Gemeente Den Haag

april 2004
Gemeentelijk contactcentrum krijgt Promotion Award (27 april)

Het gemeentelijk ContactCentrum van de gemeente Den Haag heeft de Contact Center Promotion Award ontvangen. Wethouder W.J. Stolte heeft de award vanavond in ontvangst genomen tijdens de NCCA gala-avond in het Beatrixtheater in Utrecht. De Contact Center Promotion Award is een aanmoedigingsprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan een persoon of instantie die zich bijzonder verdienstelijk heeft getoond aan de telecommerce-branche in Nederland. Het gemeentelijk ContactCentrum heeft de prijs ontvangen vanwege de daadkracht en het commitment dat zij binnen de gehele organisatie heeft verworven.

Deze goede interne samenwerking zorgt ervoor dat de burgers een passende oplossing voor hun problemen krijgen binnen afgesproken termijnen. Het gemeentelijk ContactCentrum is hiermee de juiste organisatie voor deze prijs.
Wethouder Stolte complimenteerde de medewerkers voor hun inzet in de afgelopen jaren en gaf aan dat in de toekomst het gemeentelijk ContactCentrum één van de belangrijkste bedrijfsonderdelen zal zijn in het bereiken van de gemeentelijke doelstelling: 'Den Haag, de meeste klantgerichte gemeente in 2007'.

Gemeentelijk ContactCentrum
Op 1 mei 2001 heeft de gemeente Den Haag het gemeentelijk ContactCentrum opgericht voor vragen en meldingen over de openbare ruimte. In drie jaar tijd is het gemeentelijk ContactCentrum uitgegroeid tot de gemeentelijke frontoffice. De Haagse burger heeft één telefoonnummer en één emailadres waar hij de gemeente kan bereiken, voor zeer uiteenlopende vragen. Bij het gemeentelijk ContactCentrum komen 240.000 telefoontjes per jaar binnen. Daarnaast behandelen ze nog ongeveer 1500 emails per maand en 300 brieven en/of faxen per jaar.