Ingezonden persbericht


Persbericht 3 mei 2004

Aexis kondigt PinkVerifyTM Certificering aan

Leusden, 3 mei 2004 ­ Aexis, leverancier van IT & Customer Service Management en Business Intelligence oplossingen, maakt vandaag bekend dat haar ITSM applicatie van iETSolutions LLC, toonaangevend ontwikkelaar van IT Service Management oplossingen, het proces voor de toekenning van het PinkVerifyTM certificaat heeft afgerond. Dit proces is uitgevoerd door Pink Elephant, de meest vooraanstaande IT management "Best Practices" onderneming in Noord-Amerika. Aexis was zeer nauw betrokken bij het certificeringproces en is over de gunstige afloop dan ook bijzonder tevreden. Deze certificering, die een bevestiging vormt van de IT Infrastructure Library (ITIL) compatibiliteit, bewijst dat iETSolutions de beste oplossingen voor IT Service Management heeft.

"Wij zijn bijzonder verheugd dat we de iET ITSM applicatie kunnen toevoegen aan de steeds langer wordende lijst van tools met een PinkVerifyTM certificaat," aldus David Ratcliffe, President en CEO van Pink Elephant. "De continue toewijding van iETSolutions ten aanzien van de IT "Best Practices", versterkt ITIL als het kader voor IT Service Management."

ITIL biedt een systematische benadering - volgens de "Best Practices" - van IT management, ondersteuning en levering. Ondernemingen die de ITIL normen als een hefboom voor hun IT ondersteuningsservices hanteren, hebben de voordelen duidelijk begrepen: een daling van de IT-kosten, een verhoogde productiviteit van de werknemer en een verbetering van de globale serviceniveaus. De ITSM oplossing van iETSolutions is gecertificeerd als ITIL compatibel. Dit is gebeurd nadat de applicatie is onderworpen aan het PinkVerifyTM programma van Pink Elephant en op vijf essentiële ondersteunings- en leveringsprocessen is getest: Incident-, Problem-, Change-, Configuratie- en Service Level Management.

"Velen van onze klanten voorzien hun IT serviceorganisaties van het ITIL raamwerk en plukken hier nu de vruchten van via een kostendaling en een kwaliteitsverbetering van hun service," stelt David Golan, VP Sales en Marketing voor iETSolutions. "We zijn enorm gelukkig dat de compatibiliteit van onze applicatie met het ITIL raamwerk onafhankelijk is gecontroleerd. Wij kijken er dan ook naar uit organisaties door de toepassing van ITIL "Best Practices" te helpen bij het verhogen hun productiviteit en klanttevredenheid. ITIL garandeert hun medewerkers en klanten immers de hoogste serviceniveaus."

iET ITSM helpt organisaties hun IT initiatieven af te stemmen op hun strategische bedrijfsdoelstellingen met de bedoeling de bedrijfsresultaten te verhogen via betrouwbaarheid van de interne services, doelmatigheid en flexibiliteit. iET ITSM biedt meer dan tien, volledig geïntegreerde, gebruiksklare modules die de standaard ITIL processen dekken. Daarnaast verenigt iET ITSM vooraf geconfigureerde bedrijfsprocessen met geïntegreerde vaardigheden van applicatieontwikkeling zodat de IT onderling op elkaar wordt afgestemd en de beheerskosten verder worden verlaagd.

Over Pink Elephant
Pink Elephant is 's werelds toonaangevende leverancier van IT Service Management opleidingen en advies. De onderneming met hoofdzetel in het Canadese Toronto beschikt over vestigingen in de USA, in Europa, het Midden-Oosten en Afrika en in de regio Azië en Stille Zuidzee. Pink Elephant heeft een uitgebreide klantenportefeuille, zowel in de privé- als openbare sector. Doel van de onderneming bestaat erin de kwaliteit van de IT services te verbeteren door het toepassen van bewezen "Best Practices" praktijken, waaronder ITIL. De hoofdactiviteiten omvatten opleiding, conferenties, consulting en outsourcing. Voor meer informatie: www.pinkelephant.com.

Over iETSolutions
iETSolutions (www.iet-solutions.com) ontwikkelt, commercialiseert en ondersteunt softwareapplicaties voor de IT & Customer Service Management markten. Hun oplossingen werden ontwikkeld om de wereldwijde Information Technology Infrastructure Library (ITIL) standaard te versterken en daarmee de service te stroomlijnen. Bedoeling van deze standaard bestaat erin de kosten te drukken, de rentabiliteit te verhogen en de klanttevredenheid verder op te voeren. Het iET Enterprise platform bestaat uit een sterk geïntegreerde, aanpasbare en schaalbare set van applicaties voor Klantenservice, IT Service Management en Verkoopsautomatisering. De krachtige technologie van IETSolutions staat voor een unieke combinatie van flexibele productconfiguratie en de snelle ontplooiing naar Global 2000 ondernemingen wereldwijd. Meer dan 800 klanten in 26 landen wereldwijd maken gebruik van de aanpasbare en schaalbare applicatieset van iETSolutions, die worden geleverd door iETSolutions en haar wereldwijze netwerk van partners. iETSolutions, met hoofdkantoor in Framingham, Mass., heeft vestigingen in Duitsland, Groot-Brittannië en Noord-Amerika. De overige landen worden verzorgd door distributeurs en technologiepartners.

Over Aexis
Aexis is toonaangevend leverancier en integrator van management ondersteunende oplossingen, bestaande uit IT & Customer Service Management, Business Intelligence, Data Warehousing en OLAP. Deze oplossingen richten zicht tot de IT-managers, Help Desk managers, het algemene management, financiële managers, budgetcontroleurs, verkoop- en marketingmanagers en managers bedrijfsoperaties. Aexis is in de Benelux en Frankrijk vertegenwoordiger van iETSolutions en Applix. Aexis International vertegenwoordigt ook Geac en Kalido. Aexis dat al meer dan 25 jaar actief is, heeft kantoren in Brussel, Parijs, Leusden (NL) en Luxemburg en telt meer dan 450 klanten die vertrouwen op de deskundigheid en ervaring van Aexis.

Informatie:
U kunt dit persbericht ook downloaden op www.aexis.com. Voor bijkomende informatie of voor illustratiemateriaal kunt u terecht bij:

Aexis
Corinne Derksen
Marketing IT & Customer Service Management Benelux Tel. +31 (0)33 432 1700
Fax. +31 (0)33 432 1521
E-mail: CDerksen@nl.aexis.com
Internet : www.aexis.com

©2004 Aexis. Alle rechten voorbehouden. Alle handelsmerken en bedrijfsnamen die hier werden vermeld, behoren toe aan hun respectievelijke eigenaars.


---- --