Ingezonden persbericht


Persbericht 26 april 2004

Klantcontact wordt steeds belangrijker.

Klant contact centers spelen een steeds dominantere rol in het bedrijfsproces. Veel klanten zien het klant contact center dan ook als het visitekaartje van een bedrijf. De medewerkers zijn immers het eerste contactpunt voor nieuwe en bestaande klanten. Nederland kent al 1300 van zulke centers, die werkgelegenheid geven aan 180.000 medewerkers. Zeventig procent van het budget in contact centers wordt benut voor personeelskosten. Dinsdagavond 27 april worden de beste contact centers beloond met gouden, zilveren en bronzen Nationale Contact Center Awards.

Dinsdagavond 27 april verzamelen 650 medewerkers uit de contact center branche zich in Utrecht. De crème de la crème van de branche is bij elkaar en, gekleed in smoking en galajurken, wachten zij vol spanning af wie de winnaars zijn van de prestigieuze Nationale Contact Center Awards 2004. Het imago van deze branche heeft de afgelopen jaren een enorm positieve ontwikkeling ondergaan. Het grote publiek kende jaren geleden het contact center alleen als het bedrijf dat ongevraagd 's avonds belde om je iets te verkopen waar je niet op zat te wachten. Inmiddels weten klanten en geïnteresseerden de telefonische (en e-mail) contact centers te vinden: voor vragen, informatie, bestellingen of het oplossen van een probleem. Zelfs in tv commercials (van bijvoorbeeld NUON, Ohra of Orange) wordt de kwaliteit van de service van bedrijven weergegeven in de kwaliteit van de dienstverlening van het contact center. Daarmee worden deze centers het boegbeeld van de onderneming. Er zijn op dit moment al 1300 van deze bedrijven in Nederland. Zij bieden werkgelegenheid aan 180.000 medewerkers. De jury van de Awards had het dit jaar niet gemakkelijk bij de toekenning van de Awards. Veel grote, bekende bedrijven hebben zich dit jaar aangemeld en hun cases ingestuurd. De kwaliteit van de cases was uitermate hoog. Dat maakte de keus extra moeilijk en het geeft tegelijkertijd aan dat deze branche volwassen is geworden. De juryvoorzitter Maton Sonnemans zal dinsdagavond zorgen voor veel blije gezichten. Daarna barst het feestgedruis los. Mocht u woensdagochtend één van die contact centers willen bellen: doet u dat dan vooral niet te vroeg!

De NCCA wordt volledig ondersteund door, en is een initiatief van, het PACCT (Professionele Arbeidsintermediairs in Contact Centers en Telebusiness) en Call'm B.V. PACCT leden zijn: Manpower Contact Center Services, Randstad Callflex en Teleprofs.

Neem voor meer informatie contact op met:

Stichting NCCA, Hans Bach voorzitter, mobiel 06 54 27 00 00. e-mail: h.bach@callm.nl
web site: www.ncca.nl


---- --