AutoRai

28-4-2004

Verkoopsucessen Volkswagen Golf

De nieuwe Golf is het jaar 2004 goed begonnen. In het eerste kwartaal van 2004 lag de verkoop van de Golf in West-Europa met 115.600 autos ruim boven het niveau van vorig jaar. In maart werden in West-Europa zelfs bijna 15 procent meer Golfs verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar.

Na de introductiefase van de nieuwe Golf op de Europese markten verloopt de verkoop goed. Volkswagen verwacht een blijvende groei, gebaseerd op het feit dat de Golf zeer goed ontvangen is bij de consument. Zo steeg in Nederland de verkoop van de Volkswagen Golf van 5.200 naar bijna 6.500 in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In Duitsland steeg de verkoop van de nieuwe Volkswagen Golf met 7,4 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar, naar een totaal van 16.000 voertuigen. Ondanks een kleine terugval in de Europese totaalmarkt voor personenautos zijn er van de Golf in het eerste kwartaal in totaal 35.000 autos verkocht.

Volkswagen-concern
Het Volkswagen-concern heeft haar verkoopcijfers in maart in West Europa met 7,8 procent naar 150.900 autos (maart 2003: 139.900) zien stijgen. In Nederland is het marktaandeel gestegen van 9,1 procent in 2003, naar 9,5 procent in het eerste kwartaal van 2004.