Ingezonden persbericht


Nieuwe generatie software van Axios heeft zes appeal

AMSTERDAM, 31 maart 2004. De toonaangevende en wereldwijd bekende Helpdesk en IT-Service Management (ITSM) software leverancier Axios Systems (www.axiossystems.com) heeft de nieuwe generatie van haar oplossing, assyst, uitgebracht en beschrijft dit als de meest belangrijke vooruitgang van haar product in het 16-jarig bestaan. assyst 6 kenmerkt zich door een compleet nieuwe web based user interface gericht op mobiele IT-support gebruikers, een innovatief web based 'self-service' tool voor eindgebruikers en een heel scala van nieuwe kenmerken die gericht zijn op het verbeteren van de functionaliteit en bruikbaarheid van haar geïntegreerde servicedesk suite. Het product zal voor het eerst aan het publiek worden getoond tijdens de Help Desk and IT Support Show (HITS) in Olympia, Londen op 28 en 29 april aanstaande. 'Axios Systems is continu bezig met het verbeteren van haar IT-Service Managementsoftware en assyst 6 is de grootste stap voorwaarts in haar ontwikkeling tot nu toe', zegt Tasos Symeonides, CEO van Axios Systems. 'De onderliggende assyst architectuur ondergaat een fundamentele overgang naar een Java-omgeving. Dit biedt een aantal voordelen voor onze klanten zoals platform onafhankelijkheid, sneller implementeren van software en exploitatie van webtechnologieën'. De nieuwe web user interface voegt waarde toe aan assyst door het bieden van een geavanceerde 'easy-to-use' methode voor het uitvoeren van taken zoals incident en change logging, en event query, monitoring en updating. AssystNET, het nieuwe aanvullende web based 'self-service' product van assyst, biedt eindgebruikers een interface en ondersteuning voor het uitvoeren van taken zoals incident logging, automatische e-mail autorisaties en pro-actief bewustzijn van een probleem. Net als bij de vorige productreleases van Axios, faciliteert assyst 6 naadloze integratie met alle IT-omgevingen. 'Best Practice' blijft het hart van haar oplossingen. assyst is ontworpen vanaf het begin rond het IT Infrastructure Library (ITIL)-raamwerk - internationaal geaccepteerde richtlijnen voor 'Best Practice' in IT-Service Management. De assyst oplossing blijft doorgaan met het bieden van een unieke levenscyclus aanpak voor ITSM door de integratie van Incident, Problem, Change, Asset & Configuration en Service Level Managementprocessen in een enkele applicatie. Deze consolidatie is een sterk punt van het tool omdat het de gebruiker intuïtief begeleidt door alle afzonderlijke processen, zodat iedere keer een 'Best Practice' implementatie is verzekerd. Feedback van klanten is opnieuw een sturende kracht geweest achter de productverbeteringen. 'Een groot deel van de verbeteringen zijn het resultaat van hun commentaar en suggesties', zegt Tasos Symeonides. 'Dit versterkt onze verplichting tegemoet te komen aan de toenemende behoeften van klanten en de vragen uit de markt'. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems Benelux
Astrid van den Broek
Marketing Assistant
Tel: +31 (0) 20 521 0290
E-mail: astrid.van.den.broek@axiossystems.com

Axios Systems is de toonaangevende leverancier van op 'Best Practice' gebaseerde geconsolideerde IT-Service Management softwareoplossingen.

Onze klantgeoriënteerde aanpak gecombineerd met ons toonzettende geïntegreerde technologieraamwerk verzekert onze klanten dat zij hun dienstverlening en ondersteuning wereldwijd kunnen laten aansluiten op de doelstellingen van hun business.

Door de voordelen van 15 jaar productontwikkeling en investering in 'Best Practice' principes begeleidt assyst, onze oplossing, gebruikers intuïtief door IT Infrastructure Library (ITIL) processen.

Het implementeren van assyst in organisaties optimaliseert de IT-infrastructuur efficiency, vermindert de total cost of IT ownership en garandeert een snelle return on investment.

Onze toewijding aan 'Best Practice' is zichtbaar door als eerste gecertificeerd te zijn voor BS15000, werelds eerste formele standaard voor IT-Service Management.

Naast haar hoofdkantoor in de UK heeft Axios kantoren in Amerika, Europa en Azië.


---- --