Amsterdam, 27 april 2004

Sp!ts en De Telegraaf worden mede-organisator/eigenaar van carrière-evenement

Beursorganisator (Info Pinnacle BV) en de dagbladen Sp!ts en De Telegraaf gaan gezamenlijk de markt op

Sp!ts (De Tweede krant van Nederland) wordt samen met De Telegraaf mede-organisator/eigenaar van het 'Careerevent'. Het Careerevent is dé nieuwe carrièrebeurs die zich richt op HBO/WO starters en Young Professionals (0-5 jaar werkervaring). Het Careerevent vindt voor het eerst plaats op vrijdag 4 en zaterdag 5 februari 2005 in de Jaarbeurs Utrecht.

Het gezamenlijke initiatief komt van Info Pinnacle BV (bekend van o.a. Yourfuture.tv), Sp!ts en De Telegraaf. Afgelopen februari hebben Info Pinnacle en Sp!ts gezamenlijk al de eerste Masterbeurs georganiseerd voor bachelor studenten die op zoek zijn naar een masteropleiding. De Masterbeurs was een groot succes en trok meer dan 6.000 geïnteresseerden.

"Wij hebben ons oor goed te luister gelegd in de markt. Veel werkgevers hebben ons laten weten dat ze voor carrièrebeurzen meer kwalitatieve beursbezoekers en een gunstiger beurstarief willen", aldus Olaf Lawerman directeur van Info Pinnacle BV. Het Careerevent bergt daarom ook een sterke kwalitatieve component in zich; "We organiseren in samenwerking met Ebbinge & Company 10 Topdiscussies waaraan alleen de meest getalenteerde studenten en Young Professionals deelnemen", aldus Olaf Lawerman.

Volgens Rob Eijkelenkamp, directeur Sp!ts, zal Sp!ts als mede-organisator/eigenaar gezamenlijk met De Telegraaf het Careerevent promoten onder de doelgroep. Sp!ts is de nummer 1 krant in het bereiken van studenten. Vanuit deze sterke positie kan het merk Sp!ts naast de krant, ook via andere media meer betekenen voor werkgevers die zich richten op deze moeilijk bereikbare doelgroep.

De toevoeging van De Telegraaf zorgt voor verreweg het hoogste bereik onder de doelgroep studenten en Young Professionals (bron: Arbeidsmarkt GedragOnderzoek 2003). Rob Eijkelenkamp: "Met zo'n groot bereik in deze doelgroep zijn wij als geen ander in staat om studenten en Young Professionals te informeren over het Careerevent en de 10 Topdiscussies. De Masterbeurs heeft bewezen dat wij ook daadwerkelijk in staat zijn om een zeer specifieke doelgroep te mobiliseren voor een evenement".

Volgens Olaf Lawerman zorgt het feit dat Sp!ts en De Telegraaf mede-organisator/eigenaar zijn van het Careerevent voor een zeer krachtige combinatie van beurs en mediapower. "En dat is in vergelijking met andere beurzen ook al een unieke propositie."