Ingezonden persbericht


Persbericht

Interbrew boekt sterke interne volumegroei in het eerste kwartaal

Brussel, 27 april 2004

Interbrew kondigt vandaag aan dat ze in het eerste kwartaal van 2004 een totaal volume van 20,6 miljoen hectoliter heeft verkocht. Dit resultaat is vergelijkbaar met een volume van 17,0 miljoen hectoliter tijdens dezelfde periode vorig jaar. De interne volumegroei bedroeg 1,9 miljoen hectoliter of +11%. Deze groei is geografisch wijdverspreid en is het gevolg van stijgingen van het marktaandeel in belangrijke markten.

Naast deze wijdverspreide interne groei is Interbrew ook bijzonder tevreden met de mondiale groei van haar twee wereldwijde luxemerken, Stella Artois®, dat steeg met meer dan +9%, en Beck's®, dat een toename kende van meer dan +19%.

In de VS, waar Interbrew de laatste tijd grote inspanningen heeft geleverd, stijgt het totale volume met +18%. Deze toename wordt geleid door Stella Artois® dat het heel goed blijft doen, met een groei van meer dan +75%. Met de lancering van de nationale reclamecampagne "Life Beckons" begin januari, blijven ook de merken die deel uitmaken van de Beck's®-familie in de VS positieve resultaten behalen. Het groeicijfer overtreft de stijging in de groep van importbieren.

In Rusland en Oekraïne blijft Interbrew een uitzonderlijke volumegroei behalen. De hoogste groeicijfers worden geboekt door haar lokale luxemerk Sibirskaya Korona®, haar wereldwijde luxemerken Beck's® en Stella Artois®, en haar multi-nationaal merk, Staropramen®.

Interbrew is een beursgenoteerd bedrijf (INTB - Euronext) gevestigd in België. De oorsprong van het bedrijf gaat terug tot 1366 en vandaag is het een van de leidende brouwers ter wereld. Interbrews strategie bestaat er in haar locale platformen te versterken door belangrijke posities uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. Dit wordt gerealiseerd door interne groei, maximale efficiëntie, gerichte overnames en door de consument op de eerste plaats te zetten. Interbrew heeft een portfolio van meer dan 200 merken, waaronder Beck's®, Stella Artois®, Leffe®, Hoegaarden®, Staropramen® en Bass®. Interbrew stelt bijna 50,000 mensen tewerk en heeft activiteiten in 21 landen in Amerika, Europa en Azië. In 2003 realiseerde het bedrijf een netto omzet van meer dan 7 miljard euro. Onlangs bereikten Interbrew en Companhia de Bebidas das Américas (AmBev), de vijfde grootste brouwer ter wereld, een overeenkomst om InterbrewAmBev op de richten. InterbrewAmBev wordt daarmee de World's Premier Brewer, met een wereldwijd marktaandeel van 14%. Door deze combinatie ontstaat een ongeëvenaard wereldwijd platform, met een positie van nummer één of nummer twee in twintig belangrijke biermarkten - meer dan gelijk welke andere brouwer. InterbrewAmBev zal haar activiteiten toespitsen op Beck's®, Brahma® en Stella Artois®, haar drie wereldwijde topmerken. De combinatie InterbrewAmBev moet nog afgerond worden. Bezoek voor meer informatie onze website www.interbrew.com.

Bijkomende informatie

|Marianne Amssoms                  |Patrick Verelst                   |
|Corporate Media Relations         |Vice President Investor Relations |
|Director                          |                                  |
|Tel: +32-16-31-57-69              |Tel: +32-16-31-55-41              |
|Fax: +32-16-31-59-69              |Fax: +32-16-31-57-13              |
|E-mail:                           |E-mail:                           |
|marianne.amssoms@interbrew.com    |patrick.verelst@interbrew.com     |

---- --