AutoRai

3-5-2004

Lexus wint zijn vierde J.D. Power Gold Award

Bij het Britse klanttevredenheidsonderzoek van J.D. Power and Associates UK Customer Satisfaction Study is Lexus ook in 2004 weer als beste uit de bus gekomen. Voor het vierde jaar op rij, een unieke prestatie, werd de Gold Award uitgereikt aan Lexus.

Lexus bleef niet alleen de beste van Groot-Brittannië, maar heeft ook nog eens de hoogste score uit de 11-jarige geschiedenis van het onderzoek behaald: 878 van de maximaal 1.000 punten.

In alle vier categorieën van het onderzoek kwaliteit en betrouwbaarheid, uitstraling, klanttevredenheid, en exploitatiekosten haalde Lexus betere resultaten dan voorheen. Dit geeft maar weer eens aan hoe de klant blijft profiteren van het legendarische streven naar perfectie.

Lexus was reeds een toonaangevend merk op het gebied van klantenservice. En juist in deze categorie is de score met 34 punten verbeterd, waardoor de voorsprong op de voornaamste concurrenten nog verder is vergroot.

De IS200/300 bleef het meest succesvolle model van Lexus, en steeg van de derde naar de tweede plaats in de algemene rangschikking. De auto bleef de beste in het hogere middensegment en breidde zijn voorsprong op de nummer twee uit tot 42 punten.

Het onderzoek van J.D. Power voor 2004, gepresenteerd in samenwerking met het magazine What Car?, werd gehouden onder de bestuurders van autos die werden geregistreerd tussen 1 september 2001 en 31 augustus 2002. De resultaten kwamen uit meer dan 23.000 enquêtes die werden ingevuld door zowel particuliere als zakelijke rijders.