MediaPlaza



Gratis workshop over de business aspecten van DRM

Introductie

Donderdag 29 april
Media Plaza, Utrecht

De exploitatie van multimedia heeft behoefte aan nieuwe business modellen, ondersteund door nieuwe en geavanceerde technologie. Digitale multimedia content (tekst, plaatjes, audio en video) wordt beschikbaar gesteld via een verscheidenheid aan kanalen, waarvan het internet een steeds belangrijker plaats inneemt. Naast de kansen die het internet biedt voor de verspreiding van multimedia content, levert het ook serieuze bedreigingen op voor de multimedia industrie. Moderne computernetwerken maken het voor iedereen mogelijk om multimedia content (illegaal) te kopiëren en verspreiden tegen geringe kosten. De bestaande wet en regelgeving voor de bescherming van het intellectueel eigendom biedt hiertegen geen afdoende bescherming.

Digital rights management kan content beschermen en biedt ook nieuwe mogelijkheden om inkomsten te genereren. Zo worden bijvoorbeeld niet uitgezonden televisiebeelden van Idols via internet aangeboden tegen betaling.

Na deelname aan deze workshop kunt u goed de strategische mogelijkheden van DRM inschatten voor uw onderneming. En u krijgt informatie over wie u kan verder helpen en kunt vervolgstappen gaan vaststellen.

Het is een workshop voor en door ondernemers. U krijgt dan ook uitgebreid de gelegenheid met andere ondernemers van gedachten te wisselen.

Doelgroep:

* Directeuren en managers uit de grafische industrie
* Directeuren en managers van uitgeverijen
* Eigenaren van content die niet weten dat ze geld kunnen verdienen met deze content

* Beslissers en managers die bereid zijn te innoveren

Er is plaats voor maximaal 25 deelnemers, dus wees er snel bij en schrijf uzelf nu in voor deze gratis workshop.
De workshop zal plaats vinden op donderdag 29 april 2004 .

Deze workshop maakt deel uit van het programma 'Concurreren met ICT Competenties' van het Ministerie van Economische Zaken en wordt u aangeboden door Media Plaza in samenwerking met Syntens en Senter.