Ingezonden persbericht


Persbericht

Metro brengt pinkpop-krant en magazine uit

Amsterdam, 4 februari 2004

De gratis krant Metro brengt ter gelegenheid van Pinkpop 2004 een speciale Pinkpop-krant en een Pinkpop-magazine uit. Dat zijn organisator Jan Smeets van Pinkpop en Metro-directeur Silvio de Groot overeengekomen.

Vorig jaar bracht Metro op de eerste Pinkpop-dag al een speciale zaterdageditie van de krant uit, die grotendeels bestond uit informatie over het grootste muziekspektakel van Nederland. Die editie, die verspreid werd op onder meer alle NS-stations richting Landgraaf, wordt dit jaar weer gemaakt. Daarnaast maakt Metro voor het eerst een Pinkpop-magazine in een oplage van 150.000 exemplaren. Dat magazine is vanaf maandag 3 mei verkrijgbaar en wordt, net als Metro, gratis verspreid. Zowel algemeen directeur Silvio de Groot van Metro als organisator Jan Smeets van Pinkpop noemt deze verdere vorm van samenwerking een logisch vervolg op de ervaringen van vorig jaar.

De Groot: "Het publiek van Pinkpop is ook onze doelgroep. Wij willen Metro koppelen aan merken van naam en die kwalificatie gaat zeker op voor Pinkpop." Jan Smeets: "Over de Pinkpop-krant van vorig jaar was ik goed te spreken en datzelfde verwacht ik van het magazine. Dat wordt in een grote oplage verspreid op plekken waar ons pubiek komt en zal, voor zover dat begin mei nog nodig is, zeker een stimulans vormen voor de kaartverkoop." Hoofdredacteur Jan Dijkgraaf van Metro, die verantwoordelijk is voor de redactie van zowel de Pinkpop-krant als het -magazine: "Entertainment in het algemeen en muziek in het bijzonder leven bij ons publiek. Voor mij is deze samenwerking het bewijs dat Metro nu al meer is dan alleen een gratis krant. Dergelijke projecten buiten de gewone krant om, daar ligt voor ons de ruimte om Metro nog veel breder op de kaart te zetten. En ik moet zeggen: voor projecten als dit rond Pinkpop is onze redactie met één vinger te lijmen."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur Metro Holland, 020 511 4000 /06 21843755; Jan Dijkgraaf, hoofdredacteur Metro Holland, 06-55758842.

Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 345.000 en op zaterdag in een oplage van 200.000 gratis verspreid via de NS-stations, RET Rotterdam, enkele universiteiten, veerdiensten, ziekenhuizen en parkeergarages. De 1.168.000 lezers (NOM PrintMonitor, nov. 2002-okt. 2003) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste gratis dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 34 edities in 16 landen in 14 talen: Stockholm, Malmö, Gothenburg, Denemarken, Kopenhagen, Aarhus, Helsinki, Hongarije, Praag Warschau, Nederland, Rome, Milaan, Athene, Barcelona, Madrid, Zaragoza, Sevilla, La Coruna, Alicante, Valencia, Parijs, Marseille, Lyon, Toulouse, Lille, Santiago de Chili, Philadelphia, Boston, Toronto, Montreal, HongKong, Seoel en Pusan.