TROS

Afdeling Communicatie
Hilversum, 29-04-2004

Televisie
RADAR
Uitzending maandag 3 mei
Nederland 2 - 20.29 uur

ADVERTENTIESITES POPULAIR BIJ OPLICHTERS

Kopen of verkopen via het internet is razend populair. Tienduizenden mensen surfen dagelijks op advertentie- of veilingsites als Marktplaats, Ebay of Ricardo. Deze sites zijn echter ook zeer populair bij oplichters die hier anoniem mensen geld afhandig proberen te maken. Wat doen de sites er zelf aan om mensen te behoeden voor oplichters? In het TROS-programma RADAR van maandag 3 mei een gesprek met de directeur van Marktplaats.nl en met enkele gedupeerden van internetoplichting.

Steeds vaker zijn cd's voorzien van een beveiliging om kopiëren tegen te gaan. De cd's zijn hierdoor niet meer af te spelen op de computer. Maar ook spelen de cd's niet meer op veel autoradio's, cd-spelers en home cinema sets. Daar zit je dan als fan met een onspeelbare cd. Uit een steekproef van RADAR blijkt dat je in de meeste gevallen niet eens je geld terugkrijgt. RADAR vraagt de muziekindustrie om een reactie.

Verder in RADAR: wat kost een dagje pretpark voor een gemiddeld gezin? RADAR vergelijkt de vijf grote Nederlandse pretparken. Wat is de entreeprijs, wat kost een patatje en wat ben je kwijt voor een drankje? En waar ben je niet welkom met je eigen lunchtrommel?

De presentatie en eindredactie is in handen van Antoinette Hertsenberg.

Voor meer informatie: www.trosradar.nl