FOOD SENSE BV

Food Quality Award voor Fred&Ed broodbeleg in tubes

Dit jaar is Food Sense BV met Fred&Ed broodbeleg in tubes winnaar geworden van de Food Quality Award 2004. Het is voor het eerst dat deze retailprijs voor het meest innovatieve initiatief is toegekend aan een startend bedrijf.

Jaarlijks worden Food Awards uitgereikt aan de meest innovatieve foodproducten van het afgelopen jaar. De Food Quality Award is een speciale aanmoedigingsprijs om bijzondere initiatieven te bekronen. De initiatiefnemer is het vakblad Food Personality. Bij de bepaling van de meest innovatieve producten wordt zowel het oordeel van retailers als dat van consumenten meegenomen.

Het retailcollege vatte dit bijzondere initiatief als volgt in hun jury rapport samen:
'Fred&Ed is een bijzonder innovatief concept van varianten in smeerbaar broodbeleg. Hoewel het nog relatief kort op de markt is, heeft het een goede dekking en begint het goed aan te slaan bij de gezinnen met kinderen. Deze food quality award voor Food Sense is echter ook een eerbetoon voor dit bijzondere initiatief van de mensen achter dit bedrijf. Zij ilustreren dat een fabrikant zijn marketinghuiswerk goed kan doen zonder een leger managers vanuit verschillende disciplines. Drie personen kunnen soms meer dan velen bijeen'.

Het retailcollege werd vertegenwoordigd door Albert Heijn, TSN (C1000), Superunie en Laurus.

Consumenten konden hun stem uitbrengen door het insturen van een coupon waarop zij de drie meest innovatieve producten van 2003 konden aangeven. Het overzicht van de genomineerde producten en de coupon is als paginagrote advertentie in vier landelijke dagbladen (Trouw, AD, Volkskrant en NRC) verschenen.

De Introductie

Eind oktober 2003 introduceerde Food Sense BV, als startend bedrijf in een markt die gedomineerd wordt door grote food bedrijven, onder het nieuwe kidsmerk Fred&Ed, zoet broodbeleg in een tube. De tubes zoete broodbeleg zijn er in de varianten HazelnootPasta, DubbelPasta, PindaKaas, AardbeienJam en AbrikozenJam.

Deze tubes bieden fun voor kids omdat zij hiermee op hun boterham kunnen schrijven. Bovendien bieden ze gemak en hygiëne, want wie kent het probleem niet dat een mes met hazelnootpasta vervolgens de pot met jam ingaat.
Ook zijn de tubes eenvoudig leeg te knijpen en kunnen niet kapot vallen.

Kortom: smeren wordt weer leuk met het broodbeleg van Fred&Ed.

De adviesprijs voor alle Fred&Ed tubes is Euro 1,69 per tube.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (