Ingezonden persbericht


AEGON-dochter Transamerica kiest SeeBeyond ICAN 5.0 voor automatisering bedrijfsprocessen en self-service

SeeBeyond-integratieplatform basis voor geïntegreerde services-architectuur

Hoofddorp, 28 april 2004 - Transamerica Life Insurance Company, onderdeel van AEGON Group, heeft gekozen voor de Integrated Composite Application Network Suite 5.0 (ICAN) van SeeBeyond (Nasdaq: SBYN), leverancier van het eerste open integratieplatform voor de ontwikkeling en inzet van samengestelde applicaties. Transamerica wil met de ICAN-suite door procesgedreven integratie en automatisering zijn distributiekanalen optimaliseren en de proceskosten per transactie en per klant verminderen. Daarnaast wil Transamerica zijn onderscheidend vermogen vergroten, de naamsbekendheid vergroten en nieuwe klanten werven door klantgerichte oplossingen te ontwikkelen die de klanttevredenheid, loyaliteit en winstgevendheid verbeteren.

De verzekeringswereld verandert sterk door deregulering van de markt voor financiële dienstverlening. De toenemende marktconsolidatie, de ontwikkeling van standaardproducten en het toenemende gebruik van internettechnologie voor de ondersteuning van klantenservicemedewerkers bij de interactie met klanten, legt een grote druk op legacy-informatiesystemen. Deze systemen voldoen steeds minder aan de eisen van de veranderende omgeving. Om hun concurrentiepositie te behouden, moeten financiële dienstverleners als Transamerica hun technologische infrastructuur snel en effectief stroomlijnen. Op die manier verlagen ze operationele kosten en verbeteren ze de kwaliteit van de service aan klanten en tussenpersonen.

"Het ontwikkelen van een flexibele technologische infrastructuur wordt steeds belangrijker voor het succes van onze divisies. Om op lokaal niveau nieuwe programma's te ontwikkelen en die vervolgens in de gehele organisatie uit te rollen, hebben we systemen nodig die dit snel en effectief mogelijk maken, met een minimale overlast voor onze klantenservicemedewerkers", zegt Gwen Kluber, CIO Financial Markets Group (FMG), een divisie van Transamerica Life Insurance Company. "De oplossing van SeeBeyond is het enige platform dat ons de flexibiliteit biedt tegen een betaalbare Total Cost of Ownership. Bovendien was de grote betrokkenheid van SeeBeyond bij deze samenwerking en ons succes tijdens het gehele selectieproces merkbaar."

De SeeBeyond ICAN Suite 5.0 is een open, op standaarden gebaseerde oplossing met een gedistribueerde architectuur. Hierdoor is dit het meest bruikbare, schaalbare en overdraagbare platform voor de ontwikkeling, inzet en het beheer van end-to-end-bedrijfsprocessen als samengestelde applicaties. Door de flexibiliteit is ICAN 5.0 de meest geschikte en effectieve oplossing die momenteel beschikbaar is voor grote, geografische verspreide organisaties als Transamerica.

"De SeeBeyond ICAN Suite 5.0 is ontwikkeld om eerdere investeringen in technologie te optimaliseren en tegelijkertijd concurrentievoordeel te realiseren door grotere flexibiliteit en aanpassingsvermogen. We zijn trots dat Transamerica voor ons gekozen heeft en werken nauw samen met het AEGON-team om de gehele organisatie toegevoegde waarde bieden", aldus Carv Moore, President en COO van SeeBeyond.

AEGON
AEGON NV (NYSE:AEG) is de holding van één van de grootste beursgenoteerde verzekeringsgroepen ter wereld. De groep biedt een divers productportfolio op het gebied van levensverzekeringen, pensioenen, spaar- en beleggingsproducten, maar ook schade- en gezondheidsverzekeringen. AEGON telt circa 25.000 medewerkers en de organisatie opereert via lokale divisies in drie kernmarkten: Amerika (Verenigde Staten en Canada), Nederland en het Verenigd Koninkrijk. AEGON Group is tevens actief in een aantal andere landen waaronder Hongarije, Spanje, Frankrijk, Taiwan en China en heeft een vertegenwoordiging in India.

SeeBeyond
SeeBeyond (Nasdaq: SBYN) levert het eerste volledig J2EE-gecertificeerde Composite Application Network gebaseerd op een zeer compleet integratieplatform. Het bedrijf heeft ruim 14 jaar kennis van en ervaring met het ontwikkelen en integreren van innovatieve software bij Global 2000-bedrijven. SeeBeyonds Integrated Composite Application Network-suite (SeeBeyond ICAN) gaat verder dan Enterprise Application Integration en helpt bedrijven snel bedrijfsbrede applicaties voor eindgebruikers te ontwikkelen en in te zetten binnen bestaande systemen en infrastructuren. SeeBeyond heeft wereldwijd ruim 1.880 klanten, waaronder ABB, ABN Amro, DuPont, Fujitsu, General Motors, Hewlett-Packard, Pfizer, Samsung en Sprint.

Ingezonden persbericht