Ingezonden persbericht


Themasessie Platform Innovatie in Marketing (PIM) over online marktonderzoek

"Trends, ontwikkelingen en innovatie in online marktonderzoek"

Internet heeft binnen de marktonderzoekswereld voor grote veranderingen gezorgd. Op dinsdag 27 april organiseert het Platform Innovatie in Marketing (PIM) in samenwerking met de MarktOnderzoek Associatie (MOA) een themasessie over Online Marktonderzoek.

Maar liefst twaalf vooraanstaande partijen op het deelgebied van onderzoek en internet presenteren in 'speed-presentaties' hun onderzoeksmethodiek inclusief de voor- en nadelen daarvan, hun ervaringen en een aantal cases. Deze sessie is een must voor iedereen die ooit van plan is om online onderzoek uit te voeren of zich er professioneel mee bezig te houden. De sessie wordt deskundig in goede banen geleid door moderator Wim van Slooten (directeur MOA).

Programma:
17:30 - 19:10 uur: Tien speed presentaties van elk tien minuten ingedeeld in drie onderdelen van online onderzoek: Online panels, Site onderzoek en Onderzoeks software.

Na de pauze nog drie korte aansluitende presentaties:


- Wim van Slooten (directeur MarktOnderzoek Associatie): Kwaliteitsaspecten van online onderzoek, panels en onderzoek-software.


- Arie den Boom (Daphne): Toolbox voor het meten van effectiviteit van reclame. Met online panel en online raadpleging.


- Walter Temmink (Marketresponse): Case over de online Brand Monitor en de moeilijkheden van representatief online onderzoek.

Tot slot (tot 21:00 uur) is er voldoende ruimte voor vragen en discussie.

De locatie is SAS in Huizen. Meer informatie over het programma en inschrijven via de PIM-website: http://www.pimonline.nl/.


---

Platform Innovatie in Marketing
Drs. P. Verhaagen
Bestuurslid
T: 035-602 67 58
M: 06-54 300 588