Ingezonden persbericht




PERSBERICHT 3 mei 2004

HCN, Hét Callcenter Netwerk geselecteerd voor afhandeling

servicenummerdiensten Voice Data Bridge

Voice Data Bridge en HCN, Hét Callcenter Netwerk hebben op 29 april een contract gesloten voor de afhandeling van klantcontacten op de "Nummerinformatiedienst" en de "Doorverbindservice" van Voice Data Bridge.

Met ingang van 1 mei jl. ondersteunt HCN beide Voice Data Bridge diensten "Nummerinformatie" en "Doorverbindservice". Via "Nummerinformatie" (0900-0 008) is het mogelijk een telefoonnummer op te vragen. Met behulp van de "Doorverbindservice" (0900-

0 009) kunnen mobiele bellers zich snel en tegen lage kosten laten doorverbinden met het nummer van hun keuze. Het maakt hierbij niet uit bij welke provider zij klant zijn.

De callcenteragents van HCN, staan 365 dagen per jaar, 14 uur per dag, klanten te woord die het door hun opgevraagde telefoonnummer niet via de spraakherkenningcomputer hebben ontvangen. De agent zoekt in het zoekprogramma naar de gevraagde naam en bijbehorend nummer en laat het nummer vervolgens door de computer oplezen. De klant heeft extra opties om het bewuste nummer per SMS te laten toezenden of om direct naar het opgevraagde nummer te worden doorverbonden.

"Voice Data Bridge richt zich met haar "Nummerinformatiedienst" en "Doorverbindservice" op telecombedrijven die deze diensten onder eigen naam aan hun klanten kunnen aanbieden. Wij hebben voor HCN gekozen, omdat dit bedrijf als professionele partner in staat is de kwaliteit te leveren die wij hiervoor noodzakelijk achten", aldus Frans van Belle, Algemeen Directeur Voice Data Bridge. "Met de gezamenlijke ervaring van HCN en Voice Data Bridge streven wij er naar om de marktpositie van onze "Nummerinformatiedienst" en "Doorverbindservice" verder uit te bouwen. Daarbij zullen wij gebruik maken van gedeeltelijk op spraakherkenning afgehandelde telefoongesprekken alsook van direct persoonlijk contact met de gebruikers van onze diensten."

Over Voice Data Bridge

Het in IJsselstein gevestigde Voice Data Bridge is gespecialiseerd in op spraakherkenning gebaseerde oplossingen voor bedrijven, de telecom en publieke sector. Het bedrijf heeft diepgaande expertise op het gebied van spraakherkenning en het hosten van diverse spraakgestuurde toepassingen. In de systemen die Voice Data Bridge levert, worden geavanceerde technologieën toegepast. De systemen worden gedistribueerd via een dealernetwerk met een vooraanstaande positie op de Nederlandse telecommarkt. Het bedrijf is partner van enkele toonaangevende bedrijven op het gebied van spraaktechnologie, waaronder LogicaCMG, Ordina , ScanSoft en TeleCats. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op: www.voicedatabridge.com.

Over HCN, Hét Callcenter Netwerk

HCN, Hét Callcenter Netwerk is een multichannel contactcenter dat zich ten doel heeft gesteld de nummer 1 te zijn in het verhogen van omzet en rendement uit klantcontact-processen voor bedrijven in Nederland. Met 1.050 medewerkers en 6 vestigingen in Breda, Emmen, Enschede, Haarlem, Nieuwegein en Tilburg neemt HCN een vooraanstaande positie in op de Nederlandse markt. HCN helpt haar opdrachtgevers bij het opbouwen en onderhouden van duurzame relaties met haar klanten. In haar customer care centers neemt HCN het managen van het klantcontact via call, e-mail en andere interactieve media over van haar opdrachtgevers.

'

Ingezonden persbericht