tel. 02 738 10 50 of 02 738 10 47

URL: http://www.rodin-foundation.org http://www.rodin-foundation.org/mediacampaign/index.html