Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Zeventig procent e-mails binnen vijf dagen beantwoord Rotterdamse toeristensector reageert alert op e-mail

Rotterdam, 3 mei 2004 Organisaties in de Rotterdamse toeristensector reageren alert op vragen via e-mail. Dat blijkt uit onderzoek van internetbureau Intermax. In zeventig procent van de gevallen werd binnen vijf dagen aan een verzoek tot informatie voldaan. Daarmee scoort de toeristische industrie beduidend beter dan de zorgverzekeraars, die vorige maand door Intermax getest werden.

Het Luxor Theater, de Euromast en Hotel New York komen als grote winnaars naar voren uit het huidige onderzoek. Zij reageerden binnen enkele uren op de vragen die via e-mail gesteld werden. Dat gold niet voor Museum Boijmans van Beuningen en Industrieel Toerisme Rotterdam. Van deze organisaties werd op geen van de drie gestelde vragen een antwoord ontvangen.

Bij de beoordeling van de reacties is niet alleen gelet op snelheid. Ook de inhoud van de antwoorden werd bekeken. Hierbij viel op dat de reacties over het algemeen duidelijk, volledig en vriendelijk van toon waren.

Top 5 Responsiviteit

1. Luxor Theater

2. Euromast

3. Hotel New York

4. Ahoy'

5. Calypso

De uitkomsten van het onderzoek in de Rotterdamse toeristische sector zijn bemoedigend. Vorige maand kwam uit een vergelijkbare steekproef onder zorgverzekeraars naar voren dat veertig procent van de onderzochte organisaties helemaal niets van zich liet horen. Dit leidde tot grote beroering binnen deze branche.

Het Rotterdamse Intermax behoort tot de grootste internetbureaus van Nederland. Zij voert met enige regelmaat onderzoeken uit naar de wijze waarop organisaties omgaan met digitale communicatie, om zo de eigen dienstverlening beter af te kunnen stemmen op haar klanten.