3-5-2004
Lexus wint zijn vierde J.D. Power Gold Award
Bij het Britse klanttevredenheidsonderzoek van J.D. Power and
Associates UK Customer Satisfaction Study is Lexus ook in 2004 weer
als beste uit de bus gekomen. Voor het vierde jaar op rij, een unieke
prestatie, werd de Gold Award uitgereikt aan Lexus.
Lexus bleef niet alleen de beste van Groot-Brittannië, maar heeft ook
nog eens de hoogste score uit de 11-jarige geschiedenis van het
onderzoek behaald: 878 van de maximaal 1.000 punten.
In alle vier categorieën van het onderzoek kwaliteit en
betrouwbaarheid, uitstraling, klanttevredenheid, en exploitatiekosten
haalde Lexus betere resultaten dan voorheen. Dit geeft maar weer eens
aan hoe de klant blijft profiteren van het legendarische streven naar
perfectie.
Lexus was reeds een toonaangevend merk op het gebied van
klantenservice. En juist in deze categorie is de score met 34 punten
verbeterd, waardoor de voorsprong op de voornaamste concurrenten nog
verder is vergroot.
De IS200/300 bleef het meest succesvolle model van Lexus, en steeg van
de derde naar de tweede plaats in de algemene rangschikking. De auto
bleef de beste in het hogere middensegment en breidde zijn voorsprong
op de nummer twee uit tot 42 punten.
Het onderzoek van J.D. Power voor 2004, gepresenteerd in samenwerking
met het magazine What Car?, werd gehouden onder de bestuurders van
autos die werden geregistreerd tussen 1 september 2001 en 31 augustus
2002. De resultaten kwamen uit meer dan 23.000 enquêtes die werden
ingevuld door zowel particuliere als zakelijke rijders.
AutoRai