Ingezonden persbericht


De Lotto kiest voor IP-telefonie van Avaya

IP-implementatie door CSS Telecom verbetert efficiëntie en klantenservice

TER PUBLICATIE: 4 mei 2004

Nieuwegein - Kansspelorganisatie De Lotto heeft Avaya-IP-telefonie in gebruik genomen. De Lotto, bekend van de kansspelen Lotto, Lucky Day, Toto en Krasloten, zet de Avaya-IP-telefonieoplossing in het nieuwe hoofdkantoor te Rijswijk in. Vanuit het call center op deze locatie heeft De Lotto veelvuldig contact met consumenten en wederverkopers: 25 call center-medewerkers verwerken telefonische bestellingen en beantwoorden vragen. Voorheen maakte men gebruik van aparte centrales voor internet- en telefoonverkeer. Om de efficiëntie te vergroten en het beheer te vereenvoudigen, heeft De Lotto ervoor gekozen de bestaande Avaya-telefooncentrale uit te breiden met IP-telefoniefunctionaliteit. De oplossingen zijn door Avaya Gold Partner CSS Telecom geadviseerd, geleverd en geïmplementeerd.

Met de inzet van IP-oplossingen van Avaya verbetert De Lotto de service aan consumenten en wederverkopers vanuit het call center aanzienlijk. De Avaya-oplossingen zorgen er onder andere voor dat wachtrijen worden verkort doordat snel ingespeeld wordt op wisselende belastingen. Hierdoor worden consumenten ook bij grote drukte zo snel mogelijk geholpen. Daarnaast zorgen de IP-oplossingen voor lagere kosten doordat spraak- en datanetwerken worden samengevoegd. Dit vereenvoudigt het beheer. Ook is de flexibiliteit toegenomen doordat het bij interne verhuizingen niet langer nodig is te herconfigureren. Het enige dat medewerkers hoeven te doen, is hun telefoon meenemen en waar dan ook in het pand in te pluggen om bereikbaar te blijven op hetzelfde doorkiesnummer. Een optimale bescherming van privacygevoelige informatie is gewaarborgd door de combinatie van diverse krachtige beveiligingstechnologieën, waaronder encryptie. Bovendien gebruikt De Lotto een afgeschermde Linux-omgeving in plaats van een Windows-applicatie met open standaarden.

De Lotto gaat gebruikmaken van Avaya MultiVantage IP-telefonie, inclusief op IP gebaseerde call center-functionaliteit, en van Avaya Cajun-switching. De organisatie profiteert met de telefonieomgeving van eenvoudige integratiemogelijkheden van extra applicaties, functionaliteit en diensten, en kan de IP-omgeving eenvoudig aanpassen aan veranderende wensen van klanten of medewerkers.

De Avaya-oplossingen zijn geleverd en geïmplementeerd door Avaya Gold Partner CSS Telecom. Deze partner garandeert een beschikbaarheid van 99,999 procent, waarmee de continuïteit is gewaarborgd. Volgens Tonko Wedda, Channel Director bij Avaya, heeft De Lotto met CSS als leverancier een goede keuze gemaakt. "CSS Telecom heeft zich bewezen als specialist op het gebied van Avaya IP-telefonie en heeft veel ervaring met zowel grote als complexe implementaties."

"Met het IP-telefoniesysteem en de ook door CSS geleverde Cajun-switching-oplossing van Avaya beschikken we over een schaalbare IP-communicatieomgeving waarmee we toekomstige groei in het telefoon- en dataverkeer kunnen ondervangen", zegt Richard Binnekamp, Manager ICT bij De Lotto. "Voor de nieuwe omgeving konden we gebruikmaken van de bestaande Avaya-apparatuur, waardoor onze investeringen zijn gewaarborgd. Door de hoge beschikbaarheidsgarantie van CSS Telecom zijn we bovendien verzekerd van toegang tot de voor ons essentiële communicatiemiddelen."

# # #

De Lotto
De opbrengsten van vier spelletjes (Lotto, Krasloten, Lucky Day en Toto) van De Lotto komen ten gunste van goede doelen op het gebied van sport, cultuur, welzijn en volksgezondheid. In totaal droeg De Lotto in 2003 bijna 60 miljoen euro af aan deze goede doelen. Van dit bedrag is ruim 43 miljoen euro naar NOC*NSF gegaan. Hiervan wordt zowel de top- als de amateursport gefinancierd. Na de overheid is De Lotto de grootste structurele financier van de Nederlandse sportwereld.