Ascom en ORCAvoice benoemd tot Eicon Solution Provider

Spraakoplossingen op basis van Eicon Diva Server en Envox 5 ruimer beschikbaar

Den Haag, 3 mei 2004 - Eicon Networks, toonaangevend producent van communicatieproducten voor zakelijke netwerken, maakt bekend dat Ascom en ORCAvoice zijn benoemd tot Eicon Solution Provider (ESP). Dit betekent dat beide bedrijven voortaan de Eicon Diva Server-producten in hun portfolio met spraakoplossingen zullen opnemen. Deze oplossingen worden ontwikkeld op basis van het Envox 5 Communications Development Platform van Envox Worldwide, dat sinds kort volledig geïntegreerd is met Eicon Diva Server (zie persbericht "Eicon Networks integreert Diva Server met Envox 5 ontwikkelplatform" van 6 april 2004).

"We waren op zoek naar partners die niet alleen over de juiste kennis en ervaring beschikken, maar die tevens nieuwe afzetkanalen bieden voor onze Envox IVR toolkit," zegt Rob Sperrey, Director of Sales Marketing and Support - Northern Europe bij Eicon Networks. "Ascom en ORCAvioce voldoen ruimschoots aan beide criteria. Zij ontwikkelen toonaangevende oplossingen voor grote organisaties in Europa, waarbij ze koppelingen realiseren tussen bedrijfsinformatiesystemen en high-end voice response systemen."

Voor Ascom, dat uitgebreide ervaring heeft met het ontwikkelen en toepassen van Interactive Voice Response-systemen (IVR) en Computer Telephony Integration (CTI) voor onder meer klantenservice-organisaties zoals helpdesks en call-centers, betekent de nieuwe partnerstatus dat het bedrijf een reseller van Eicon-producten in specifieke marktsegmenten wordt. Het in Brussel gevestigde bedrijf levert op Windows gebaseerde spraakoplossingen voor vele bedrijven uit de top-500 van België en Luxemburg. Omdat de volledige reeks Diva Server-producten van Eicon gecertificeerd is voor gebruik met Microsoft Windows Server 2003, kan Ascom probleemloos de interfaces van de Eicon-producten aanroepen om over de vereiste functionaliteit te kunnen beschikken.

ORCAvoice is de belangrijkste partner van Envox Worldwide in Nederland en ontwikkelt voice-response applicaties die het telefoonverkeer binnen grote organisaties stroomlijnt. Het in Oss gevestigde bedrijf beschikt over een grote kennis van de Envox-ontwikkelomgeving en gaat als gevolg van de nieuw verworven Eicon Solution Provider-status eveneens de Eicon Diva Server productrange in haar oplossingen integreren. De oplossingen van ORCAvoice werden in het verleden alleen aangeboden op een ander hardwareplatform. Nu de Diva Server adapter geïntegreerd is met de Envox-ontwikkelomgeving, beschikt ORCAvoice over een alternatief en kan het bedrijf voortaan ook markten benaderen in het zakelijk middensegment. De extra functionaliteit die de Diva Server-producten te bieden hebben, zullen in de nabije toekomst eveneens geïntegreerd worden met de oplossingen die ORCAvoice op de markt brengt.

Kinderbijslag
Ascom heeft reeds een IVR-applicatie ontwikkeld voor het Belgische fonds voor kinderbijslag Caisse d'Allocations Familiales (CAF) op basis van Eicon-producten en Envox-software. Klanten die CAF bellen wordt - in het Nederlands en het Frans - gevraagd hun lidmaatschapsnummer in te toetsen, waarna Envox in een database op zoek gaat naar de meest geschikte vertegenwoordiger. Indien deze afwezig is, wordt het telefoontje doorgeschakeld naar de telefonisten van CAF. Ook buiten kantooruren handelt de Envox-software binnenkomend telefoonverkeer af.

Peter Edel, Professional Services Manager van Ascom, is vooral te spreken over de computerkracht van de Diva Server-producten. "Digitale spraakverwerking vereist enorm veel rekenkracht van computers. De krachtige mogelijkheden van de Envox-software kunnen alleen maar tot hun recht komen, wanneer de onderliggende hardware snel genoeg is. Daarom zijn wij erg te spreken over de dedicated DSP's (digitale signaalprocessoren) die de Diva-kaarten voor elk ISDN-kanaal beschikbaar hebben. Zelfs bij topdrukte wordt de maximale performance geleverd", aldus Peter Edel.

Envox 5
Het Envox 5 Communications Development Platform van Envox Worldwide is een zeer uitgebreide ontwikkelomgeving voor het creëren van met spraakfunctionaliteit uitgeruste communicatieoplossingen, bestemd voor zakelijke klanten en serviceaanbieders. Het platform biedt onder meer mogelijkheden voor interactieve spraakrespons, uitgebreide selfservice, geautomatiseerde directory-assistentie, alerts en meldingen, mobiel internet, spraak-portals, spraakgestuurd CRM en één inbox voor spraak, mail, fax, etc.

Eicon Networks
Eicon Networks is wereldwijd leverancier van betrouwbare communicatieproducten voor bedrijfsapplicaties binnen netwerken. Tot het portfolio van het bedrijf behoort een volledige reeks producten voor het koppelen van PC's en servers aan Internet en bedrijfsnetwerken, geldautomaten, financial clearing netwerken, Voice-over-IP, unified messaging, fax serving en Diva Server kaarten, die overal ter wereld gebruikt kunnen worden zonder dat veranderingen in applicaties nodig zijn. Eicon distribueert, verkoopt en ondersteunt haar producten in meer dan tachtig landen, via een netwerk van verkooppartners, telecommunicatiebedrijven, Internet Service Providers (ISP's) en Original Equipment Manufacturers (OEM's), waaraan Eicon ook op lokaal niveau ondersteuning biedt. Meer informatie over Eicon Networks is te vinden op www.eicon.nl .